Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Rainbearer
Titel Veteran
Registrerad 2003-06-04
Inlägg 961

Givetvis tråkigt när titlar läggs ner men det känns inte som nån större förlust.

Förklaringen törs man väl inte drista sig till att säga nåt om.

Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0

Fan vad bra, är så jävla trött på alla dessa jävla FPS-spel som kommer ut. Speciellt dom i den här stilen.

Titel Stammis
Registrerad 2006-05-15
Inlägg 349

jahopp, jaja inget spel som jag själv tänkte köpa till ps3an ändå, men lite tråkigt att dom lägger ned för dom inte kan utveckla det till ps3 O_o

Hannu
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-04
Inlägg 4 367

dom missar ändå inget bra

HaZe303
Titel Proffs
Registrerad 2006-02-26
Inlägg 1 591

Tycker det är oproffsigt att inte lära sig alla konsoller? Jag vet att ps3:an är svår, men om andra kan så borde dom också kunna. Men som sagt, dem är ju "bara" moddare från början så man kanske inte ska förvänta sig nåt annat?

Titel Proffs
Registrerad 2007-08-26
Inlägg 1 547

Jag gråter inte direkt. Hoppas det floppar, dom snor ju bara från andra och gör det dåligt.

Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0

Oroväckande att det är så svårt att utveckla spel till PS3:an. Denna titel kanske inte var något att hänga i julgranen men det sänder ändå en signal. Dessutom finns flera exempel på spel som gör sig betydligt bättre på 360:n typ Virtua fighter 5 och Orange box.

Bengan87
Titel Stammis
Registrerad 2007-08-21
Inlägg 563

Orka att ingen e smart nog att kunna utvecka spel te ps3an :S va fan började folk jobba dirr efter dagis eller?? helt sjukt kasst, dock så vinner la detta spel inga oscars =)

Titel Intresserad
Registrerad 2007-02-16
Inlägg 58

Jag som trodde att Epic utvecklat unreal3-motorn med PS3 speciellt i åtanke. så kommer THQ och säger att det är svårt att utveckla för den... inte så lovande.

Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0

Lite skumt att de inte kan utveckla ett spel till PS3, jag menar finns ju massor med företag som inte verkar ha några problem med det. Kassa utvecklare eller kass hårdvara, det är väl det som är frågan.

Molotov
Titel Rikskändis
Registrerad 2001-11-29
Inlägg 10 085

PS3-versionerna av multiplattform spel är ofta lite sämre än 360 versionerna.

PS3 är lite som Wii det är bara dom egna exlusiva spelen som blir så som det är tänkt.

Titel Proffs
Registrerad 2006-05-14
Inlägg 1 918

Hjod skrev:
massor med företag som inte verkar ha några problem med det.

Fett med problem är det alltid, oavsett vilken plattform man gör spel till. Det är bara omfattningen av problemen och hur mycket resurser förläggarna är beredda att satsa som skiljer projekten åt. ;)

Fletchett
Titel Veteran
Registrerad 2006-05-13
Inlägg 1 053

Det hela handlar ju om pengar.

Är det för mycket jobb att utveckla en version av spelet som inte kommer att sälja så mycket... är det givetvis bättre för dom att bara hoppa över den versionen helt.

PS3an har ju ett stort problem, säljer konsolen dåligt så finns det ju automatiskt mindre potentiella köpare för spelen. Lägg sen till att det tar längre tid att utveckla för den på grund av strul så förstår man ju varför sånt här händer.

Titel Storröjare
Registrerad 2007-05-27
Inlägg 3 664

Hahaha, detta året kanske inte heller blir Sonys, flera förseningar och nu lägger de ner FFOW till PS3 också ^^

Titel Hemmavan
Registrerad 2007-05-03
Inlägg 197

tysonayt skrev:
Hahaha, detta året kanske inte heller blir Sonys, flera förseningar och nu lägger de ner FFOW till PS3 också ^^

Bara för ett skitspel som detta inte kommer till PS3? oh my..

Titel Hemmavan
Registrerad 2003-04-25
Inlägg 143

Bengan87 skrev:
Orka att ingen e smart nog att kunna utvecka spel te ps3an :S va fan började folk jobba dirr efter dagis eller?? helt sjukt kasst, dock så vinner la detta spel inga oscars =)
Handlar inte om att vara smart nog, jag är rätt säker på att de flesta utvecklare kan fixa ett spel till PS3:an. Om det däremot kostar dubbelt så mycket att utveckla för den jämfört med 360 så behövs det säljas dubbelt så många spel. Rätt enkel matematik.

Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0

Roligt med alla dessa "experter" som säger att det är lätt utan att ha en susning om hur det egentligen är.

Gäst

Inget jag gråter floder över, känner mig inte spec lockad utav spelet

Titel Stammis
Registrerad 2006-11-02
Inlägg 409

LoL. Lite konstigt att skylla på ut3 motorn när ut3 är släppt av epic på ps3? Synd dock att inte ps3 får nöjet, jag ser iaf fram imot x360 versionen snart.

Dock verkar ps3 vara svårare men inte omöjlig att skriva till. Vore kul om sony hjälpte till och fick utbildat lite mer folk som inte klagar så fort dem sitt fast. Funderar på ps3 köp snart men inte förrän det släpps fler titlar som är bara skrivna för den maskinen.

Titel Proffs
Registrerad 2003-07-01
Inlägg 1 262

Burnout Paradise utvecklades med Ps3 som huvudplattform, var inga problem att kovertera till några andra format. Det handlar troligtvis om slöa utvecklare.

Zarsky
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-10-21
Inlägg 206

Testade demon på xbox o det va inget att vänta på....

Titel Stammis
Registrerad 2006-08-03
Inlägg 391

Halleluja! :D

Skämt åsido spelet kändes som flopp ändå.

Lootskin
Titel Veteran
Registrerad 2007-09-19
Inlägg 959

Vilka latmaskar. Alla spel som har UE3 har gått bra hittills, förutom Rainbow Six Vegas som hade alldeles för lite fps.

Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0

"Burnout Paradise utvecklades med Ps3 som huvudplattform, var inga problem att kovertera till några andra format."

Och hur vet du det?
Alla utvecklare går inte direkt ut i pressen och grinar om deras utvecklingsproblem.
Dock så har du en poäng...

Titel Proffs
Registrerad 2003-10-16
Inlägg 1 332

Är ju snyggare på ps3 t.o.m, så jävla löjligt när de skyller på ps3.an hela tiden det bevisar bara deras dåliga erfarenhet av att göra spel
då är det ju enkelt att skylla på ps3.an. När de inte ens kan få spelet att fungera på varken pc eller 360 utan att texturer försvinner och spelet buggar på alla olika sätt så förstår jag att de lägger ner ps3 versionen, tycker de kan slänga spelet i soptunnan för det var fullkomligt värdelöst !

Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0

Åh, fler experter!

Titel Storröjare
Registrerad 2006-05-31
Inlägg 4 195

Vene men har spelat betan och spelet känns lite efter, lång utvecklings tid och halkat på efterkälken kanske?

Tycker i alla fall känslan var riktigt usel i spelet.

Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0

Verkar ju faktiskt vara ett riktigt skitspel så det är väl knappast en förlust. :)

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 498 medlemmar online. 13 foruminlägg har postats idag.

FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter