Fredrik II skrev:
Anakha skrev:
Jag var inne och kikade lite närmre på spelen de har på GamersGate och kan bara konstatera att man är lurad om man köper spel där. Finns de inte billigare på Steam så kan man hitta många av spelen i diverse niceprice backar runt om i butikerna för mellan 20-50 spänn. Och då får man också "the real deal" dvs box, skivor och manual.
Jag har inget emot att man kan köpa spel online men då får man bannemig göra det bra och inse att man inte kan ta ut överpris för spelen.
Valve gör det bra. GamersGate gör det inte.
Tjenare, kul med feedback. Skicka gärna en lista med spel som du tycker är överprisade så ska jag kontakta varje originalpublisher och se vad vi kan göra. Det är trots allt allt dessa som sätter priserna.
Vore också spännande att höra vad Steam gör mycket bättre än oss; vi kommer snart att lansera en helt ny teknologi för både sajt och nedladdningsverktyg och tycker det är kanon med kommentarer på vår tjänst.
mvh
Fredrik (fredrik@paradoxplaza.com)
GamersGate
Ert pris på The Witcher - 468kr
Bästa pris på prisjakt.nu - 299kr
Ert pris på Two Worlds - 375kr
Bästa pris på prisjakt.nu - 299kr
Ert pris på Loki - 422kr
Bästa pris på prisjakt.nu - 350kr
Ert pris på World in Conflict - 468kr
Bästa pris på prisjakt.nu - 219kr
Ert pris på Theatre of War - 422kr
Bästa pris på prisjakt.nu - 319kr
Ert pris på Kane & Lynch Dead Men - 468kr
Bästa pris på prisjakt.nu - 239kr
Ert pris på Avencast - 375kr
Bästa pris på prisjakt.nu - 239kr
Osv.
Jag har inte gått igenom alla spelen men mönstret är väldigt tydligt för mig iaf. Man kan fråga sig vad t ex CD WOW har för deal med publishern eftersom de, i vissa fall, ligger mer än en hundring billigare än er.
Vad gör Steam bättre? Ganska uppenbart. De har bättre priser. Jag tror inte för fem öre på att publishern sätter ett så pass högt pris att ni tvingas ta ut, i vissa fall, mer än en hundring mer än i butik/onlinebutik. Finns liksom ingen logik bakom det eftersom det inte landar hos några mellanhänder. Det om något borde det borga för ett lägre pris.
I övrigt så har jag inget att anmärka på er sida. Den verkar fungera bra förutom att jag saknar ett sätt att kontakta er och information om företaget som sådant.