Urkalak skrev:
Och vi kommer säga precis samma sak när vi blir lika gammla (och visa?) som du. Lägg ner det där snacket det är bara patetiskt.
Kommer ni tyvär inte göra, man kan uppfina hjulet bara så många gånger...
Men det är inget din generation uppfattar.
Jo, jag är bitter och sur för allt blir så jävla kommersiellt och plastit, inte bara pc spel.
Kapitalism och konsument viruset förstör allt.
Någon som kommer ihåg hur det var att öppna en NES låda som ni just köpt? se lila postern inuti och skala försiktigt bort "Sealen" så man inte skadar kartongen...
Kommer ni ihåg hur det var att öppna den där tunga papp kartongen som hade inuti en tjock bok och poster och keyboard guide och karta och quick guide?
det är det starkaste exemplet någonsin gällande den här diskussionen:
Idag är den en format på alla spel, i dom här äckliga värdelösa dvd fodralen.
Allt är skit.
Iaf, gällande själva spelen:
När du lever en ändring så pass stor som att spela dos spel i text, sen spel med mus(!!!) sen sound blaster spel, sen 16 color spel, 256, 16 bit, 32 bit.
2d - 3d
Sprites - 3d models
3d kort , 2d kort
vodoo 1, Vodoo 2
Surround
In game voice
Midi - > Red book recording.
single player - > 64 player on a single server
Då kan du komma tillbaka och tjata om att du levt genom samma förändringar.
Jag tror inte du kommer hinna leva genom så pass stora ändringar, eller förstå dom iaf om du kommer ha tur att se dom nästa stora stegen.
tänk inte att dom nya effekterna i DX10 är ett stort steg från 5 år sen, det är bara en polish på grafiken,
Jag snackar här om saker mycket djupare.
Saker man lever genom en vis tid.
Hoppas att om 10-20 år vi kommer spela äkta virtual reality spel och säga, fyfan, kommer du ihåg 2007 , med guitar hero och sånt, har du kört guitar hero Virtual? jag tappade min VR guitar inne i spelet på min fot och det gjorde ont i en vecka!
Yes..... bra man har science fiction filmer.
-------------------------------------------------
-------
Mechwarrior 3 har jag kört 10 min.
4 har jag inte kört.
Ska prova 4 : mercenaries.
God natt
Edit:
Urkalak, vi snackar här om FASA och mechwarrior, har du inget att säga om det så håll tyst istället för att kommentera mina kommentarer.
Jag tror jag spelade shadowrun tabletop före du var ens föd, lol.