Epic skrattar åt Wii U

Robot
Medlem
Epic skrattar åt Wii U

Märkligt uttalande, den ska skala ner till mobiler och webbläsare, är det då så skrattretande omöjligt att tro att den ska rulla på en WiiU?

Skribent
Skrivet av whoo:

Märkligt uttalande, den ska skala ner till mobiler och webbläsare, är det då så skrattretande omöjligt att tro att den ska rulla på en WiiU?

Ja det känns konstigt att skryta med att den skalar hela vägen ned till mobiler och sen garva när Wii U kommer på tal. Kanske kan vara så att det finns "två versioner" – en till high-end-prylar och en till mobiler, och så bryr de sig inte om mellansegmentet. Jag är dock ingen mästare på spelmotorer så det är bara vilda spekulationer från min sida.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Inaktiv
Skrivet av whoo:

Märkligt uttalande, den ska skala ner till mobiler och webbläsare, är det då så skrattretande omöjligt att tro att den ska rulla på en WiiU?

Jo, den borde absolut fungera på Wii U med tanke på hur den ska kunna skala.

Antagligen handlar det "prestandatrappsteg" och när PC, PS4 och Xbox 3 klarar samma trappsteg vill de inte ha ett extra för en konsol till. Samtidigt så säljer inte Wii U något bra heller just nu så det är lätt att dissa den.

Medlem
Skrivet av whoo:

Märkligt uttalande, den ska skala ner till mobiler och webbläsare, är det då så skrattretande omöjligt att tro att den ska rulla på en WiiU?

Det är väl för jobbigt att utveckla något till en flera år gammal konsol antagligen, när next gen är precis runt hörnet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av whoo:

Märkligt uttalande, den ska skala ner till mobiler och webbläsare, är det då så skrattretande omöjligt att tro att den ska rulla på en WiiU?

"Unreal Engine 4, we're not PlayStation 3, Xbox 360, or Wii U. It's next-gen technology. That's what we're aiming for."

Alltså säger han: Att motorn inte är till för Xbox 360, Playstation 3 och WiU.


signatur

Det var detta...

k3m
Medlem

*hånskrattar* åt Nintendo! Så jävla bra sagt av EPIC.

Inaktiv

Yes, äntligen, en stor personlig seger, bäst att skriva smörja och hånskratta i forumet, eller vänta nu..

Medlem
Skrivet av stormense:
Skrivet av whoo:

Märkligt uttalande, den ska skala ner till mobiler och webbläsare, är det då så skrattretande omöjligt att tro att den ska rulla på en WiiU?

"Unreal Engine 4, we're not PlayStation 3, Xbox 360, or Wii U. It's next-gen technology. That's what we're aiming for."

Alltså säger han: Att motorn inte är till för Xbox 360, Playstation 3 och WiU.

Ja, men nu pratade ju Whoo om huruvida det vore möjligt att göra Unreal Engine 4 (nedskalad) för Wii U, så förstår inte riktigt vart du vill komma med din kommentar.

Medlem

Lite tråkigt är det då surfplattor och smartphones får motorn men inte Wii U, men det var knappast anledningen till varför jag köpte ett Wii U. Nintendos egna spel, som oftast har en barnvänlig grafik, skulle nog inte passa med motorn, och multiplattformar är nog ganska så uteslutet pga den sämre hårdvaran.

Medlem

Mycket underligt uttalande när den ska fungera till mobiltelefoner och webbläsare.
Känns som att Epic Games är lite avigt inställda mot Nintendo.

Medlem

Jag tycker det är synd att Nintendo valde den hårdvaran i Maskinen. Handkontrollen ger ju möjligheter till annorlunda spel upplevelser .

Medlem
Skrivet av robedob:

Jag tycker det är synd att Nintendo valde den hårdvaran i Maskinen. Handkontrollen ger ju möjligheter till annorlunda spel upplevelser .

Ja det är synd. Nintendo må inte vara den skarpaste hästen i stallet. Men jag Litar på dem. Snart får vi la se ett nytt Metroid och andra sköna titlar. Då blir det andra bullar i kanoten.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Tror faktiskt det går åt helvete för nintendo denna generation.
Med vanmiga Wii gjorde de något nytt och häftigt.. vilket wii u inte gör

Medlem

Jag köpte Wii U på releasedagen i ren impuls för jag var sugen på något nytt. Även fast jag inte visste mycket om konsollen så visste jag redan då att tredjepart skulle gå förlorat så fort nya PS360 presenterades.

Hur kan NÅGON Wii U ägare vara förvånad över detta? Med hårdvaran i maskinen så kan man OMÖJLIGT vara förvånad.

Jag är hur som helst så jävla nöjd med min Wii U. Spelat riktigt mycket på den och bara nya Monster Hunter har redan gett mig 40 timmar och troligtvis några hundra till. Om jag vill spela lite mer grafikfina spel så kör jag helt enkelt på min PC.


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:

Jag köpte Wii U på releasedagen i ren impuls för jag var sugen på något nytt. Även fast jag inte visste mycket om konsollen så visste jag redan då att tredjepart skulle gå förlorat så fort nya PS360 presenterades.

Hur kan NÅGON Wii U ägare vara förvånad över detta? Med hårdvaran i maskinen så kan man OMÖJLIGT vara förvånad.

Jag är hur som helst så jävla nöjd med min Wii U. Spelat riktigt mycket på den och bara nya Monster Hunter har redan gett mig 40 timmar och troligtvis några hundra till. Om jag vill spela lite mer grafikfina spel så kör jag helt enkelt på min PC.

enda spelen som tilltalar mig till wiiU är zombieU och luigis spooky mansion eller vad det hette.

Luigi är någon man vuxit upp med från äldre nintendo tiden och sen äskar jag zombie spel

Medlem

Det enda som kan få mig att skaffa en Wii U som det ser ut nu är X.

Medlem

Typiskt FZ's kommentarsfält, när någon drar en dryg kommentar så ska 200 personer citera honom och säga vad dom tycker.

Medlem
Skrivet av nils45:

Typiskt FZ's kommentarsfält, när någon drar en dryg kommentar så ska 200 personer citera honom och säga vad dom tycker.

Så är det väl inte alls. Din kommentar lär ju till exempel knappast få 200 kommentarer.

ELLER...?!

Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av nils45:

Typiskt FZ's kommentarsfält, när någon drar en dryg kommentar så ska 200 personer citera honom och säga vad dom tycker.

Så är det väl inte alls. Din kommentar lär ju till exempel knappast få 200 kommentarer.

ELLER...?!

Jag fnissade ;D

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av orkaupptaget:

Jag köpte Wii U på releasedagen i ren impuls för jag var sugen på något nytt. Även fast jag inte visste mycket om konsollen så visste jag redan då att tredjepart skulle gå förlorat så fort nya PS360 presenterades.

Hur kan NÅGON Wii U ägare vara förvånad över detta? Med hårdvaran i maskinen så kan man OMÖJLIGT vara förvånad.

Jag är hur som helst så jävla nöjd med min Wii U. Spelat riktigt mycket på den och bara nya Monster Hunter har redan gett mig 40 timmar och troligtvis några hundra till. Om jag vill spela lite mer grafikfina spel så kör jag helt enkelt på min PC.

enda spelen som tilltalar mig till wiiU är zombieU och luigis spooky mansion eller vad det hette.

Luigi är någon man vuxit upp med från äldre nintendo tiden och sen äskar jag zombie spel

ZombiU är tyvärr inget at hänga i granen och Luigi's Mansion 2 är till 3DS. Däremot är Monster Hunter helt suveränt och det sägs att Lego City skall vara riktigt bra.

Allt i allt är jag riktigt nöjd med min Wii U så här långt. Det är tråkigt att det är trendigt att hata Nintendo på nästan alla spelsiter.

Medlem
Skrivet av bapelsin:

. Det är tråkigt att det är trendigt att hata Nintendo på nästan alla spelsiter.

Trendigt och trendigt - det finns alltid olika grupperingar som har olika smaker. Själv har jag aldrig varit vidare tilltalad av någon konsol och allra minst Nintendo.

Men jag håller fortfarande utkick efter en konsol med något nytt som kanske passar mig.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av orkaupptaget:

Jag köpte Wii U på releasedagen i ren impuls för jag var sugen på något nytt. Även fast jag inte visste mycket om konsollen så visste jag redan då att tredjepart skulle gå förlorat så fort nya PS360 presenterades.

Hur kan NÅGON Wii U ägare vara förvånad över detta? Med hårdvaran i maskinen så kan man OMÖJLIGT vara förvånad.

Jag är hur som helst så jävla nöjd med min Wii U. Spelat riktigt mycket på den och bara nya Monster Hunter har redan gett mig 40 timmar och troligtvis några hundra till. Om jag vill spela lite mer grafikfina spel så kör jag helt enkelt på min PC.

enda spelen som tilltalar mig till wiiU är zombieU och luigis spooky mansion eller vad det hette.

Luigi är någon man vuxit upp med från äldre nintendo tiden och sen äskar jag zombie spel

ZombiU är tyvärr inget at hänga i granen och Luigi's Mansion 2 är till 3DS. Däremot är Monster Hunter helt suveränt och det sägs att Lego City skall vara riktigt bra.

Allt i allt är jag riktigt nöjd med min Wii U så här långt. Det är tråkigt att det är trendigt att hata Nintendo på nästan alla spelsiter.

skumt, jag lirade lugigis mansion 2 på wiiU för inte allt så länge sedan med tjejens två kompisar

Medlem

Förstår inte riktigt heller det här. "Vi kan skala ner den till mobiltelefoner, men Wii-U, 360 och PS3 klarar inte den!"

Är det måhända så att de fortfarande vill att dessa platformar ska använda UE3 så att de får pengar från det också samtidigt som att mobiltelefoner ska byta till UE4 istället för Unity?

Medlem

Ser framför mig hur pc- och resten av konsolpersonerna i rummet pekar och skrattar åt den lille Nintendonörden. Kasta sten på honom!

Medlem

Wii U är rent hårdvarumässigt skräp från början.. de borde skippat pekskärmen och lagt pengarna på en bättre APU..

Medlem
Skrivet av k3m:

Är ni nå bättre som fortsätter att hoppa på honom!? Tror som inte det.

Det är sin sak att ifrågasätta varför han tyckte det var ok att vara otrevlig - men självklart behöver man inte kontra med personangrepp osv. Då är man lika dålig själv.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av BadMrBox:

Mycket underligt uttalande när den ska fungera till mobiltelefoner och webbläsare.
Känns som att Epic Games är lite avigt inställda mot Nintendo.

Det är olika kodbaser som delar lite tekniker. UE4, UE4 mobile och UE4 web är tre helt skilda motorer och projekt som bara delar namnet.

Medlem

well lets face the facts som man säger, jag köpte inte mig en Wii U för spela grafiskt avancerade spel, det gör jag på min PC.

Skälv så köpte jag Wii u för Zombie U och monster hunter 3 ultimate eftersom båda av dom kan jag ej spela på min PC eller för den delen min Ps3 eller 360, Mjo ok kanske monster hunter men inte Zombie u ialla fall.

Medlem

Är dessa bakslag någonting Nintendo kan skaka av sig, eller börjar de få allvarliga problem? Skriver man det här så vet man inte vad wii u Nintendo är för en konsol eller vad man ska förvänta sig när man köper wii u........

12
Skriv svar