Forza Horizon 3 hyllas av en (nästan) enig kritikerkår

Robot
Forza Horizon 3 hyllas av en (nästan) enig kritikerkår
Releasehästryttare
Forza Horizon 3 hyllas av en (nästan) enig kritikerkår

Skumt att så få ens nämner att spelet är låst till 30fps

Medlem

Hoppas att PC-versionen är väloptimerad osv.och att fps är olåst.

Medlem
Skrivet av Devan:

Skumt att så få ens nämner att spelet är låst till 30fps

I USA, UK och Japan så är ju konsolmarknaden hands down överblivet större än PC-marknaden, därav gissar jag att folk där inte är lika hårda med högre FPS-krav än vad vi i Sverige är. Här är vi också en större del som köper grafikkort i high-end klassen jämfört med andra länder. För att vi vill ha högre FPS/grafik.

Då konsoler är större vs PC på de största marknaderna (USA, UK, JP) så är ju även de som recenserar konsolspelare som är vana med konsolens nackdelar.

Så med lite eftertanke så är det inte så "skumt" egentligen, vi (SWE) är lite "speciella" helt enkelt.

Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Hoppas att PC-versionen är väloptimerad osv.och att fps är olåst.

FPS är olåst, det är redan "confirmed"

Det jag oroar mig över är hur buggat spelet eventuellt kommer vara, med tanke på att spel som släppts på Windows Store har mer eller mindre varit katastrofalt dåliga på det tekniska.

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av fantomsmurfen:

Hoppas att PC-versionen är väloptimerad osv.och att fps är olåst.

FPS är olåst, det är redan "confirmed"

Det jag oroar mig över är hur buggat spelet eventuellt kommer vara, med tanke på att spel som släppts på Windows Store har mer eller mindre varit katastrofalt dåliga på det tekniska.

Nja, Recore och Froza 6 Apex funkade allt rätt bra.

Medlem

Missar jag något här, eller är det endast möjligt att ha spelet på Windows store?


signatur

Retro.

Redaktör
Skrivet av Golvis:

Missar jag något här, eller är det endast möjligt att ha spelet på Windows store?

Det är Windows 10-exklusivt och pc-versionen säljs enbart digitalt via Windows Store.


signatur
Medlem
Skrivet av Devan:

Skumt att så få ens nämner att spelet är låst till 30fps

Inte så konstigt eftersom det varit så sen Horizon. Men IGN nämnde det i sin recension. Det flyter ju på konstant i 30. För mig är stabiliteten viktigare i ett racingspel.

Oavsett vilket så ser jag fram emot fredag grymt mycket just nu!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Det verkar som att snubben på IBTimes antingen ha noll koll på spel eller så har han bara allmänt dålig smak.

Ambassadör
Xbox

Forza Xbox!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Devan:

Skumt att så få ens nämner att spelet är låst till 30fps

Varför är det skumt? Både Horizon 1 och 2 var låst till 30 FPS, på både 360 och One, så det är inte direkt oväntat att även 3:an är låst.

KoP
Medlem
Skrivet av Devan:

Skumt att så få ens nämner att spelet är låst till 30fps

Personligen tycker jag att det knappt ens påverkar spelet. Prövade demot för ett par dagar sedan och fartkänslan och responsen är grym. Bilduppdateringen var inte ens något jag reflekterade över utan allt kändes bara riktigt mjukt och fint.

Sen att det finns en liten elitisk klick med folk som får hudutslag och huvudvärk när ett spel kryper ner under 60 fps, det får stå för dem. :'D

Ambassadör
Xbox
Skrivet av KoP:
Skrivet av Devan:

Skumt att så få ens nämner att spelet är låst till 30fps

Personligen tycker jag att det knappt ens påverkar spelet. Prövade demot för ett par dagar sedan och fartkänslan och responsen är grym. Bilduppdateringen var inte ens något jag reflekterade över utan det kändes bara riktigt mjukt och fint allt.

