Orphantears skrev:
har FZ blivit världens mest feministiska plats? Låter som varje nyhet man läser är om varför nån utvecklare kallade nånting "flickvänsläge" varför EA inte tycker det är VÄRT att ha en kvinnlig liga i sina spel. Varför det inte finns en tjejmotsvarighet till Sonic ett jäkla whinande hela tiden. Ni skriver som Se & Hör om nyheter som inte ens har substans. För att skapa rubriker? Ska ni bli en kvällstidning? Detta har inget nyhetsvärde om man använder 5 av sina hjärnceller för att ta reda på att 1. Det finns inget finansiellt intresse för EA att genomföra detta. Har inget som helst att göra med att de tycker att det är rätt eller inte, de är ett företag, ett VINSTDRIVANDE sådant. 2. Borderlands.... Det var en utvecklare som kallade casual-stilen för flickvänsläget, BIG FUCKING DEAL? Vi vet att det finns bra tjejgamers där ute, det vet även resten, ska hela studion få en shitstorm för att en utvecklare uttalade sig så? Lägg ner förfan o börja skriva om spelet istället för att whina på att förpackningen till spelet inte har genusneutrala färger.
Snarare tvärt om. De som samlar mest poäng på det här stället är de som är emot jämställdhet och verkar ha ett genuint hat mot feminism.
Hur som berör dessa saker och jag tycker det är fruktansvärt bra att sånt här syns allt mer i media. Det betyder förmodligen att vi är på rätt väg vad gäller jämställdhet osv.
Var FZ står i debatterna framstår egentligen inte mer än att de rapporterar om nyheten.
Dessutom är det väldigt överdrivet att påstå dessa nyheter utgör största delen av texterna som publiceras på FZ som många försöker framlägga.
Vad gäller din uppräkning av anledningar till varför man ej bör göra detta så håller inte många med dig. Det är därför vi debatterar om det här.
För övrigt tycker jag det är så oerhört märkligt av dig att trycka på länken och läsa om saker som du tycker är så ointressant?
Att detta kommer mer och mer i nyhetsflöden på spelsajter ser jag som ett tecken på att spelbranchen faktiskt börjar mogna och växa ur sin 12-14 åriga pojkkostym som den haft på tok för länge.