FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Mogres
Titel Intresserad
Registrerad 2008-02-13
Inlägg 72

Fable är dött

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 748

Jag instämmer. Det blir sämre och sämre för varje "variant". Inget som lockar, varken grafikmässigt eller storymässigt. Att stå och vifta framför TV:n verkar vara slutklämmen på något som kunde ha varit fantastiskt.

blodChoklad
Titel Stammis
Registrerad 2003-02-09
Inlägg 432

fable är knappt ett spel längre, då kommer en kinect variant...

Score dumbass

Grumbledock
Titel Storröjare
Registrerad 2009-05-23
Inlägg 2 754

Synd att Fable serien som började så bra numera blivit något som mer liknar ett Facebook spel än en seriös AA/AAA titel :(
Istället för att göra spelen större, mer djup och bättre gameplay så blir det förenklat och fördummat i överkant, RPG elementen tas bort och hela meningen med spelen blir att köpa ett hus sen vänta medan pengarna rullar in :/

Lasrod
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-05-04
Inlägg 158

Går det att spela spelet utan kinect för oss som inte gillar den typen av gameplay?

Mesmerize
Titel Stammis
Registrerad 2009-02-23
Inlägg 495

Grumbledock skrev:
Synd att Fable serien som började så bra numera blivit något som mer liknar ett Facebook spel än en seriös AA/AAA titel :(
Istället för att göra spelen större, mer djup och bättre gameplay så blir det förenklat och fördummat i överkant, RPG elementen tas bort och hela meningen med spelen blir att köpa ett hus sen vänta medan pengarna rullar in :/

Agree, älskade 1:an men det minskade tyvärr med nästkommande.

luftman
Titel Veteran
Registrerad 2010-07-13
Inlägg 999

walter_iego skrev:
Jag instämmer. Det blir sämre och sämre för varje "variant". Inget som lockar, varken grafikmässigt eller storymässigt. Att stå och vifta framför TV:n verkar vara slutklämmen på något som kunde ha varit fantastiskt.

Måste säga att jag tycker 2:an var det bästa in my opinion :(

Serkish
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-07-03
Inlägg 270

Vart är Fable? De kan lägga annat titel på denna spel tycker jag. För det är inte Fable!

luftman
Titel Veteran
Registrerad 2010-07-13
Inlägg 999

Serkish skrev:
Vart är Fable? De kan lägga annat titel på denna spel tycker jag. För det är inte Fable!

Hur skulle dom då lyckas sälja skiten? ;)

rubbiten
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-08-12
Inlägg 246

jaja det kan juh inte bli sämre än fable 3 iaf

Skjuludde1
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-05-15
Inlägg 245

Jag spelade ettan, jag spelade tvåan. Jag slutade

mAwArm
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-01-07
Inlägg 161

Första Fable var så otroligt bra, andra också det helt okej. Efter det har det bara gått brant utför... :(

En liten trevlig notis: när jag såg "hjälten" i den här trailern trodde jag först att det var en kvinna...lol.

KoP
KoP
Titel Storröjare
Registrerad 2006-09-08
Inlägg 2 550

Gillade Fable 1, 2 och 3. Dom olika delarna var charmiga på sitt sätt. Men detta känner jag mig lite skeptisk till.

Blir iaf till att testa om dom beslutar sig för att släppa ett demo.
Tänker inte döma ut det på förhand.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 114 medlemmar online. 11 foruminlägg har postats idag.

FZ