Nej, nej... Hur spelet känns och upplevs är irrelevant. Det måste stå "60" någonstans annars är det ett dåligt spel! Skit samma om det är bra. Prioriteringar!


signatur

Jump in.

Redaktör
Skrivet av KoP:
Skrivet av Devan:

Skumt att så få ens nämner att spelet är låst till 30fps

Personligen tycker jag att det knappt ens påverkar spelet. Prövade demot för ett par dagar sedan och fartkänslan och responsen är grym. Bilduppdateringen var inte ens något jag reflekterade över utan allt kändes bara riktigt mjukt och fint.

Sen att det finns en liten elitisk klick med folk som får hudutslag och huvudvärk när ett spel kryper ner under 60 fps, det får stå för dem. :'D

Det syns ganska tydligt ibland, t.ex. när bilden förflyttar sig i sidled i hög fart. Kollar man bakgrunden då blir rätt uppenbart om man tittar efter det. Det har heller inte samma exakta känsla som FM-spelen. Men fps:en är helt och hållet stabil, och 30 stabila fps är ofta mycket bättre än högre fps som flaxar upp och ner.


signatur
Releasehästryttare
Skrivet av Tompa:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Devan:

Skumt att så få ens nämner att spelet är låst till 30fps

Personligen tycker jag att det knappt ens påverkar spelet. Prövade demot för ett par dagar sedan och fartkänslan och responsen är grym. Bilduppdateringen var inte ens något jag reflekterade över utan allt kändes bara riktigt mjukt och fint.

Sen att det finns en liten elitisk klick med folk som får hudutslag och huvudvärk när ett spel kryper ner under 60 fps, det får stå för dem. :'D

Det syns ganska tydligt ibland, t.ex. när bilden förflyttar sig i sidled i hög fart. Kollar man bakgrunden då blir rätt uppenbart om man tittar efter det. Det har heller inte samma exakta känsla som FM-spelen. Men fps:en är helt och hållet stabil, och 30 stabila fps är ofta mycket bättre än högre fps som flaxar upp och ner.

Tror ändå jag kommer störa mig på det då jag nu kör Redout i stabila 120fps

Avstängd
Skrivet av xdrive:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av fantomsmurfen:

Hoppas att PC-versionen är väloptimerad osv.och att fps är olåst.

FPS är olåst, det är redan "confirmed"

Det jag oroar mig över är hur buggat spelet eventuellt kommer vara, med tanke på att spel som släppts på Windows Store har mer eller mindre varit katastrofalt dåliga på det tekniska.

Nja, Recore och Froza 6 Apex funkade allt rätt bra.

Och Halo 5 Forge och Killer Instinct. GoW:UE är fixat också.

Medlem

Kände på mig att detta skulle bli bra, mycket pga att dom vågade köra demos med ratt och motion sim på olika konvent i relativt tidigt skede av utvecklingen, har dom mod att göra det så måste dom ha förtroende för sin produkt.

Skrivet av KoP:

Sen att det finns en liten elitisk klick med folk som får hudutslag och huvudvärk när ett spel kryper ner under 60 fps, det får stå för dem. :'D

Har spelet bra motion blur kan jag stå ut med 30 fps, suddigt men upplevs jämnare, har spelet inte det så är det oundvikligt att jag får huvudvärk efter en timmes spelande.

Medlem

60 FPS confirmed.https://www.reddit.com/r/forza/

Medlem

Skulle aldrig köpa ett spel digitalt till win 10 och att köpa Xbox One när PS4 dominerar känns inte heller så smart.

Gen
Medlem

Medan UWP tagit steget till 60fps så strävar resten av världen att ha en helt upplåst FPS (dvs i favör till alla som har 144Hz skärmar). Underbart

Medlem
Skrivet av Devan:

Skumt att så få ens nämner att spelet är låst till 30fps

30 fps jo, fast spelet. är njutbart. ändå.

