Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Fredrik Eriksson
Titel Skribent
Registrerad 2010-08-27
Inlägg 1 013

Jag tycker det är okej OM priset är rimligt och OM man får fullversionen gratis när den släpps.

MrPeters
Titel Proffs
Registrerad 2008-02-09
Inlägg 1 512

MMO spelet TERA har en ganska intessant form av pre-purchase.
De har en extra Lite version där man betalar för en förbokning av spelet och betan men om man sen vill ha fulla spelet så får man betala den resterande kostnaden för uppgraderingen ^^

Titel Storröjare
Registrerad 2006-05-31
Inlägg 4 195

WMD med project cars erbjuder en otroligt billig modell där man kan vara junior, senior member osv får tillgång till builds antigen en gång i veckan eller en gång i månaden osv beroende på medlemskap. Alla får dessutom spelet när det släpps utan extrakostnad och potentiellt pengarna tillbaka beroende på spelets framgång.

Titel Veteran
Registrerad 2010-10-31
Inlägg 814

om man inte behöver betala en gång till när spelet släpps ..det här verkar va intressant annars.. avrättningskammare *fap*fap*fap* ;D

Titel Storröjare
Registrerad 2002-03-03
Inlägg 3 009

Synd att dom snor EAs affärsmodell rakt av *BAZIIINGA*

men visst en liten slant kan jag betala, men varför ser gubbarna ut som Yatzy?

vurt
Titel Proffs
Registrerad 2006-05-06
Inlägg 1 504

Självklart är det okej att betala för en alpha, hur ska annars en indieutvecklare seriöst kunna arbeta med sitt projekt?

cruuse
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-02-23
Inlägg 102

Ingen blir väl tvingad att köpa spelet före release?

Bojkott
Titel Stammis
Registrerad 2008-02-13
Inlägg 355

Om spelet är bra så kan jag tänka mig att betala. Dock ska det vara reducerat pris av vad det kommer att kosta när spelet släpps.

Pjotor
Titel Veteran
Registrerad 2009-02-04
Inlägg 992

Fredrik Eriksson skrev:
Jag tycker det är okej OM priset är rimligt och OM man får fullversionen gratis när den släpps.

Precis, som Minecraft och kommande kaninslagfältet Overgrowth.

Titel Proffs
Registrerad 2005-03-09
Inlägg 1 272

Låter bra.
Introversion brukar leverera riktigt skoj spel, och de gick ju nästan helt i graven förut pga pengaproblem.
Får se hur deras prismodell ser ut och vad som sker efter release då, om det blir som minecraft.

Titel Proffs
Registrerad 2002-06-13
Inlägg 1 446

Sim Prison! :)

Säger generellt nej till att betala, men jag skulle nog kunnat hostat upp en slant för Diablo 3 betan om jag inte redan fått låna tjejens nyckel. Men det är ju klart, om man får någon slags "bonus" vid release så kan det ju sockra erbjudandet en del

bjosarn
Titel Rikskändis
Registrerad 2006-11-20
Inlägg 10 034

Så himla långt kvar? Vad tråkigt...

b3pp0
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-11-06
Inlägg 234

betala för en ofärdig version? haha, right. laddar ner det gratis istället och betalar för den färdiga versionen, som det ska vara.

Skäggbiffen
Titel Intresserad
Registrerad 2009-01-11
Inlägg 69

Tycker man att det är värt att betala för ett koncept är så är det upp till varje konsument att ta det beslutet.

Titel Proffs
Registrerad 2002-07-16
Inlägg 1 930

Om man ändå måste betala fullpris för fullversionen sen? Nej, det är inte OK.

raefzm88
Titel Storröjare
Registrerad 2010-05-12
Inlägg 2 545

50/50 i pollen.

Ont; får man tillgång till spelet när det släpps så är det inte "fel", jag skulle personligen inte betala för en produkt som inte är färdig, oavsett var det rör sig om. Köper hellre fullversionen för ett fullpris när den släpps.

Titel Veteran
Registrerad 2006-05-16
Inlägg 1 139

Klart att det är okej att betala för alpha, måste stödja utvecklare som inte har så bra andra möjligheter. Hellre betala för alpha än betala för den senaste hjärndumma shootern från EA/Activision

Titel Intresserad
Registrerad 2011-03-21
Inlägg 90

Jadå, visst är betalalpha okej om det är mindre studios som behöver löpande finansiering av sina projekt.

Jag vill också påpeka att Delay är ett väldigt olyckligt namn på en person som uttalar sig om releasedatum..

vuze2143
Titel Stammis
Registrerad 2011-02-27
Inlägg 396

ser väldigt skoj ut =)

Skäggbiffen
Titel Intresserad
Registrerad 2009-01-11
Inlägg 69

yonaz skrev:
Om man ändå måste betala fullpris för fullversionen sen? Nej, det är inte OK.

Hur då? Det är lite som att gå att handla dagen innan mellandagsrean. Folk gör det fastän det är ovärt.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 470 medlemmar online. 12 foruminlägg har postats idag.

FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter