Sebastian Lind skrev:
Kazutoyo skrev:
Gillar en del spel väldigt mycket, speciellt FF6 men även FF7 och FF12, till exempel.
Men har inte mycket övers till FF10 som jag tycker är tråkigt skit, och FF8 är ganska blä det med, så jag är väldigt kluven till detta spel.
Kommer nog inte köpa det förrän det släpps som platinum, och ser mer fram emot att spela Star Ocean 4 på PS3an nästa år.
Inte för att jag förstår hur man kan tycka FF 10 och 8 är "tråkig skit" respektive "blä", om man nu gillar j-rpg, men ifall du väntar på Star Ocean 4 lär du bli gruvligt besviken. Det var ärligt talat ingen höjdare och det säger jag som verkligen gillar de tidigare delarna skarpt.

Ointressant story, tråkiga karaktärer, störig röstskådespeleri, ingen världskarta osv, det finns en hel del grejer jag tycker är fel med FF10, och tyvärr så väger de dåliga sakerna tyngre än de bra sakerna i det spelet, åtminstone för mig. Spelade det i 15 timmar ungefär och försökte ge det en chans, men ingen förbättring skedde och till sist så såg jag ingen anledning till att fortsätta med det.
Och jag gillar generellt JRPGs väldigt mycket, speciellt Suikoden-serien. Skulle nog säga att Suikoden 1, 2 och 5 är mina absoluta favoriter när det gäller JRPGn.
Men jo, har hört att SO4 inte ska vara lika bra som föregångarna, tyvärr, men det är fortfarande värt en chans. Nu gillade jag inte SO3 så himla mycket heller pga av twisten som spelet har, förstörde ganska mycket för mig, men har spelat igenom SO2 många gånger.