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Skulle aldrig köpa ett spel digitalt till win 10 och att köpa Xbox One när PS4 dominerar känns inte heller så smart.

Fast Xbox verkar ju börja få en del rätt sjyssta exklusiva spel (samt att varje exklusivt spel du köper till xbox one kan du även spela på win 10 utan någon extra kostnad, om jag förstått det rätt).

Gen
Medlem
Skrivet av Golvis:

Missar jag något här, eller är det endast möjligt att ha spelet på Windows store?

Tyvärr har Windows Store monopol på spelet. Verkligen synd för det verkar vara ett bra spel.

Medlem

FPS ÄR olåst på PC om man stänger av V-Sync så oroa er inte.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Tankar spelet till PC nu! Får dock se om jag måste vänta till 23:e för att spela.. Hoppas inte (Köpte Ultimate Edition)

Medlem
Skrivet av Joppus:

Tankar spelet till PC nu! Får dock se om jag måste vänta till 23:e för att spela.. Hoppas inte (Köpte Ultimate Edition)

Jag förbokade också (till pc). Men bara så att du vet så funkar bara det andra som ingår i Ultimate-versionen (899 kr) tyvärr endast till X-Box One, med 3 car pass, Motorsport All-Stars två bilpaket och VIP & exclusive cars. Annars hade jag också köpt Ultimate-Edition istället för Standard Edition (599 kr).
I den tredje versionen som heter Deluxe Edition (829 kr) ingår Motorsport All-Stars-bilpaket och VIP, med exclusive cars och nya event, och är också bara för X-Box One. Men tillgång den 23 sept gäller för både Ultimate och Deluxe-Editions.

Jag läste om detta på infon i Windows Store, och pratade med en personal på Game-Stop om skillnaden på Edition-versionerna mellan pc och Xbox. Hon sa att jag kan ju spela Forza Horizon 3 på X-Box One och få tillgång till extraprylarna som ingår i Ultimate och Deluxe-Editions. Jag har ingen X-Box One, och tänker heller inte köpa någon konsol. Kanske kommer extraprylarna till pc senare?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av Joppus:

Tankar spelet till PC nu! Får dock se om jag måste vänta till 23:e för att spela.. Hoppas inte (Köpte Ultimate Edition)

Jag förbokade också (till pc). Men bara så att du vet så funkar bara det andra som ingår i Ultimate-versionen (899 kr) tyvärr endast till X-Box One, med 3 car pass, Motorsport All-Stars två bilpaket och VIP & exclusive cars. Annars hade jag också köpt Ultimate-Edition istället för Standard Edition (599 kr).
I den tredje versionen som heter Deluxe Edition (829 kr) ingår Motorsport All-Stars-bilpaket och VIP, med exclusive cars och nya event, och är också bara för X-Box One. Men tillgång den 23 sept gäller för både Ultimate och Deluxe-Editions.

Jag läste om detta på infon i Windows Store, och pratade med en personal på Game-Stop om skillnaden på Edition-versionerna mellan pc och Xbox. Hon sa att jag kan ju spela Forza Horizon 3 på X-Box One och få tillgång till extraprylarna som ingår i Ultimate och Deluxe-Editions. Jag har ingen X-Box One, och tänker heller inte köpa någon konsol. Kanske kommer extraprylarna till pc senare?

Okej! Jag tyckte det va lite kryptiskt kring vad som ingår för PC, har heller ingen Xbox så då kan man ju undra vad man egentligen betalar för Men jag tror att extragrejerna kommer till PC, skulle bli väldigt mycket badwill för utgivaren annars om folk börjar klaga..

Medlem
Skrivet av Joppus:
Skrivet av autograph:
Skrivet av Joppus:

Tankar spelet till PC nu! Får dock se om jag måste vänta till 23:e för att spela.. Hoppas inte (Köpte Ultimate Edition)

Jag förbokade också (till pc). Men bara så att du vet så funkar bara det andra som ingår i Ultimate-versionen (899 kr) tyvärr endast till X-Box One, med 3 car pass, Motorsport All-Stars två bilpaket och VIP & exclusive cars. Annars hade jag också köpt Ultimate-Edition istället för Standard Edition (599 kr).
I den tredje versionen som heter Deluxe Edition (829 kr) ingår Motorsport All-Stars-bilpaket och VIP, med exclusive cars och nya event, och är också bara för X-Box One. Men tillgång den 23 sept gäller för både Ultimate och Deluxe-Editions.

Jag läste om detta på infon i Windows Store, och pratade med en personal på Game-Stop om skillnaden på Edition-versionerna mellan pc och Xbox. Hon sa att jag kan ju spela Forza Horizon 3 på X-Box One och få tillgång till extraprylarna som ingår i Ultimate och Deluxe-Editions. Jag har ingen X-Box One, och tänker heller inte köpa någon konsol. Kanske kommer extraprylarna till pc senare?

Okej! Jag tyckte det va lite kryptiskt kring vad som ingår för PC, har heller ingen Xbox så då kan man ju undra vad man egentligen betalar för Men jag tror att extragrejerna kommer till PC, skulle bli väldigt mycket badwill för utgivaren annars om folk börjar klaga..

Hopas inte detta stämmer. Svårt att få grepp om det på nätet. Allt handlar om xbone versionen. Köper jag ett ultimate paket till PC så ska extraprylarna ingå på PC och. Kan FZ bekräfta detta?

Medlem
Skrivet av Joppus:
Skrivet av autograph:
Skrivet av Joppus:

Tankar spelet till PC nu! Får dock se om jag måste vänta till 23:e för att spela.. Hoppas inte (Köpte Ultimate Edition)

Jag förbokade också (till pc). Men bara så att du vet så funkar bara det andra som ingår i Ultimate-versionen (899 kr) tyvärr endast till X-Box One, med 3 car pass, Motorsport All-Stars två bilpaket och VIP & exclusive cars. Annars hade jag också köpt Ultimate-Edition istället för Standard Edition (599 kr).
I den tredje versionen som heter Deluxe Edition (829 kr) ingår Motorsport All-Stars-bilpaket och VIP, med exclusive cars och nya event, och är också bara för X-Box One. Men tillgång den 23 sept gäller för både Ultimate och Deluxe-Editions.

Jag läste om detta på infon i Windows Store, och pratade med en personal på Game-Stop om skillnaden på Edition-versionerna mellan pc och Xbox. Hon sa att jag kan ju spela Forza Horizon 3 på X-Box One och få tillgång till extraprylarna som ingår i Ultimate och Deluxe-Editions. Jag har ingen X-Box One, och tänker heller inte köpa någon konsol. Kanske kommer extraprylarna till pc senare?

Okej! Jag tyckte det va lite kryptiskt kring vad som ingår för PC, har heller ingen Xbox så då kan man ju undra vad man egentligen betalar för Men jag tror att extragrejerna kommer till PC, skulle bli väldigt mycket badwill för utgivaren annars om folk börjar klaga..

Ja, det som står i infon om spelet på Windows Store är lite kryptiskt. Därför förbokade jag bara Standard Edition.
Vad får man till pc i Ultimate Edition och vad får man inte?:

"ULTIMATE EDITION-innehavare får tidig tillgång till spelet 2016-09-23. Slå till på det här erbjudandet innan 2016-09-27 och få 2 bilpaket utan extra kostnad: Forza Horizon 2 Rockstar-bilpaketet (Xbox One) och Forza Motorsport 6 Meguiar's-bilpaketet (Xbox One).

Forza Horizon 3 Ultimate Edition innehåller fullversionen av Forza Horizon 3, tidig tillgång,
Forza Horizon 3 Carpass, VIP-medlemskap och -bilar och Motorsport All-Stars-bilpaketet."


signatur

autograph

123
Skriv svar