FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
slagzo
Titel Frågvis
Registrerad 2011-11-16
Inlägg 25

Bland det bästa spelet genom tiderna! Vilka minnen man har kvar!

Hipshot
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 1 996

Bättre än alla andra BF - sjukt kul när man lanade i scoutstugan back in the days.

ELF
ELF
Titel Stammis
Registrerad 2012-04-20
Inlägg 362

Tyvärr så blev det inte så mycket multiplayer i BF1942. Men det är nog fortfarande det bästa spelet i serien, specielt med modden Forgotten Hope. BF2 fick dock sig en rejäl skvätt med timmar i multiplayer.
BF2142 är också bra, men det är så dåligt optimerat så det kräver en monsterdator. Hoppas på ett nytt BF2142.

Det sorgliga är att man har lagt ned mer speltid på BFBC2 och BF3 än vad man har gjort i BF1942 och BF2. Det borde vara tvärt om...

EDIT:
Missade att ni hade en server uppsatt :)
Får väl hoppa in där på måndag då jag har skivorna hos farsan.

Comstedt
Titel Veteran
Registrerad 2006-06-01
Inlägg 718

Bästa spelet :). Kommer ihåg hur man moddade demot och la till nya saker, release en del småsaker med. Tider det!

Dumlen
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-28
Inlägg 2 012

Hade ju hellre vunnit ett signerat ex utav BF1942 faktiskt.

saru
Titel Stammis
Registrerad 2006-09-29
Inlägg 573

JAG HITTAR INTE MIN SKIVA........

73mpl4R
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 853

Fantastiskt spel.

Rainbearer
Titel Veteran
Registrerad 2003-06-04
Inlägg 622

Det får nog bli en visit på servern tror jag minsann, se om man kan få lite fler av det gamla gardet att göra likadant.
:)

Hymer
Titel Veteran
Registrerad 2006-12-03
Inlägg 880

Dice borde gjort det gratis.

vampyrer_suger
Titel Stammis
Registrerad 2007-09-11
Inlägg 593

Hu, vad gammal man är :(

totte1015
Titel Proffs
Registrerad 2008-06-19
Inlägg 1 497

Synd att 1942 var före min tid... Hade också velat ha massa minnen från den tiden

Phobo
Titel Veteran
Registrerad 2004-03-17
Inlägg 1 176

Bästa BF ever

Aresz
Titel Proffs
Registrerad 2002-03-03
Inlägg 2 370

Minns det som igår, hypen för demot var stor på FZ och folk skrev av sig i forumet. Jag hade ingen aning om varför, men eftersom alla hyllade det så mycket så tankade jag också ner demot som precis hade släppts. Har för mig att det var en fredag eller kanske torsdag.

Plötsligt körde jag runt i ett underbart landskap i en liten jeep på Wake Island och insåg att detta är epic, och detta var innan ordet epic fanns i var gamers mun. Hämtade genast min bror för att berätta vilket häftigt spel jag hittat, och vi njöt länge av BF1942. Detta var, har jag för mig samtidigt som man fick ADSL och bredband i Sverige var på väg till alla, vilken underbar tid som gamer :D

Något sådant lär man aldrig få uppleva igen, om det inte kommer något nytt spel som man aldrig sett innan. Jag missade hela operation flashpoint också.

Atlas Tasume
Titel Stammis
Registrerad 2011-08-29
Inlägg 347

Ehm, var inte Battlefield 10 år den 10e september?

WarpGuN
Titel Proffs
Registrerad 2002-09-19
Inlägg 1 721

fyfan vilka roliga minnen man ha till BF1942 och Moden Desert combat

Hannu
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-04
Inlägg 3 868

Hade varken bredband eller bra dator på den tiden. Så är det när man är uppvuxen i skogen. Blev dock massa lanande, men vi var aldrig fler än 10st och man fick aldrig någon bf känsla direkt på så få spelare.

Carl Johansson-Sundelius
Titel Redaktör
Registrerad 2001-12-04
Inlägg 6 373

Dumlen skrev:
Hade ju hellre vunnit ett signerat ex utav BF1942 faktiskt.

Dice hade inget lager, tyvärr.

warh0g
Titel Proffs
Registrerad 2004-08-04
Inlägg 1 583

BF1942 på Game Weekend (GW) lan på Försvarshögskolan i Stockholm, härliga minnen! Sedan kom Desert Combat och det blev en rejäl hit också på lanen :D

bondmaster
Titel Veteran
Registrerad 2005-08-31
Inlägg 1 155

önskar bara att dice kunde göra en no cd patch till spelet, men men nu får man damma av fodralet i hyllan och plocka fram orginalskivorna igen

NaxoS
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-09-10
Inlägg 109

Battlefield 1942, bästa spelminnena någonsin.

Palanor
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-05-04
Inlägg 292

Själv har man ett signerat exemplar av BF1942 i obruten förpackning ^^. Vann det från RadioGamer :)

Var ett sjukt bra spel.

chopper
Titel Proffs
Registrerad 2007-10-13
Inlägg 1 230

Man blir lite varm i spel hjärtat när minnena dyker upp!
Svin dyrt adsl lina men oj vad många timmar det blev.

Detta var ju början fast man inte förstod det då. :)
Sedan kom kungen BF2 och jag köpte "specal Forces" till alla i clanen som var bästa BF tillägget. (änterhaken var helt suverän)

Sedan blev det bara bättre med varje släpp 2142 var sista bra i BF serien.
Men en kväll i veckan var det 1942.:)

showerguy
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-14
Inlägg 4 454

Vilka minnen!
Vilka underbara och roliga LAN!
Vilka minnen med modden Desertcombat!

Kommer aldrig glömma det! <3

chopper
Titel Proffs
Registrerad 2007-10-13
Inlägg 1 230

bondmaster skrev:
önskar bara att dice kunde göra en no cd patch till spelet, men men nu får man damma av fodralet i hyllan och plocka fram orginalskivorna igen

Ingen dice patch men det finns på nätet har tyvärr inte länken men sök BF no cd,
Alla i clanen hade den!

SID 6.7
Titel Veteran
Registrerad 2006-02-07
Inlägg 647

Ett av dom allra finaste spelen som gjorts. Plöjde hundratals timmar co-op med kompisarna via LAN i mitt lilla rum...

För på den tiden gick det att spela co-op mot botar i battlefield, något som glömdes bort i senare versioner och därmed förlorade Dice/EA mig och mina vänner som kunder.

chopper
Titel Proffs
Registrerad 2007-10-13
Inlägg 1 230

SID 6.7 skrev:
Ett av dom allra finaste spelen som gjorts. Plöjde hundratals timmar co-op med kompisarna via LAN i mitt lilla rum...

För på den tiden gick det att spela co-op mot botar i battlefield, något som glömdes bort i senare versioner och därmed förlorade Dice/EA mig och mina vänner som kunder.

Saknar också botar ingame. För det är inte alltid det är kul att spela i "publickträsket"
Någon idiot har inbillat spel bolagen att alla vill vara online i dag.

Tompa
Titel Redaktör
Registrerad 2001-11-06
Inlägg 4 402

Atlas Redscale skrev:
Ehm, var inte Battlefield 10 år den 10e september?

Det var för USA-releasen, i Europa släpptes det den 20:e.

HataMoto_
Titel Stammis
Registrerad 2006-07-28
Inlägg 547

Håll servern uppe, lätt bästa spelet i serien!

dotque
Titel Proffs
Registrerad 2006-03-31
Inlägg 2 393

Bästa minnet måste ändå varit från Desert Combat.
Var hos farsans polare och fick prova på lite MP, åkte med som skytt i en Blackhawk som cirklade runt en liten by full med talibaner och skapade tomhylsor i rasande fart, och det var så jävla ballt!
Sen var det ju skitcoolt att man kunde fylla Hercules-planet med folk på Gazala eller glida runt i dalarna med Apachen, BF3 är ju svintråkigt jämfört med DC på sin tid!

Aurahead
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-07-30
Inlägg 229

Åh.. Fick genast lite flashback :D
Och så har vi Codename Eagle :D

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 400 medlemmar online. 18 foruminlägg har postats idag.

FZ