Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 149

Uhm. Vänta lite. Alltså, så om man stänger av färgjusteringen så kan det bugga sig?

Är inte poängen med att stänga av färgjusteringen att spelet skall vara i "default-läge" och fungera som det är menat att det skall? Att "tillåt färgjustering" skulle vara ett tillval som ändrar på spelet om man vill? Nu blir det ju tvärt om på något konstigt sätt.

FUtech
Titel Stammis
Registrerad 2007-11-14
Inlägg 556

Inget jag stört mig på. Har gillat den mer realistiska färgtonen i BF3. Med färgjusteringen liknar det mer BF1943.

Diablo 3 för färgglatt och Battlefield 3 för färgfattigt, vadfalls!? :P

Birchoff
Titel Proffs
Registrerad 2006-05-28
Inlägg 1 309

Diggar detta som fan. Tycker BF3 känns för "kallt" om man jämför med tidigare spel. Man får helt enkelt testa och se hur pass "fult" allting blir med färgerna påslagna.

Ostfarfar
Titel Frågvis
Registrerad 2012-04-27
Inlägg 29

Otroligt trevligt gjort av utvecklarna, eftersom det var många som klagade att man kunde bli bannad så verkar de ta åt sig kritiken. Mer sånt!

matte89
Titel Veteran
Registrerad 2008-11-15
Inlägg 702

conthox skrev:
Uhm. Vänta lite. Alltså, så om man stänger av färgjusteringen så kan det bugga sig?

Är inte poängen med att stänga av färgjusteringen att spelet skall vara i "default-läge" och fungera som det är menat att det skall? Att "tillåt färgjustering" skulle vara ett tillval som ändrar på spelet om man vill? Nu blir det ju tvärt om på något konstigt sätt.

Spelet är ju designat kring det färgsystem som dom valt. Det är coolt & cinematiskt men man tröttnar på det efter ett tag.

Mytacism
Titel Stammis
Registrerad 2012-08-03
Inlägg 454

Har absolut inga problem alls med "blåigheten".
Har testat flera av "tweaksen" som tar bort det blåa och tycker att det är för färgglatt, vill ju spela battlefield och inte LSDfield.

Men som sagt, det kommer alltid gnällas..
Folk gnäller om den blåa färgen, Dice låter folk stänga av den, folk gnäller om att spelet kommer bugga sig.. ge er :)

vuze2143
Titel Veteran
Registrerad 2011-02-27
Inlägg 762

1 år försent bara -.-"
och folk klagar på att War Z är i Alpha stadie....

Tobbe
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-21
Inlägg 1 229

Oj va snälla de var nu?

De hade kunnat lagt lite kärlek på det istället för bara ett av/på kommando och sen ha mage att använda det usla som en ursäkt/varning.

Rätt hade varit.. filter alltid på men med ställbart värde 0.0- 1.0 med opåverkbara delar (sikte osv).. omöjligt? gigantiskt skeptiskt hmm.
(Helst ska värdet finnas som meny-slider..."nä vi orkar inte" ...heja!?).

Hydraah
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-08-26
Inlägg 258

conthox skrev:

Kikarsikten som gör bilden svartvit kommer bland annat att bugga. Det är för att den svartvita effekten i sig är ett filter. När det filtret läggs på ett BF3 med fel färger kommer det inte matcha. Jag antar att det är något liknande som händer. Alla visuella komponenter är anpassade att se bra ut i sitt gråa jag.

Hydraah
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-08-26
Inlägg 258

Tobbe skrev:
Oj va snälla de var nu?

De hade kunnat lagt lite kärlek på det istället för att bara ett av/på kommando och sen ha mage att använda det usla som en ursäkt/varning.

Rätt hade varit.. filter alltid på men med ställbart värde 0.0- 1.0 med opåverkbara delar (sikte osv).. omöjligt? gigantiskt skeptiskt hmm.

Jävlar vad du verkar tycka att vi som spelare är värda allt vi ber om. De släppte spelet med en grafisk stil de själva bestämt. Varför ska de måsta lägga in en massa extra arbete för att ett fåtal inte gillar det?

Det låter nästan som att du är arg för att inte just du har designat spelet.

rewoX
Titel Stammis
Registrerad 2010-01-19
Inlägg 432

Lägg till Contrast Slider på en gång DICE! annars... bättre sent än aldrig!

Slutbossen
Titel Veteran
Registrerad 2007-03-04
Inlägg 604

Ostfarfar skrev:
Otroligt trevligt gjort av utvecklarna, eftersom det var många som klagade att man kunde bli bannad så verkar de ta åt sig kritiken. Mer sånt!

Håller helt med. Visst, de har inte direkt lagt ned mycket tid på det hela men riktigt trevligt att de ändå hjälper till. Som sagt, kul att se.

Väntar fortfarande på ny dator så jag har en ruskigt massa bf-spelande att ta ikapp nu känner jag.

Hannu
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-04
Inlägg 3 874

fint, ska testas.

Brasetvik
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-06-04
Inlägg 236

Hannu skrev:
fint, ska testas.

Yäää man slyta nu ja bli syr vettu

conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 149

Men hade det inte varit bättre med att låsa spelet tilloriginalinställningarna i ena läget och sedan låsa upp möjligheten att ändra färgschema i det andra läget. Då slipper man ju färgbuggarna och folk kan ändra om dom vill.

Som nyheten är skriven verkar det dock med som att spelet är MED korrigering innan och via konsolkommando kan ange att det INTE skall vara korrigering. Är inte det bakvänt, eller tänker jag fel?

För mig är ju grundinställningen "utan korrigering" och om man vill ändra på originalet så korrigerar man, inte tvärt om.

Tobbe
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-21
Inlägg 1 229

Hydraah skrev:
Tobbe skrev:
Oj va snälla de var nu?

De hade kunnat lagt lite kärlek på det istället för att bara ett av/på kommando och sen ha mage att använda det usla som en ursäkt/varning.

Jävlar vad du verkar tycka att vi som spelare är värda allt vi ber om. De släppte spelet med en grafisk stil de själva bestämt. Varför ska de måsta lägga in en massa extra arbete för att ett fåtal inte gillar det?

Det låter nästan som att du är arg för att inte just du har designat spelet.

Inte alls, de funkar inte att utveckla spel så, men i de här fallet handlar det inte om något fåtal bevisligen, eftersom de trevligt nog ändrade sig sent till slut. Men att då göra SÅ oseriöst lite... jadu.. tyvärr är detta inte helt ovanligt.

Aero
Titel Stammis
Registrerad 2008-08-02
Inlägg 588

Skjuter dem inte sig själva i foten lite? Eller dubbel moral? Först gå ut och varna/banna folk för detta ibörjan men sen nu så blir det helt lagligt att använda? Hur blir det för dem då som har blivit bannad för detta?

Men men bra iallafall dem lyssnar på communityn. Inte snart dags att dem släpper modverktyg till BF3 skulle vilja testa project reality igen fast till BF3

LongjohnSliM
Titel Nykomling
Registrerad 2012-02-22
Inlägg 3

Jag gillar den kalla/mörka färgtonen. Påminner mig om band of brothers. Färgjusteringen ser ju klart vackert ut ibland men det ser också ut som 1943 vilket jag tycker ser på tok för barnsligt ut.

maceor
Titel Frågvis
Registrerad 2010-04-28
Inlägg 20

vuze2143 skrev:
1 år försent bara -.-"

påstår man att har jobbat på sitt spel i flera år så förväntar man sig lite mer än det som kommit ut

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 738

Det kalla är det nya varma, eller var det tvärtom?

TexN
Titel Stammis
Registrerad 2011-05-27
Inlägg 329

Skitbra för wake island, vill ha den tropiska känslan.

zhrooms
Titel Veteran
Registrerad 2006-12-12
Inlägg 850

Finns fan ingen nyhetssida som har fler missledande nyhetstitlar än FZ!

SweClockers som är en hårdvarusida primärt är 2 dagar snabbare på stora spelnyheter.

SweClockers nyhetstitel: Battlefield 3 får färgjustering via konsolkommando

FZ's nyhetstitel: Färgjustera Battlefield 3 - utan att straffas

Vilket inte stämmer, det ni (Tomas) implicerar är att du straffas när du använder färgjustering, vilket är helt inkorrekt.

Sebastian borde även få pris för att skriva mest blaska av alla, värre än Aftonbladet. Skriver som en 13åring för en 13åring, har följt FZ i 10 år, haft som startsida så länge jag kan minnas, och jag har påpekat Sebastians skrivning förut och tänk när fan ska det vara slut med detta, har hoppats på att det skulle bli bättre men icke. Läskigt nära på att ta bort FZ som startsida för första gången på som sagt runt 10 år.

Inte nog med det så fungerar ju inte FZ som det ska heller efter dom/ni uppgraderade sidan för ~2 år sedan, problemet har med routern min att göra, som endast orsakas av FZ, jag ska inte behöva köpa en ny router för FZ är lata. SweClockers hade samma problem ett tag vilket dom sedan fixade, men inte FZ.

Ang forumet så kunde jag inte bry mig direkt eftersom jag knappt kan använda det pga nätverksproblemet, men en sak är säker, att erat forum är mer än värdelöst, inte konstigt att det i princip är stendött och folk kör SweClockers istället.

Ang SweClockers, bästa vore om FZ stängs ner helt och de få "acceptabla" skribenter integreras med SweClockers, med spelnyheter på sidan, finns absolut ingen nackdel.. men man kan ju alltid drömma

Bild

Friberg
Titel Pelletsbud
Registrerad 2009-04-09
Inlägg 1 996

FUtech skrev:
Inget jag stört mig på. Har gillat den mer realistiska färgtonen i BF3. Med färgjusteringen liknar det mer BF1943.

Diablo 3 för färgglatt och Battlefield 3 för färgfattigt, vadfalls!? :P

Realistiska färgtonen? BF3 har den mest orealistiska färgton jag har sett på länge.

HeadlessChild
Titel Intresserad
Registrerad 2010-03-08
Inlägg 56

Jävla fjantar DICE är, ger efter ett beslut för att de fick för mycket kritik mot sig.

RazorShard
Titel Veteran
Registrerad 2005-04-19
Inlägg 1 112

Crytek lade till en trevlig feature i en av de senare patcharna till det första Far Cry. Man kunde välja mellan flera olika färgtoner - från originalpaletten till colorful och till och med en Cel-shaded variant. Valbart från huvudmenyn, in-game. Man kunde ju önskat att DICE bistått med något liknande.

Kan ju förstå om man är orolig för fusk, men ärligt talat -- om spelet blir "fuskigt" med originaltexturerna utan palettjusteringar så kan man ju undra om inte de borde tänka om lite grann.

Idono
Titel Veteran
Registrerad 2007-09-15
Inlägg 765

maceor skrev:
vuze2143 skrev:
1 år försent bara -.-"

påstår man att har jobbat på sitt spel i flera år så förväntar man sig lite mer än det som kommit ut

När det bara är en person som jobbar på sitt spel så är det svårt att få ut så mycket. Prova själv så får du se hur lätt det är att göra ett spel eller mod.

Neatherblade
Titel Kändis
Registrerad 2004-07-30
Inlägg 7 524

Ostfarfar skrev:

Fast det beronde väl på att man kunde se genom rök ect om man hade det på.

Hipshot
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 2 051

maceor skrev:
vuze2143 skrev:
1 år försent bara -.-"

Black Mesa Source utvecklades i 100 år - alla gillar det, även om det själva säger att de inte är färdiga med det.

Idono
Titel Veteran
Registrerad 2007-09-15
Inlägg 765

Neatherblade skrev:
Ostfarfar skrev:

Fast det beronde väl på att man kunde se genom rök ect om man hade det på.

Även om man kan göra det så är det inte så stor skillnad från hela spelet. Större delen av spelet är inte synkroniserat så vissa saker syns inte på andra spelares skärmar.

maceor
Titel Frågvis
Registrerad 2010-04-28
Inlägg 20

Idono skrev:
maceor skrev:
vuze2143 skrev:
1 år försent bara -.-"

När det bara är en person som jobbar på sitt spel så är det svårt att få ut så mycket. Prova själv så får du se hur lätt det är att göra ett spel eller mod.

"Hammerpoint Interactive is a startup game development company formed in early 2011 by industry veterans with decades of combined game development experience."
vad jag har förstått är det ett helt lag som jobbar på warZ och inte en person...

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 259 medlemmar online. 2 foruminlägg har postats idag.

FZ