Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Hannu
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-04
Inlägg 4 367
Palpatine666
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-07-01
Inlägg 245

Tycker marinerna har för stora muskler. Åker man till en militär anläggning och kollar hur folk ser ut så ser dom ut som vanliga människor. Är ju lite kränkande om man då inte har dessa jätte biseps =( Nä detta spelet måste få en tvåa i betyg hur bra det en må vara annars blir jag sur =(

(hänvisar till en viss resension om någon nu vet vad jag menar, för ja jag är såklart ironisk =))

Remus
Titel Taiwanesisk krympling
Registrerad 2004-04-12
Inlägg 4 498

OMFG! Den var riktigt bra! Stämningsfull!

CybranM
Titel Gamer in training
Registrerad 2010-04-04
Inlägg 32

Hoppas det kan leva upp till denna trailer :D

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 603

Aj lajk, speciellt efter att ha sett "Aliens" igen för någon dag sedan.

Rydike
Titel Frågvis
Registrerad 2010-02-24
Inlägg 32

Palpatine666 skrev:
(ironisk om man inte förstod) =)

Tack gode gud...

Titel LAN-ätare
Registrerad 2011-11-27
Inlägg 69

Kan bli bra.

Preath
Titel Veteran
Registrerad 2009-08-02
Inlägg 853

Kände igen musiken... tänkte efter lite grann och kom på att den kommer ifrån filmen Moon =D

Titel Hemmavan
Registrerad 2008-12-04
Inlägg 219

Det där var en bra trailer. Riktigt mysig stämning och bra användning av fantastisk musik.

Titel Veteran
Registrerad 2009-04-11
Inlägg 601

Palpatine666 skrev:
Tycker marinerna har för stora muskler. Åker man till en militär anläggning och kollar hur folk ser ut så ser dom ut som vanliga människor. Är ju lite kränkande om man då inte har dessa jätte biseps =( Nä detta spelet måste få en tvåa i betyg hur bra det en må vara annars blir jag sur =(

(hänvisar till en viss resension om någon nu vet vad jag menar, för ja jag är såklart ironisk =))

Kanske har missförstått din poäng/ironi, men om jag skulle möta xenos (preds/aliens) som är så stora, hade jag fan tagit ryssfemmor varje dag

Ariae
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-10-02
Inlägg 115

Hoppas det följer röda tråden och inte är en tågfest som senaste avp MP var...

Javas
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-08-02
Inlägg 9 551

CybranM skrev:
Hoppas det kan leva upp till denna trailer :D

+1, snälla låt det inte bli ett till Dead Island ;)

Titel Veteran
Registrerad 2008-04-21
Inlägg 780

Har potential detta spelet... hoppas de inte slarvar bort den.

Titel Storröjare
Registrerad 2006-05-31
Inlägg 4 195

Kuci skrev:
Palpatine666 skrev:

Kanske har missförstått din poäng/ironi, men om jag skulle möta xenos (preds/aliens) som är så stora, hade jag fan tagit ryssfemmor varje dag

Jag vene med dig men det sista jag hade brytt mig om är storleken på folk vs aliens då aliens generellt rippar sönder i 1on1. Ta med någon som kan skjuta, taktiskt och snabb istället istället för hulken.

Titel Frågvis
Registrerad 2011-10-26
Inlägg 26

jag längtar iaf:D

Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2006-04-01
Inlägg 836

Palpatine666 skrev:

Skillnaden är att det - realistiskt eller ej - tjänar ett syfte att vara biffig som soldat. Tvivlar på att recensenten till RE-spelet hade klagat på kvinnosynen om kvinnorna varit muskulösa istället.

Min poäng är alltså att du inte borde ironisera det.

jonis
Titel Proffs
Registrerad 2004-02-25
Inlägg 2 077

En riktigt bra liten teaser. Ser fram emot detta som attan, hoppas verkligen inte det skjuts fram ytterligare. :(

Neatherblade
Titel Rikskändis
Registrerad 2004-07-30
Inlägg 9 788

Vill ha det nu!

Titel Frågvis
Registrerad 2011-10-26
Inlägg 26

vet att det är lite tidigt än, men jag skulle iaf vilja se specsen för spelet, vore intressant:)

Titel Proffs
Registrerad 2006-11-11
Inlägg 1 268

grym trailer.

TryNotD[oo]
Titel Hemmavan
Registrerad 2002-03-18
Inlägg 281

Sisyr skrev:
Palpatine666 skrev:

Skillnaden är att det - realistiskt eller ej - tjänar ett syfte att vara biffig som soldat. Tvivlar på att recensenten till RE-spelet hade klagat på kvinnosynen om kvinnorna varit muskulösa istället.

Man måste skilja på spel och verklighet. Folk måste respektera 15-18 års åldersgränserna på spelen. Sen att det är stereotypiska karaktärer i spelen kan man ju diskutera, men det vore ju konstigt annars.

Dom könsroller vi har nu bygger ju på evolutionen, vill man slå sönder det så krävs det nog en hel del ( ett par tusen år till ;) )

Ser fram emot detta och hoppas på ett bra COOP spel hur som helst!

Titel Hemmavan
Registrerad 2009-05-11
Inlägg 116

TryNotDoo skrev:
Sisyr skrev:
Palpatine666 skrev:

Man måste skilja på spel och verklighet. Folk måste respektera 15-18 års åldersgränserna på spelen. Sen att det är stereotypiska karaktärer i spelen kan man ju diskutera, men det vore ju konstigt annars.

Dom könsroller vi har nu bygger ju på evolutionen, vill man slå sönder det så krävs det nog en hel del ( ett par tusen år till ;) )

Ska vi tolerera avlivning av utvecklingsstörda också när vi ändå håller på? Evolutionen vill ju inte att de ska leva väl?

TryNotD[oo]
Titel Hemmavan
Registrerad 2002-03-18
Inlägg 281

Amtays skrev:
TryNotDoo skrev:
Sisyr skrev:
Palpatine666 skrev:

Ska vi tolerera avlivning av utvecklingsstörda också när vi ändå håller på? Evolutionen vill ju inte att de ska leva väl?

Det var det du lyckades läsa ut i vad jag sade?

Skillnad på män och kvinnor via evolution är väl ett faktum, jag kan inte påverka dom tusentals åren som redan gått, att avliva nu levande människor som du säger är väldigt känslokallt. Men det är ingen tanke som ens fanns i närheten av mig, det är helt upp till dig att tycka så. ( Fullständigt sjukt och obegripligt för mig )

Möjligheten att känna empati är något vissa människor också fått med "åren".

Titel Frågvis
Registrerad 2007-01-31
Inlägg 16

Lovande.

Wardancer
Titel Kändis
Registrerad 2004-05-08
Inlägg 5 116

Palpatine666 skrev:

Failtroll is fail speciellt med tanke på hur spelet faktiskt ska se ut... kanske ska välja ett spel där det är relevant? Eftersom din åsikt i frågan är ganska uppenbar.

Snygg trailer synd bara att spelet ser ut att bli rätt kass från vad man kunde tyda av gameplay rullen. Tusen aliens överallt, QTE etc.

Edit: Könsroller bygger på evolution? Du kan tyvärr inte ha mer fel... Könsroller har ingenting med evolution att göra, det är en konstruktion av samhället.

Sebastian Lind
Titel Skribent
Registrerad 2008-08-28
Inlägg 3 489

Wardancer skrev:
Palpatine666 skrev:

Failtroll is fail speciellt med tanke på hur spelet faktiskt ska se ut... kanske ska välja ett spel där det är relevant? Eftersom din åsikt i frågan är ganska uppenbar.

Snygg trailer synd bara att spelet ser ut att bli rätt kass från vad man kunde tyda av gameplay rullen. Tusen aliens överallt, QTE etc.

Edit: Könsroller bygger på evolution? Du kan tyvärr inte ha mer fel... Könsroller har ingenting med evolution att göra, det är en konstruktion av samhället.

Det är tamejtusan bara på FZ som en nyhet om ett Aliens-spel kan leda till en jämställdhetsdebatt!

Only on FZ, only on FZ :D

Titel Hemmavan
Registrerad 2006-11-15
Inlägg 266

Mysig trailer :D

73mpl4R
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 8 798

Jag är övertygad :)

Titel Spelar på easy
Registrerad 2008-10-08
Inlägg 171

Jag tror att spelet kommer va grymt.

Augustus
Titel Stammis
Registrerad 2007-09-12
Inlägg 399

Fy FAAAAAAAN vad fett!!! (Blöjor på inköpslistan). Förlåter förseningen och roar mig med Mass effect 3, Spec ops the line och annat fint till dess.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 470 medlemmar online. 12 foruminlägg har postats idag.

FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter