Lepr skrev:
stege99 skrev:
Mogres skrev:
KatOne skrev:
Jag spelar inte WoW, men cool film!
Säga vad man vill om Mists of Pandaria, men det har de hittills snyggast designade miljöerna i WoW. Och det verkar inte heller bli nån brist på content. Dessutom, jag facepalmar åt de som skulle anklaga MoP för att vara en oseriös expansion. Den verkar fantastiskt ambitiös av det jag sett och hört.
Dock så är det väldigt tragist att ett spel med en sån otrolig art direction får genomlida en så utdaterad grafikmotor! Polygonbudgeten är ett skämt, texturerna är synskade-suddiga och bristen på några som helst grafiska effekter är smärtsamt uppenbar. Vattnet är det enda de polerat lite grann.
Lägg iallfall in inställningar för SSAO, DoF, Godrays eller liknande för tusan hakar! MÖJLIGHETEN att aktivera dem. Det är enkla shader-tillägg, skulle inte ta en dag att få in dem. Dåligt, Blizzard!
Att du inte spelar WoW märks, då det redan finns inställningar för SSAO och Sunshafts. Även stöd för DirectX 11 med relativt verklig vatten fysik OCH multi-sampling anti aliasing, upp till 8x.
Nja, efter att nyss ha sett GW2s "promo trailer" i nyheten bredvid och sedan denna så slås man direkt av hur fruktansvärt gammal grafiken är. Gameplay före grafik, absolut, men att jämföra med de (grafiskt sett) klassledande TSW och AoC, så blir det nästan löjligt.
Det är lite synd att WoW är en sån kassako. Annars hade vi haft Titan (eller vad slutnamnet nu blir) här för länge sedan tror. Det är dags att Blizzards art direction team får en ny motor att jobba med!
Jag ska inte heller blanda mig in i om pandan fanns i WC3, dvs före Kung-Fu panda etc, och sålunda är "lore-mässigt ok". Pandor är ALLTID gulliga gosedjur, och i kombination med starka pastellfärger och en handfull polygoner så känns detta mer och mer som ett barnspel från Nintendo.
Förstår hur du menar och du får såklart tycka vad du vill, men jag förstår inte riktigt varför just pandor skulle vara värre än någon annan ras i WoW eller något annat MMO för den delen?
Jag menar Asura i GW2 ser ju fan ut som dom är tagna direkt ur Lilo & Stitch(heter den så?).
Nu kanske jag kastar sten i glashus men det känns som väldigt många hatar pga att rasen inte är "cool", som att folk är rädda för att vissa att dom spelar en mesig ras och att dom skall klassas som ungar för det.
Dom personer som tänker så är nog till 90% under 20.
haha jag menar vi som är närmare 30 vet att det inte spelar någon roll vilken ras vi spelar, vi är lika ocoola i vilket fall
(Detta var inte riktat specifikt åt dig stege99.)
Hehe, en annan har t o m passerat 40 Lepr, det kanske är en del av förklaringen, eller problemet.

Men jag har inget som helst emot pandor eller Asuras eller liknande mer "gulliga" raser i sig.
Det som känns lite tråkigt är den uppenbara känslan av livsuppehållande åtgärder hos det dominerande MMO spelet. Man får lite känslan av att de sitter och dammsuger sin 20 år gamla värld/lore på saker man kan använda sig av, endast pga att det är en sådan enorm inkomstkälla som måste bara hållas vid liv oavsett konsekvenserna. "Fan gubbar, kommer ni ihåg Pandaren från WC3, där har vi underlag/material till nästa expansion!!"...lite så är känslan.
Eftersom WoW är så stort och dominerande så är det extra tråkigt att det bara står och stampar. Det hindrar utvecklingen av genren när alla konkurrenter ängsligt sneglar för mycket på dem. Swtor är det senaste stora exemplet.
Både TSW och GW2 har ju lite nya och fräscha tankegångar med avsaknad av klass, inga levels, dynamiska events mm. Extra tråkigt att TSW går så dåligt. GW2 har ju börjat bra, frågan blir hur det blir i längden. Troligtvis måste mer PvE endgame trots allt tillkomma för att hålla kvar alla som inte föredrar PvP.
För mig är det rent otroligt att WoW fortfarande har ca 9 miljoner som betalar varje månad? Förklaringen ligger troligen mycket i att det för många är en social mötesplats sedan många år, snarare än ett spel. Då är det inte det lättaste att flytta hela denna gemenskap (guild) någon annanstans.
Vi får väl se om detta är den sista expansionen till WoW och fokus istället sakta börjar skiftas mot deras nya MMO projekt.