Enorm Dying Light-expansion utannonserad – lika stor som alla tidigare kartor tillsammans

Robot
Enorm Dying Light-expansion utannonserad – lika stor som alla tidigare kartor tillsammans
Medlem
Enorm Dying Light-expansion utannonserad – lika stor som alla tidigare kartor tillsammans

Gillade skarpt spelet, så är det i närheten av lika bra som det så lär det bli köp.

Inaktiv

Detta ser grymt ut! Riktigt bra spel, lanade och sträckspelade DL med några kompisar när det kom och var absoult inte missnöjd. Det här ser ut att bli ett köp direkt

Medlem

har nog spelat detta i flera omgångar snart

Medlem

Älskade grundspelet Ska bli intressant att höra lite mer! Blir redan lite sugen på att köpa

Medlem

Kanske dags att skaffa Dying Light, ska man köpa till PC eller PS4?


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av ibib:

Kanske dags att skaffa Dying Light, ska man köpa till PC eller PS4?

Spelar inte så stor roll gameplay mässigt. Men PC har mod support de e la största skillnaden.

Medlem

Det är för övrigt 33% rabatt på steam just nu på spelet.

Köpte det för fem dagar sedan. Annars bara sett på när polare spelar det. Väldigt snyggt spel med väldigt bra filmkänsla.. Tar många element från Dead Island, Dead Rising, Far Cry och Mirrors Edge. Co-op är väldigt roligt och det finns stora möjligheter till utbyggnad av spelet.

Medlem

Hur är det med alla vapen, går dom sönder lika lätt som i dead island eller? tröttnade på hur man var tvungen att reparera hela tiden vilket var dyrt i längden..

Medlem
Skrivet av employed:

Det är för övrigt 33% rabatt på steam just nu på spelet.

https://www.indiegala.com/store/product/dying-light/239140 ännu lite billigare om någon är i köpes tankar

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Hur är det med alla vapen, går dom sönder lika lätt som i dead island eller? tröttnade på hur man var tvungen att reparera hela tiden vilket var dyrt i längden..

Beror på hur mycket durability de har, vapensort m.m. men går väl sönder rätt snabbt i början när man bara har skit och då tar man upp nya istället för att reparera. När man får bättre så kan man reparera ett vapen 3-5 gånger något sådant och det tar längre tid innan de går sönder. Och finns upgrades att sätta på vapnena så de får mer durability osv. Sen finns det två olika "fusk"vapen som man kan hitta precis när man vill i början genom att springa till ställena, ett svärd och en machete, gött om man vill slippa springa och byta järnrör var 5'e minut. Blueprints till de vapnena hittar man med, finns videor på vart och så.

dmn
Medlem
Skrivet av emiaff96:

har nog spelat detta i flera omgångar snart

va?

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av emiaff96:

har nog spelat detta i flera omgångar snart

va?

kan vara lite missuppfattande menar att jag har spelat Dying light inte Expansionen.

Medlem
Skrivet av emiaff96:
Skrivet av dmn:
Skrivet av emiaff96:

har nog spelat detta i flera omgångar snart

va?

kan vara lite missuppfattande menar att jag har spelat Dying light inte Expansionen.

Jag tror han syftade på att du nog har spelat det flera gånger snart.

dmn
Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av emiaff96:
Skrivet av dmn:
Skrivet av emiaff96:

har nog spelat detta i flera omgångar snart

va?

kan vara lite missuppfattande menar att jag har spelat Dying light inte Expansionen.

Jag tror han syftade på att du nog har spelat det flera gånger snart.

Skrivet av emiaff96:
Skrivet av dmn:
Skrivet av emiaff96:

har nog spelat detta i flera omgångar snart

va?

kan vara lite missuppfattande menar att jag har spelat Dying light inte Expansionen.

Syftade snarare på att det inte går att förstå vad som skrevs.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av emiaff96:
Skrivet av dmn:
Skrivet av emiaff96:

har nog spelat detta i flera omgångar snart

va?

kan vara lite missuppfattande menar att jag har spelat Dying light inte Expansionen.

Jag tror han syftade på att du nog har spelat det flera gånger snart.

Skrivet av emiaff96:
Skrivet av dmn:
Skrivet av emiaff96:

har nog spelat detta i flera omgångar snart

va?

kan vara lite missuppfattande menar att jag har spelat Dying light inte Expansionen.

Syftade snarare på att det inte går att förstå vad som skrevs.

Jag gillar kladdkaka

Skrivet av mickemat:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av emiaff96:
Skrivet av dmn:
Skrivet av emiaff96:

har nog spelat detta i flera omgångar snart

va?

kan vara lite missuppfattande menar att jag har spelat Dying light inte Expansionen.

Jag tror han syftade på att du nog har spelat det flera gånger snart.

Skrivet av emiaff96:
Skrivet av dmn:
Skrivet av emiaff96:

har nog spelat detta i flera omgångar snart

va?

kan vara lite missuppfattande menar att jag har spelat Dying light inte Expansionen.

Syftade snarare på att det inte går att förstå vad som skrevs.

Jag gillar kladdkaka

Men inte Frödinges


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Vad najs det verkar! Blir verkligen inköp när det väl släpps! Döda zombier kan man aldrig få nog av!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Hur är det med alla vapen, går dom sönder lika lätt som i dead island eller? tröttnade på hur man var tvungen att reparera hela tiden vilket var dyrt i längden..

Det är mycket bättre i Dying Light, lite småjobbigt i början som någon skrev men sen får du bättre vapen och du kan modda dom så att de håller längre.

Det var det som fick mig att tröttna på Dead Island som jag aldrig spelade igenom, spelet i övrigt gillade jag.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Spelade spelet när det var nytt, men tröttnade hyfsat snabbt för att det var för enkelt. Bara att skutta förbi allt som är farligt (vilket inte var särskilt mycket) och loot exakt överjävlaallt. Ingen ansträngning behövdes liksom. Visst var det svårare under natten men det var en väldigt onyanserad spelstil då. Kollar in på speletes Nexus-sida regelbundet och ser att det börjar dyka upp overhaul-moddar, så det ser i alla fall lovande ut.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Spelade spelet när det var nytt, men tröttnade hyfsat snabbt för att det var för enkelt. Bara att skutta förbi allt som är farligt (vilket inte var särskilt mycket) och loot exakt överjävlaallt. Ingen ansträngning behövdes liksom. Visst var det svårare under natten men det var en väldigt onyanserad spelstil då. Kollar in på speletes Nexus-sida regelbundet och ser att det börjar dyka upp overhaul-moddar, så det ser i alla fall lovande ut.

Körde du på easy då?
Visst, loot finns överallt. Men 9/10 fall så är det skit man säljer till vendors.
I början är det ju så trögt för man inte har så mycket av de skills som gör det roligare att ta sig runt (tex grapple).

Men är man ute efter ren survival så är det helt fel genre av zombie spel så.

Medlem
Skrivet av Ghan:
Skrivet av Sebbepojken:

Spelade spelet när det var nytt, men tröttnade hyfsat snabbt för att det var för enkelt. Bara att skutta förbi allt som är farligt (vilket inte var särskilt mycket) och loot exakt överjävlaallt. Ingen ansträngning behövdes liksom. Visst var det svårare under natten men det var en väldigt onyanserad spelstil då. Kollar in på speletes Nexus-sida regelbundet och ser att det börjar dyka upp overhaul-moddar, så det ser i alla fall lovande ut.

Körde du på easy då?
Visst, loot finns överallt. Men 9/10 fall så är det skit man säljer till vendors.
I början är det ju så trögt för man inte har så mycket av de skills som gör det roligare att ta sig runt (tex grapple).

Men är man ute efter ren survival så är det helt fel genre av zombie spel så.

Knappast easy. Förmodligen normalläget. Minns inte hur många lägen som finns. Om det finns fler än tre är det möjligt att jag ställde upp någon nivå.

Jo, jag vill ha en mer survival-inriktad upplevelse. Men problemet är att även om man spelar det som en arkadslaktare så utgör majoriteten av alla fiender inget direkt hot. Att slå dom bara för skojs skull slutade vara kul efter ungefär en kvart för mig.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Ghan:
Skrivet av Sebbepojken:

Spelade spelet när det var nytt, men tröttnade hyfsat snabbt för att det var för enkelt. Bara att skutta förbi allt som är farligt (vilket inte var särskilt mycket) och loot exakt överjävlaallt. Ingen ansträngning behövdes liksom. Visst var det svårare under natten men det var en väldigt onyanserad spelstil då. Kollar in på speletes Nexus-sida regelbundet och ser att det börjar dyka upp overhaul-moddar, så det ser i alla fall lovande ut.

Körde du på easy då?
Visst, loot finns överallt. Men 9/10 fall så är det skit man säljer till vendors.
I början är det ju så trögt för man inte har så mycket av de skills som gör det roligare att ta sig runt (tex grapple).

Men är man ute efter ren survival så är det helt fel genre av zombie spel så.

Knappast easy. Förmodligen normalläget. Minns inte hur många lägen som finns. Om det finns fler än tre är det möjligt att jag ställde upp någon nivå.

Jo, jag vill ha en mer survival-inriktad upplevelse. Men problemet är att även om man spelar det som en arkadslaktare så utgör majoriteten av alla fiender inget direkt hot. Att slå dom bara för skojs skull slutade vara kul efter ungefär en kvart för mig.

Testat DayZ? Hard core survival. Loot = bristvara.

Medlem
Skrivet av sith:

Testat DayZ? Hard core survival. Loot = bristvara.

Ja, jag spelade modden flitigt för typ tre år sen. Men det finns inget bra PvE-gameplay där. Och PvP är antingen deathmatch eller ett härke av regler som måste administreras och moderatorer ges hundratals anmälningar om regelbrytningar som ska gås igenom. Dessutom saknas end/late game-material. 7 Days to Die är det bästa som har kommit ut enligt min smak, men även det lider av att man bara kan spela det stötvis pga innehållsbrist en bit in.

1
Skriv svar