FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
SkullJoke
Titel Stammis
Registrerad 2011-09-05
Inlägg 330

Köp det! Ni kommer inte ångra er.

swordy
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-02-28
Inlägg 231

nån grafisk förbättring måste dom ju gort. som aa osv. för tvivlar på att ett spel som kördes på en psone med en cpu på 33.8mhz å 1mb vram. ska behöva en 2ghz cpu å 1 gig ram på pc.
isf visar ju det bara att konsoller inte är så klena som folk påstår å att cpu/gpu stat inte säger nåt om kraften hos en kosoll xD

Kooten
Titel Nykomling
Registrerad 2012-03-12
Inlägg 1

swordy skrev:
nån grafisk förbättring måste dom ju gort. som aa osv. för tvivlar på att ett spel som kördes på en psone med en cpu på 33.8mhz å 1mb vram. ska behöva en 2ghz cpu å 1 gig ram på pc.
isf visar ju det bara att konsoller inte är så klena som folk påstår å att cpu/gpu stat inte säger nåt om kraften hos en kosoll xD

De kanske emulerar ps1an.
Emulation är inte perfekt, en ps2 emulator tex behöver minst en i5 för att fungera hyffsat sist jag kollade iallafall.

MacNille
Titel Taiwanesisk krympling
Registrerad 2006-08-31
Inlägg 4 848

Varje gång jag hör den här musiken går det en kall kår nerför min ryggrad:

Json_81
Titel Hemmavan
Registrerad 2001-12-07
Inlägg 191

swordy skrev:

Det finns redan en pc-version med följande krav:

SYSTEM REQUIREMENTS
MINIMUM PC REQUIREMENTS
CPU Type: Pentium
CPU Speed in MHz: 133 MHz with 3D accelerator card; 166 MHz without 3D accelerator card
RAM: 32MB
Hard Drive Space: 260MB
Sound Card: DirectX 5.0 compatible
CD Drive Speed: 4X
Video Card: 3dfx Voodoo, 3dfx Voodoo 2, 3dfx Voodoo Rush, 3Dlabs Permedia 2, ATI Rage Pro, Intel i740, Power VR Extreme
Graphics Type: SVGA
Color Depth: 256
Graphics Resolution(s): 320 x 200, 640 x 480
Compatible Devices: keyboard, gamepad, joystick
Software (DirectX 5.0, etc.): DirectX 5.0

Jag spelade igenom det med en pentium 200MHz, 64MB ram och ett voodoo2 12MB, det var både snyggare och flöt bättre än PS-versionen, dock sämre ljud för oss som inte hade något bra midi-ljudkort.

bleak
Titel Proffs
Registrerad 2006-02-11
Inlägg 1 409

Rätt beige att det ska se ut exakt som 97 .. Ett nysläpp eller rmk av spel borde vara grafiskt uppdaterade (monkey island 1,2) t,ex. ,, Med möjlighet att växla mellan de olika versionerna såklart.

Idono
Titel Veteran
Registrerad 2007-09-15
Inlägg 747

"Det låter jättebra för de som vill spela Final Fantasy VII, utan att spela det."

Casual gamer style FTL.

Steffe@Swec
Titel Veteran
Registrerad 2005-10-16
Inlägg 910

Dessutom är det ju fullt spelbart (med relativt lite jobb) även innan det här släpps (om man får tag i en kopia för skäligt pris, en tusenlapp känns ju lite väl :p)

Struggle
Titel Proffs
Registrerad 2004-11-05
Inlägg 1 877

Så vad kommer spektaklet kosta? Hur blir det med en Steam release, inget nytt?

Lite wierd att dom släpper nya grejer som Achivments, och samtidigt slänger med en Trainer, för att "fuska" igenom spelet? :S

Får verkligen hoppas att Achivements stängs av om man använder Trainern, annars gimpar dom ju meningen med det rätt snabbt :o

sgt_lol
Titel Veteran
Registrerad 2007-02-07
Inlägg 808

woohoo fan va awesome! :D

MiLeS
Titel Veteran
Registrerad 2006-10-06
Inlägg 778

Remake, remake, remake! Men detta duger så länge.

Javas
Titel Kändis
Registrerad 2007-08-02
Inlägg 5 276

Character booster låter bra, jag gillar inte att grinda i Final Fantasy spel utan vill bara njuta av storyn.

Smileynator
Titel Frågvis
Registrerad 2009-09-23
Inlägg 24

Har gamla pc versionen, finns en del mods till den men de är ett helvete att installera. MEN det blir galet snyggt! =)

Sebastian Lind
Titel Skribent
Registrerad 2008-08-28
Inlägg 3 696

Javas skrev:
Character booster låter bra, jag gillar inte att grinda i Final Fantasy spel utan vill bara njuta av storyn.

Man behöver inte grinda i Final Fantasy VII om man inte vill. Då gör du något fel.

Luciphear
Titel Proffs
Registrerad 2007-12-24
Inlägg 1 487

Kommer det till Steam köper jag det, annars avstår jag. Har redan spelet till Playstation. :) Character booster där emot, way to ruin the game. Den lilla grind:en som fanns om man ville göra 'ALLT' tyckte jag var underbar. Om man inte orkar levla orkar man nog ändå inte göra allt annat heller oavsett.

Ziern
Titel Hemmavan
Registrerad 2004-11-24
Inlägg 234

Körde igenom det här till PC (igen) för inte så länge sedan. Är det inte allt för dyrt kommer jag nog köpa denna också ändå bara för att stödja en eventuell ordentlig remake.
Första gången man spelade detta.. jisses, vilken känsla det var, speciellt på den tiden!

jonis
Titel Proffs
Registrerad 2004-02-25
Inlägg 2 136

Har kvar den vita originalkartongen med allt kvar i uppe på hyllan. Den enda JRPG-relaterade titeln jag nånsin orkat köpa.

Träffade man möjligen rätt? ;)

Parzec
Titel Proffs
Registrerad 2007-09-03
Inlägg 2 404

Umm.. vad hände med att de inte tänkte släppa en FF7 remake innan de släppt en bättre uppföljare ? Jaja, mig gör det inte så mycket vad de än gör. Jag har fortfarande FF 7, 8 & 9 till playstation.

Edit: "Cloud saving" är ju lite extra fyndigt förstås ;)

Javas
Titel Kändis
Registrerad 2007-08-02
Inlägg 5 276

[quote="Sebastian Lind"][quote="Javas"]Character booster låter bra, jag gillar inte att grinda i Final Fantasy spel utan vill bara njuta av storyn.[/quote]
Man behöver inte grinda i Final Fantasy VII om man inte vill. Då gör du något fel./quote

FF7 behövde jag aldrig grinda i, men däremot var 8an, 9an, 12an och 13 lite grindiga på en del ställen

Steffe@Swec
Titel Veteran
Registrerad 2005-10-16
Inlägg 910

Parzec skrev:
Umm.. vad hände med att de inte tänkte släppa en FF7 remake innan de släppt en bättre uppföljare ? Jaja, mig gör det inte så mycket vad de än gör. Jag har fortfarande FF 7, 8 & 9 till playstation.

Edit: "Cloud saving" är ju lite extra fyndigt förstås ;)

Inte så mycket till remake dock, bara ett nysläpp med påklistrade achievements och inbyggd trainer.

http://www.spaziogames.it/notizie_videogiochi/console_pc/161921/video-per-final-fantasy-vii.aspx

Om man ska tro random italiensk sida så kommer det till Steam senare.

Z0RRE
Titel Stammis
Registrerad 2006-06-03
Inlägg 397

Ett av de bästa spelen som någonsin skapats.
Kommer ihåg så väl hur jag satt och filade på Rubyweapon i dagar för att komma på hur jag skulle göra. Good times!!

akeripper
Titel Frågvis
Registrerad 2009-09-09
Inlägg 42

den där berättar rösten............purge removal NOW

akeripper
Titel Frågvis
Registrerad 2009-09-09
Inlägg 42

also hur mycket hade dom tänkt att man ska punga ut för denna "nyversion" då?

CarniFlex
Titel Intresserad
Registrerad 2004-03-06
Inlägg 66

känns lite som asiaterna lärt sig av hollywood när det gäller remakes, iofs blir en hel del bättre men långt ifrån alla. Vore ju lite kul om dem kunde göra en pre-quel istället till ff7 :D

sheiks
Titel Intresserad
Registrerad 2012-02-22
Inlägg 60

Yaay, gillas starkt :) Håller med kommentarerna om att de borde blivit en grafisk uppdatering.

Jag hade faktiskt ff7 till pc ett tag, men det gick bara o spela på xp.. haha

Paladia
Titel Stammis
Registrerad 2007-07-19
Inlägg 408

"Bilden: tro't eller ej kids, men det här var spelvärldens babe nummer ett på 90-talet."

Lara Croft?

SorbP
Titel Veteran
Registrerad 2003-10-03
Inlägg 770

De vill ju göra en remake. Sluta dansa runt gröten :-)

Draug
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-09-28
Inlägg 260

Det här spelet förändrade bokstavligt talat mitt liv. Jag blev aldrig densamma efter att jag spelat det.

Blackwolfe
Titel Veteran
Registrerad 2007-10-02
Inlägg 788

Vad i helsike, sådana minimumspecs och ändå knappt några förbättringar... Antingen är de helt inkompetenta eller så kör de spelet i nån slags emulator (inte ens en ps 1 emulator har såna krav dock..) Eller så är grafiken i trailern inte det vi kommer att få se i spelet..

Nä, då krånglar jag hellre med mina gamla skivor för att få det att funka...

Empezar
Titel Frågvis
Registrerad 2006-05-17
Inlägg 30

Vad har förändrats sedan den gamla PC-versionen? För ett spel som är så fult som FF7 (let's be honest) kan det ju knappast kräva en sån där dator. Intressant också att de bara använde sig av förrenderade sekvenser i trailern.

Jag hoppas det åtminstone är högupplösta bakgrunder.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 444 medlemmar online. 29 foruminlägg har postats idag.

FZ