FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Traveller in time
Titel Community-nestor
Registrerad 2008-05-29
Inlägg 5 145

Välkomna tillbaks :)

Blackwolfe
Titel Veteran
Registrerad 2007-10-02
Inlägg 788

Arcania (nej, jag vägrar kalla det gothic 4) var ett fiasko, hoppas de lyckas bättre nästa gång.

Sebastian Lind
Titel Skribent
Registrerad 2008-08-28
Inlägg 3 696

Woffen:
Ja, Arcania: Gothic 4 var väl ingen höjdare direkt. ;)

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 424

Om dom släpper ett likadant spel med exakt samma upplägg som Gothic, får de inte min respekt. Det är dags att "move on!"

Blackwolfe
Titel Veteran
Registrerad 2007-10-02
Inlägg 788

Då var Risen bättre (som om man tänker efter faktiskt var lite sammankopplat med Gothic 3 iallafall man valde att ha kål på alla gudar). Har inte provat Risen 2 än dock.

Sebastian Lind skrev:
Woffen:
Ja, Arcania: Gothic 4 var väl ingen höjdare direkt. ;)

I see what you did there!

Ish
Ish
Titel Proffs
Registrerad 2010-04-04
Inlägg 1 252

Gothic 3 funkade inte ens på min dator när det kom, och laggar sönder fortfarande om jag försöker spela det. Gothic 1 & 2 (+NoTR) var awesome dock.

Javas
Titel Kändis
Registrerad 2007-08-02
Inlägg 5 285

Ish skrev:
Gothic 3 funkade inte ens på min dator när det kom, och laggar sönder fortfarande om jag försöker spela det. Gothic 1 & 2 (+NoTR) var awesome dock.

Gothic 3 måste patchas ordentligt för att bli spelbart. Alla officiella patcher + fanmade patcherna tog bort lagg osv för min del

morfin91
Titel Stammis
Registrerad 2008-11-24
Inlägg 527

aracnia var ett bra spel men knappast gothic :/
så det kan nog bli bra om dom gör något.
hoppas pb kommer göra ett riktigt gothic 4 nu äfter risen 2 :D

Ish
Ish
Titel Proffs
Registrerad 2010-04-04
Inlägg 1 252

Javas skrev:
Ish skrev:

Gothic 3 måste patchas ordentligt för att bli spelbart. Alla officiella patcher + fanmade patcherna tog bort lagg osv för min del

Jag testade det typ två år efter dess release, och det var likadant då. Nu har jag ingen lust att ödsla mer tid.

Hipshot
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 1 976
Skjuludde1
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-05-15
Inlägg 245

Under ledning av en Speer så kan det inte gå fel

Digu21
Titel Stammis
Registrerad 2011-05-21
Inlägg 410

Haha, han skrev strategi också <3

Vill gärna se nya base-building RTS spel som verkligen är Real Time Strategy och det är nu !

Det görs för lite grymma RTS'er och för mycket FPS'er.

FuzioN
Titel Stammis
Registrerad 2009-10-21
Inlägg 527

det företaget som får iq att släppa ett bra survival RPG spel i multiplayer format till pc kommer bli rika trust me i said it first, gå ifrån hus till hus klättra osv epedi har brutit ut zombies och konstiga djur osv. hade varit sjukt kul att lira.

Ahris
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-05-10
Inlägg 299

Det är väl värt att nämna att det var Piranha bytes som gjorde Gothic 1, 2 och 3 samt Risen 1 och 2.

Orsaken till att Risen inte hette Gothic är att Piranha bytes bröt med förläggaren JoWood entertainment som ägde rättigheterna till namnet. JoWood lät sedan Spellbound/Black forest games göra ett Gothic 4.
Spellbound/Black forest games är alltså inte företaget bakom de övriga Gothic-spelen, bara det dåliga Arcania: Gothic 4. :)

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 561 medlemmar online. 13 foruminlägg har postats idag.

FZ