Titel Intresserad
Registrerad 2008-05-30
Inlägg 80
Ajdå, där sprack bubblan om WoW-dödaren.
Titel Stammis
Registrerad 2009-07-25
Inlägg 332
Är generellt emot microtransaktioner, men utförs det snyggt så kan jag nog gå med på det!
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-09-02
Inlägg 169
Ser inget negativt med detta.
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-05-15
Inlägg 257
Så länge det inte påverkar spelbalansen spelar det ingen roll för mig. Folk får gärna köpa en röd hatt för 15 kronor om dom känner för det. Om man däremot kan köpa 50%+ exp for 1 hour för 15 kronor blir det bojkott.
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 843
Funkar bra i LotRO, så varför inte?
Titel Spelar på easy
Registrerad 2009-05-18
Inlägg 255
Måste också tilläggas att man kan konvertera guld till gems (som mikrotransaktions-valutan heter) också.
Nackdelen med detta systemet är att en person som köper gems för pengar kan sedan byta det med andra spelare för guld men antagligen så måste personen då sälja dem för ett väldigt lågt pris så att det ska vara lönt för köparen att köpa det istället för att byta in mot gems. Dessutom så kan man inte byta eller konvertera karma som jag tror man får dem bästa sakerna från. Visst kan man kanske hitta ett übersvärd från någon boss eller liknande som man sedan kan sälja till en kille som har sålt gems för guld men som sagt så tror jag inte det är speciellt lönt, och man kan inte konvertera om gems till guld heller.
Titel Nykomling
Registrerad 2012-02-20
Inlägg 4
Det kommer fortfarande att vara en wow-dödare skulle jag tro eftersom spelstilen är så olik!!!
Titel Veteran
Registrerad 2008-12-11
Inlägg 686
så länge man inte kan köpa skit som xp boosts eller super armors så ser jag inget fel i detta alls, dom flesta saker man kan köpa lär vara som i gw1 alltså kostymer som ersätter din armors utseende
Titel Stammis
Registrerad 2010-07-09
Inlägg 441
Så länge det inte gör att man för övertaget i PvP så spelar det ingen roll för mig. Jag gillar att dem försöker ta död på guldhandeln igen detta.
Titel Spelar på easy
Registrerad 2009-05-18
Inlägg 255
Svanberg skrev:
Så länge det inte påverkar spelbalansen spelar det ingen roll för mig. Folk får gärna köpa en röd hatt för 15 kronor om dom känner för det. Om man däremot kan köpa 50%+ exp for 1 hour för 15 kronor blir det bojkott.
som de skrev så ska man inte kunna köpa sig till stora fördelar och med tanke på att de har en rak levelingkurva så vill de ju inte att du helt plötsligt ska flyga förbi allt innehåll i spelet.
Titel Veteran
Registrerad 2007-07-07
Inlägg 661
Behöver inte ens kommentera microtransaktioner, så länge spelet är bra är det ok, vem bryr sig? 
Gief the fkn game
Titel Intresserad
Registrerad 2008-10-09
Inlägg 65
Morkrah skrev:
Mikrotransaktionerna är ingen nyhet...
Titel Intresserad
Registrerad 2009-05-24
Inlägg 82
Det här påminner mig lite om PLEX/ISK systemet i EVE. Fungerar ju fint där så varför skulle det inte fungera i GW2?
Lite mer förklaring om systemet finns här:
http://www.thetyrianorder.com/home/m/2850070/article/638922
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-04-12
Inlägg 187
Jag förstår inte varför folk är förvånade över det här? Vart trode ni de skulle tjäna igen pengarna från att inte ha en sub? Trode att det var helt underförstått att om spelet inte har sub så kommer det ha en in-game shop istället.
Titel Intresserad
Registrerad 2007-05-16
Inlägg 99
Detta har de väl tillkännagivit för länge sedan?...
De måste få pengar någonstans ifrån... eller? Vet ni något F2P MMO som inte gör detta?
Titel Stammis
Registrerad 2007-09-13
Inlägg 343
Antagligen kan man köpa XP boosts, men det spelar ingen roll. Levlar är av ganska låg betydelse i Guild Wars, speciellt i PvP.
Titel Proffs
Registrerad 2006-05-11
Inlägg 1 285
Ungefär likadant som i WoW då.
GW2 dödar nog inget förutom tid, för bra verkar det vara.
Titel Veteran
Registrerad 2004-01-10
Inlägg 645
Du kan ju bara köpa kosmetiska saker iaf så vem bryr sig.
GW2 är inget Pay 2 Win spel
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-05-04
Inlägg 291
Det är inget nytt, GW1 hade också mikrotransaktioner. Själv köpte jag bonus missionpack till GW1, det gav mig ingen fördel alls till att göra det, bara en kul grej. Är inte ett dugg oroad för detta i GW2, är väldigt säker på att Arenanet vet va de håller på med.
Titel Stammis
Registrerad 2010-04-28
Inlägg 374
Kommer fortarande finnas några dumma jävlar som gnäller på detta.
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-04
Inlägg 3 866
Så länge det inte är något som ger fördel i PVP så är jag nöjd, och dom har ju sagt att det inte är gearen som gäller utan playerskills. Så chill.
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-02-10
Inlägg 137
Morkrah skrev:
Jaså? På vilket sätt då?
Titel Stammis
Registrerad 2009-10-29
Inlägg 398
Citat:
En annan stor förändring är att ädelstenar också kan bytas med guld. Alltså går det att köpa ädelstenar för riktiga pengar och byta in dessa mot spelets egen valuta. På så sätt hoppas ArenaNet ta död på guldförsäljning.
Ni har inte tagit död på guldförsäljningen, ni har legaliserat den
Titel Stammis
Registrerad 2006-11-09
Inlägg 418
Jag kan inte förstå hur nån kan tycka att detta är ok.
Titel Stammis
Registrerad 2003-10-21
Inlägg 597
Duh? Jag trodde att alla visste det här redan.
Påverkar inte mig så jag bryr mig inte. Vet inte ens om jag tänker spela spelet.
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-05-05
Inlägg 253
Det hade jag räknat med från början att dom skulle ha, tror knappast dom kunde hållit spelet uppe med bara försäljningen av spelet.
Mig spelar det ingen större roll, använder aldrig mikrotransaktioner.
Titel Intresserad
Registrerad 2008-05-30
Inlägg 80
Selphy skrev:
Morkrah skrev:
Jaså? På vilket sätt då?
Bubblan om det fantastiska gratisspelet som är så originellt att ingen kommer att vilja spela WoW efter release. Det är definitivt en vida omfattande mentalitet som råder bland vanligt folk. Så fort dessa mikrotransaktioner sträcker sig längre än kosmetiska effekter, vilket jag tror det definitivt kommer att göra, spricker fasaden och många lämnar för att återgå till WoW.
Titel Intresserad
Registrerad 2011-06-24
Inlägg 64
"En annan stor förändring är att ädelstenar också kan bytas med guld. Alltså går det att köpa ädelstenar för riktiga pengar och byta in dessa mot spelets egen valuta. På så sätt hoppas ArenaNet ta död på guldförsäljning." Ger inte det en fördel till rika spelare?
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-05-17
Inlägg 157
Detta är knappast nyheter. Kommer inte vara något som ger någon ett övertag. mest kosmetiska saker och det ser jag inget negativt med
Titel Frågvis
Registrerad 2011-03-29
Inlägg 14
Förstår inte heller problemet med detta. Om någon vill lägga sina pengar på massa skit som bonus-xp eller söta kostymer så får dom gärna göra det. Hur förstör det spelet för någon?