FZ-guiden: så blir du bannad i Call of Duty: Black Ops II

Robot
FZ-guiden: så blir du bannad i Call of Duty: Black Ops II

Är du rädd att nästa Call of Duty kommer sluka all din fritid? Räds ej, då vi summerat vad du behöver veta för att bli utslängd från flerspelargemenskapen.

#call-of-duty-black-ops-2-2, #treyarch


Medlem
FZ-guiden: så blir du bannad i Call of Duty: Black Ops II

Har för mig att dessa regler krockar totalt med youtubes's regler, och därav inte gäller.

En utvecklare/förläggare kan inte ställa sig ovanpå sin 'provider' så att säga..

Finns folk som misstänker att märkeskläder inte får användas heller och att man i det läget måste sitta topless.

Medlem

Tack för den omvända försköningen av att ge oss tips om mer fritid.
Men allvarligt det finns väl varken otrevliga spelare eller några som fuskar online


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

dubbelpost ;C

Medlem

-Edit- Blev en dubbel post pga att den inte visade den ena...

Medlem

Får hoppas att de faktiskt lyckats med detta så att BO2 inte dör ut pga fuskare...

Medlem

Fan, visste knappt om att detta spelet skulle komma ut denna vecka. Känns som man lever i en bubbla, men så jävla ointressant är detta spelet för mig. Klickade in här enbart för att läsa hur man blev bannad utan att fuska med riktiga fusk program.

Inaktiv

No shit, Sherlock. Är inte dessa regler rätt så självklara? Men förstås, allt för att göra lite reklam.

Precis som Prexun säger. Hur dumma är folk i dagens läge? Måste man förklara och detaljera allt för 3-åringar eller?

Medlem
Moderator | Testpilot

När det står "FZ Guiden: så blir du bannad", låter det nästan som att ni ger oss en guide på HUR vi SKA bli bannade och inte hur vi KAN


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

vad är en IP Flooder?

Medlem

Radiotjänst folket kan ju börja jobba för Treyarch om de sägs upp. De borde ju vara utmärkta jägare efter folk som inte har något förstånd.

Mena, man är ju en skitstövel när man inte har nån TV och inte betalar TV-licens.

phi
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

vad är en IP Flooder?

http://lmgtfy.com/?q=ip+flooder

Medlem
Skrivet av Prexun:

No shit, Sherlock. Är inte dessa regler rätt så självklara? Men förstås, allt för att göra lite reklam.

Skrivet av LoyalCrystalean:

Precis som Prexun säger. Hur dumma är folk i dagens läge? Måste man förklara och detaljera allt för 3-åringar eller?

Nja, poängen är väl att det finns folk som fuskar och sedan försöker komma undan med det genom att säga "jag visste inte att det var otillåtet". Nu har dom gått ut med informationen redan innan, så andelen "jag visste inte"-fuskare borde minska.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kan inte Baldur's Gate Enhanced Edition släppas någon gång så man slipper sitta och läsa om sån här uppföljarsmörja.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Kan inte Baldur's Gate Enhanced Edition släppas någon gång så man slipper sitta och läsa om sån här uppföljarsmörja.

Så du vill hellre ha exakt samma content med snyggare texurer än en uppföljare med i alla fall lite nytt content och lite andra texturer?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

""Boosta" dig själv och dina kamrater: Det vill säga, rigga matcherna mot andra spelare för att ni båda snabbt och ohederligt ska stiga i rangerna, låsa upp nya prylar och dylikt."

LÖJLIGT, Boosning är A och O i multiplayerspel OM man råkar komma in i svängen lite senare än sina kompisar.

Blev boostad som FAN igår i ett annat spel än CoD, hade uppdrag som jag inte kunde klara själv ännu, tog hjälp av en kompis med bättre utrustning än jag själv, och voila uppdraget utfört.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Blev boostad som FAN igår i ett annat spel än CoD, hade uppdrag som jag inte kunde klara själv ännu, tog hjälp av en kompis med bättre utrustning än jag själv, och voila uppdraget utfört.

Så i princip så var det din kompis som gjorde uppdraget och du hängde med för att casha in belöningen för uppdraget? Det kallas i MMORPG-sammanhang för power leveling och är inte populärt (där heller).

Poängen med uppdrag som kräver bättre skills/utrustning är ju att man måste spela ett tag innan man kan börja med de svårare sakerna och inte kasta sig över allt med en gång. Annars är det ju ingen mening med att levela/få unlocks då alla kan köra allt med en gång utan problem.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Rasmus117:

vad är en IP Flooder?

http://lmgtfy.com/?q=ip+flooder

Det där hjälpte inte alls ju

Inaktiv

Ah lycka till att bevisa det där, speciellt att någon ddosar en annan spelare. Trevligt försök till att man gör något åt fuskandet iaf, alltid lurar det någon!

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Mithos-SWE:

Blev boostad som FAN igår i ett annat spel än CoD, hade uppdrag som jag inte kunde klara själv ännu, tog hjälp av en kompis med bättre utrustning än jag själv, och voila uppdraget utfört.

Så i princip så var det din kompis som gjorde uppdraget och du hängde med för att casha in belöningen för uppdraget? Det kallas i MMORPG-sammanhang för power leveling och är inte populärt (där heller).

I princip ja, min kompis gjorde så att uppdraget klarades.

Och NEJ har inte stött på ett enda MMORPG där folk blivit bannad för att bli/använda powerleveling, eller att det ens är OLAGLIGT, det finns ju en levelcap när det gäller att få exp och/eller kunna köra quest tillsammans, att sedan spelare irriterar sig på att de inte hittar medspelare i samma level när andra powerlevelar sig är dock en annan femma.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Och NEJ har inte stött på ett enda MMORPG där folk blivit bannad för att bli/använda powerleveling, eller att det ens är OLAGLIGT, det finns ju en levelcap när det gäller att få exp och/eller kunna köra quest tillsammans, att sedan spelare irriterar sig på att de inte hittar medspelare i samma level när andra powerlevelar sig är dock en annan femma.

Det kanske varierar lite beroende på vilket spel det är. Jag menar, i MMORPGs t ex LotrRO så är det ju ingen PvP förrän när man är typ maxlevel. Då spelar det med andra ingen roll om man power levelar eller inte i och med att man inte kan dra någon fördel utav det jämtemot andra spelare. Därför är det heller ingen poäng med att banna dom. I spel som CoD däremot, kanske det finns saker att vinna på att bli boostad i och med att man möter andra spelare? Eller?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Mithos-SWE:

Blev boostad som FAN igår i ett annat spel än CoD, hade uppdrag som jag inte kunde klara själv ännu, tog hjälp av en kompis med bättre utrustning än jag själv, och voila uppdraget utfört.

Så i princip så var det din kompis som gjorde uppdraget och du hängde med för att casha in belöningen för uppdraget? Det kallas i MMORPG-sammanhang för power leveling och är inte populärt (där heller).

I princip ja, min kompis gjorde så att uppdraget klarades.

Och NEJ har inte stött på ett enda MMORPG där folk blivit bannad för att bli/använda powerleveling, eller att det ens är OLAGLIGT, det finns ju en levelcap när det gäller att få exp och/eller kunna köra quest tillsammans, att sedan spelare irriterar sig på att de inte hittar medspelare i samma level när andra powerlevelar sig är dock en annan femma.

Jag tänker personligen att det är något annorlunda när det kommer till spel som det här, med rankade servrar och dylikt. MMO:s, framförallt när det kommer till andra, tredje och fjärde karaktären, ja då kan det vara ordentligt trevligt att slippa traggla samma nybörjarslafs.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

phi
Medlem
Skrivet av Rasmus117:
Skrivet av phi:
Skrivet av Rasmus117:

vad är en IP Flooder?

http://lmgtfy.com/?q=ip+flooder

Det där hjälpte inte alls ju

Mycket konstigt. Det räckte för mig med att scrolla ner ett par hits så hittade jag direkt vad en IP Flooder är för något.

Kort sagt; den används ungefär på samma sätt som när man gör DDoS-attacker, man skickar en stor mängd data till en ip-adress som överbelastar den (därav av IP "FLOODER"). Du får helt enkelt spelare att lagga ur ut spelet. Vad det nu ska vara bra för.

Medlem

"Spela piratkopierat: kanske kan du finna en fil som får spelet att verka piratkopierat, bara för att på så sätt kunna njuta av det vackra höstvädret lite extra."

Är det inte lite svårt att banna någon som inte köpt spelet till att börja med. Efter som man inte kan spela online ändå menar jag?

Unsupported Peripheral Devices & Applications

"Any user who utilizes an unsupported external hardware device or application to interact with the game is subject to penalty. Unsupported peripheral devices and applications include but are not limited to modded controllers, IP flooders and lag switches.

Minor offense: User will be temporarily banned from playing the game online, will have their stats & emblems reset and will have their leaderboard entries deleted.
Extreme or repeat offenses: User will be permanently banned from playing the game online, will have their stats & emblems reset, and will be blocked permanently from appearing in leaderboards."

Detta enligt den officella sidan, hur hade de tänkt kontrollera det genom att erkänna att de begår ett riktigt brott som kallas för datorintrång? Skulle ju vara trevligt att få lite pengar när man blir bannad så man kan köpa ett nytt spel

Medlem
Skrivet av Gandir:

Detta enligt den officella sidan, hur hade de tänkt kontrollera det genom att erkänna att de begår ett riktigt brott som kallas för datorintrång?

Du tror inte att det står i t ex EULA att dom t ex får lov att scanna datorn för att skicka rapporter om hårdvaruanvändning och (viss9 mjukvaruanvändning? Det är det många spel och programvaror som gör redan nu. De nya spelen scannar säkert inte bara av hur snabb CPU du har, mängden RAM eller grafikkortstyp utan även om det finns något inkopplat som skulle kunna användas till fuffens. Bara att läsa avtalen INNAN ni trycker "I accept" och spelar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Punkten där det handlar om att utnyttja buggar är för abstrakt ifråga, det kan mycket väl vara svårt att förstå skillnaden på "Out of Bounds", vapenbuggar. Det här är precis samma problem som med Battlefield 3.

Att utnyttja en bugg är inte ett tecken på dåligt beteende. Fast jag förstår vad de menar.

De andra punkterna är mycket bra.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Gandir:

Detta enligt den officella sidan, hur hade de tänkt kontrollera det genom att erkänna att de begår ett riktigt brott som kallas för datorintrång?

Du tror inte att det står i t ex EULA att dom t ex får lov att scanna datorn för att skicka rapporter om hårdvaruanvändning och (viss9 mjukvaruanvändning? Det är det många spel och programvaror som gör redan nu. De nya spelen scannar säkert inte bara av hur snabb CPU du har, mängden RAM eller grafikkortstyp utan även om det finns något inkopplat som skulle kunna användas till fuffens. Bara att läsa avtalen INNAN ni trycker "I accept" och spelar.

Ett sådant avtal skulle inte vara lagaligt det skulle ändå vara datorintrång, man kan inte släntriant avtala bort sådant. Det är samma lagar som styr där som styr när det kommer till ditt hem och du kan inte i svensk lag avtala att tillex din hyresvärd har rätt att gå in i din lägenhet utan att först få skriftligt tillstånd för just den tidpunkten han vill gå in.

exempel. Värden kan få en fullmakt för att gå in i din lägenhet och utföra en reparation eller renovering. Men för att det skall kunna ske skall det skrivas en fullmakt där det framgår att mellan måndagen och tisdagen får de gå in och reparera din kyl och frys. När det uppdraget är klart får de inte längre gå in i din längen het och fixa din toalett utan att ha en ny fullmakt ifrån dig.

Medlem
Skrivet av Gandir:

Ett sådant avtal skulle inte vara lagaligt det skulle ändå vara datorintrång, man kan inte släntriant avtala bort sådant. Det är samma lagar som styr där som styr när det kommer till ditt hem och du kan inte i svensk lag avtala att tillex din hyresvärd har rätt att gå in i din lägenhet utan att först få skriftligt tillstånd för just den tidpunkten han vill gå in.

exempel. Värden kan få en fullmakt för att gå in i din lägenhet och utföra en reparation eller renovering. Men för att det skall kunna ske skall det skrivas en fullmakt där det framgår att mellan måndagen och tisdagen får de gå in och reparera din kyl och frys. När det uppdraget är klart får de inte längre gå in i din längen het och fixa din toalett utan att ha en ny fullmakt ifrån dig.

Det är knappast datorintrång om det är du själv som godkänner avtalet, sedan installerar programmet på datorn och startar det.

Dom installerar ju inte programmet först, skannar och sedan frågar. Utan du godkänner avtalet, sedan installerar och sedan scannar.

Alltså, för att ta ditt exempel:

1) Värden frågar om han får leta igenom din lägenhet efter t ex skadedjur (frågar om du godkänner EULA)

2) du säger "Ja" och släpper in värden (du klickar "I accept" och installerar)

3) värden kommer in i lägenheten och letar (programvaran körs och söker)

Alltså godkänner du ju att den söker igenom diskarna INNAN du installerar programmet, det är alltså inte frågan om datorintrång.

Skulle det INTE stå i EULA, men den söker igenom diskarna i alla fall, då är det fel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar