Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Power_Metal
Titel Stammis
Registrerad 2007-07-06
Inlägg 376

Har dom sagt något om priset varje månad eller kommer det vara gratis?

Titel Hemmavan
Registrerad 2007-12-07
Inlägg 287

De har nämnt priset, fast jag minns inte exakt vad det låg på. Men det kommer inte att vara gratis.

Arizato
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-01-13
Inlägg 171

Priset är 12,99 euro, alltså ungefär 130 kr.

Äntligen kom mitt tips upp!

robbis
Titel Stammis
Registrerad 2006-05-11
Inlägg 329

Fattar inte folk som frågar efter priset på ett mmo, alla kostar typ exakt lika mycket och har gjort i 10-15 år

Titel Hemmavan
Registrerad 2007-12-07
Inlägg 287

En grej med just FFXi och FFXIV är dock att det kostar mer ju fler karaktärer du har :p Dock inte särskilt mycket, och man kan ju ha alla jobb på en character slot så. Dessutom finns det något som heter "retainers" som fungerar som NPC-bankkaraktärer/shops, där du kan lägga items du vill spara eller sälja i städerna, utanför eventuellt AH. Man får en sådan gratis, vill man ha mer så läggs det på ytterliggare en liten liten summa på månadsavgiften.

Spectral
Titel Storröjare
Registrerad 2006-05-04
Inlägg 2 764

wrajjt skrev:
En grej med just FFXi och FFXIV är dock att det kostar mer ju fler karaktärer du har :p Dock inte särskilt mycket, och man kan ju ha alla jobb på en character slot så. Dessutom finns det något som heter "retainers" som fungerar som NPC-bankkaraktärer/shops, där du kan lägga items du vill spara eller sälja i städerna, utanför eventuellt AH. Man får en sådan gratis, vill man ha mer så läggs det på ytterliggare en liten liten summa på månadsavgiften.

Är det samma system i XIV som i XI alltså? Gött det i så fall.

Gillade att det räckte med att man skapade en gubbe och sen lvlade de klasser man ville på den. Det underlättar en del och känns smidigt. Speciellt om dom skulle införa mounts och grejer som är svåra att få. Inte kul att försöka få tag i time-lost proto drake på flera karaktärer i wow :P

Titel Proffs
Registrerad 2004-03-27
Inlägg 1 730

Ja, det är samma system som i XI. Vilket äger. Älskar XI, och hoppas att XIV blir lika bra. :)

Titel Proffs
Registrerad 2004-10-18
Inlägg 1 809

Final Fantasy till PC före PS3?
That's a new one.

Inte för att jag bryr mig om FF, men definitivt en intressant utveckling. Skumt bara att det inte sker oftare, eftersom alla spel ändå utvecklas på just PC från första början....

Titel Stammis
Registrerad 2006-05-14
Inlägg 409

HYBRiS skrev:
That's a new one.

Inte för att jag bryr mig om FF, men definitivt en intressant utveckling. Skumt bara att det inte sker oftare, eftersom alla spel ändå utvecklas på just PC från första början....

Hahahaha... *torkar bort tårar*.. Låt mig... Hahaha... :D Good one!

fisk
Titel Proffs
Registrerad 2002-03-28
Inlägg 1 235
Wingu
Titel Veteran
Registrerad 2005-10-26
Inlägg 727

robbis skrev:
Fattar inte folk som frågar efter priset på ett mmo, alla kostar typ exakt lika mycket och har gjort i 10-15 år

Nja, inte direkt. FFXI var billigare jämfört med WoW till exempel.

Spectral
Titel Storröjare
Registrerad 2006-05-04
Inlägg 2 764

HYBRiS skrev:
That's a new one.

Att ett spel utvecklas PÅ en PC betyder inte att det utvecklas FÖR den plattformen i första hand.

Wingu
Titel Veteran
Registrerad 2005-10-26
Inlägg 727

Spectral skrev:
wrajjt skrev:

Är det samma system i XIV som i XI alltså? Gött det i så fall.

Gillade att det räckte med att man skapade en gubbe och sen lvlade de klasser man ville på den. Det underlättar en del och känns smidigt. Speciellt om dom skulle införa mounts och grejer som är svåra att få. Inte kul att försöka få tag i time-lost proto drake på flera karaktärer i wow :P

En av fördelarna i FFXI, helt klart. Det räckte med att man sprang till ett mog house och bytte klass. En sak jag störde mig på var dock, om jag inte minns helt galet, var att de olika städernas AH inte var länkade till varandra. Störde mig något enormt på de höga skatterna också om man ville sälja saker >_>

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 470 medlemmar online. 12 foruminlägg har postats idag.

FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter