FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
GlueHead
Titel Intresserad
Registrerad 2011-03-11
Inlägg 88

Jag håller mig till hederliga "Svea Rike".

joffjoff
Titel Stammis
Registrerad 2010-07-09
Inlägg 448

Jag gillade Trean! Förutom att jag aldrig lyckades fatta hur jag skulle hålla min ekonomi uppe. :/

Skjuludde1
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-05-15
Inlägg 245

Definitivt köp.
Nöter trean fortfarande :P
Är uppe i en dryga 25 timmar bara de senaste två veckorna :)

Sisyr
Titel Galen kyckling
Registrerad 2006-04-01
Inlägg 1 068

Härligt! Paradox strategispel är oöverträffade i sin genre, ser fram emot vad detta har att erbjuda.

Scream112
Titel Stammis
Registrerad 2006-05-06
Inlägg 470

Ah men tredje kvartalet 2013... snacka om tortyr att redan nu få veta detta. Bäst att glömma bort det så att tiden går fortare :P

Biggles
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-04-23
Inlägg 156

Åh, Paradox gör så sjukligt intressanta spel, men jag har ännu inte lärt mig spela nåt av dom! Tidskrävande är bara förnamnet....men en dag ska jag banne mig greja det! :)

Nenetis
Titel Intresserad
Registrerad 2012-07-22
Inlägg 90

Härligt, Eu3 är ett av de bästa spelen jag spelat, man blir ju lagom taggad av detta :-D

Mellansalt
Titel Stammis
Registrerad 2010-12-01
Inlägg 548

Ge mig ett nytt Svea Rike så blir jag nöjd :)

karun
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-09-12
Inlägg 123

Grymt! Ser fram emot detta :)

Koruno
Titel Nykomling
Registrerad 2008-11-23
Inlägg 8
Gabe
Titel Stammis
Registrerad 2007-08-22
Inlägg 470

Det är verkligen inte ofta jag "fanboyar" men....

*ahem*

Omgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomg en uppföljare på min favorit serie!

Fast jag spelar ju fortfarande trean. Hoppas de kan tillföra serien något nytt, utöver bättre grafik menar jag.

Nenetis
Titel Intresserad
Registrerad 2012-07-22
Inlägg 90

Gabe skrev:
Det är verkligen inte ofta jag "fanboyar" men....

*ahem*

Omgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomg en uppföljare på min favorit serie!

Fast jag spelar ju fortfarande trean. Hoppas de kan tillföra serien något nytt, utöver bättre grafik menar jag.

Det är helt berättigat att fanboya detta :D

Wintermist
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-07-22
Inlägg 203

Phew, jag köpte Crusader Kings 2, spelade en timme, gjorde min egen ledare, fick han gift med en Dansk prinsessa, fick barn, gjorde mitt "rike" argt, de blev rebeller, de slog ner mig i marken. Jag MÅSTE lära mig hur man spelar haha.

Davisx3m
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-09-05
Inlägg 153

@Wintermist CK2 är sjukt roligt spel! :D

Manqs
Titel Stammis
Registrerad 2010-02-08
Inlägg 517

Älskar Paradox Interactive. Att de har sitt ursprung i gamla fina Target Games gör inte saken sämre. :)

Är en liten grupp på upp till 8 spelare som spelar EU3 rätt regelbundet. Riktigt kul om än ganska svårt i början. Datorn ska ju fuska så förbannat hela tiden...

Det är inte ofta man ser en serie som bara blir bättre och bättre men ändå behåller samma känsla varje nyversion. Jag blev glad när jag hörde detta i alla fall.

krythorian
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-02-21
Inlägg 220

Ja tack :D Älskar EU3 det har slukat några veckor när man spelat stor spel med 12 pers :P

KlosterKatten
Titel Storröjare
Registrerad 2005-05-27
Inlägg 3 872

http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1135192-europa-universalis-3-multiplayer-session-regler-och-anmalan-har/

För de som är intresserade av en session av eu3 :)

Securion
Titel Stammis
Registrerad 2009-04-08
Inlägg 451

Man kan alltid lita på att Paradox inte fördummar sina spel. Tvärtom så får spelen bättre grafik, fler features och roligare och mer avancerat gameplay varenda gång dom släpper en ny version/ett nytt spel.

Helt klart min favoritutvecklare.

Epoxlol
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-02-22
Inlägg 214

Fastnade för CK2, grymt spel, inte provat att köra EU alls dock men blir förmodligen ett köp här.

Känns som det inte kan vara dåligt och känns bra att stödja svenska utvecklare, får klara dig på CK2 och Civ.V Gods and Kings tills dess :).

StrongBad
Titel Veteran
Registrerad 2005-11-24
Inlägg 1 189

OMG byt motor!

Taklagarn
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-02-25
Inlägg 111

StrongBad skrev:
OMG byt motor!

Du är medveten om att EU IV kommer att vara Clausewitz 2.5 va? Medan EU III är i Clausewitz 1.0...

Men, ni kan inte tänka er vilket leende det blev på mig när de annonserade det här på livestreamingen igår!

StrongBad
Titel Veteran
Registrerad 2005-11-24
Inlägg 1 189

Taklagarn skrev:
StrongBad skrev:
OMG byt motor!

Du är medveten om att EU IV kommer att vara Clausewitz 2.5 va? Medan EU III är i Clausewitz 1.0...

Men, ni kan inte tänka er vilket leende det blev på mig när de annonserade det här på livestreamingen igår!

Det var sarkasm. :)

tirim4
Titel Stammis
Registrerad 2011-03-30
Inlägg 304

Gillar CK2 skarpt men E<u3 är ändå min paradoxfavorit. Fyy 17 vad jag avskyr tyskromerska riket i 3an dock... värre monster till överstatlig organisation får man leta efter.

B-strm
Titel Intresserad
Registrerad 2007-08-24
Inlägg 65

Den där kartan var nog en av de vackrare skapelser jag någonsin beskådat. Det finns skärmdumpar ute på vift på internet och herre min skapare vad de satsar på grafiken. De måste ha anlitat några nya 3d-grafiker eller något i den stilen.

Jämförelse mellan EU3 och EU4

saru
Titel Stammis
Registrerad 2006-09-29
Inlägg 588

Imaginärt ståfräs... Hela Europa Universalis-franchisen är de bästa spelen Paradox har släppt. 2013 kommer bli ett bra år.

AW8
AW8
Titel Veteran
Registrerad 2008-05-22
Inlägg 965

GAME OF THRONES I WESTERN-MILJÖ

Skjuludde1
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-05-15
Inlägg 245

B-strm skrev:
Den där kartan var nog en av de vackrare skapelser jag någonsin beskådat. Det finns skärmdumpar ute på vift på internet och herre min skapare vad de satsar på grafiken. De måste ha anlitat några nya 3d-grafiker eller något i den stilen.

Jag spelade ettan och tvåan igårkväll, det är rätt rejäl skillnad i jämförelse med trean där :)
Knappast en serie någon skulle kunna anklaga för att bli utmjölkad :)

B-strm
Titel Intresserad
Registrerad 2007-08-24
Inlägg 65

Skjuludde1 skrev:
B-strm skrev:

Jag spelade ettan och tvåan igårkväll, det är rätt rejäl skillnad i jämförelse med trean där :)

Första gången jag spelade trean tyckte jag det såg riktigt dåligt ut :( Om man jämför vanilj-EU3 med EU2 så tycker jag tvåan är klart snyggare. Bra 2D > dålig 3D :) Med alla sina expansioner blir EU3 snyggare dock.

Skjuludde1
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-05-15
Inlägg 245

B-strm skrev:
Skjuludde1 skrev:
B-strm skrev:

Första gången jag spelade trean tyckte jag det såg riktigt dåligt ut :( Om man jämför vanilj-EU3 med EU2 så tycker jag tvåan är klart snyggare. Bra 2D > dålig 3D :) Med alla sina expansioner blir EU3 snyggare dock.

Minns jag hade samma reaktion först, men antar det är en vanesak också.
Det har dock varit svårt att sälja spelet till folk. Vet ett antal som gillar Civ-spelen och jag försökte övertala dem att testa detta men grafik-fördomar hindrar nästan alla :/

Redstar
Titel Veteran
Registrerad 2007-03-01
Inlägg 689

Kan man jämföra detta med civ?

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 384 medlemmar online. 5 foruminlägg har postats idag.

FZ