Titel Veteran
Registrerad 2007-09-02
Inlägg 1 182
Har dom stulit erfarenheten dom fått på sitt tidigare arbete?
Titel Stammis
Registrerad 2011-03-12
Inlägg 575
Bara jag som inte har något emot copycats? kan man göra något bra så spelar det väll ingen roll hur mycket inspiration man tagit från något annat, speciellt om man lyckas överträffa originalet.
Titel Nykomling
Registrerad 2012-01-27
Inlägg 1
vem bryr sig, tera är ett jävla skit spel anyway.. och om de har snott från ncsoft så är det inte mer än rätt att de läggs ner.
Titel Proffs
Registrerad 2008-04-15
Inlägg 1 452
Detta var ju inte mycket till "nyhet", NCsoft har under de närmsta åren försökt stänga ner projektet, men kul att ni äntligen skriver lite matnyttigt om Tera!
Titel Frågvis
Registrerad 2008-11-27
Inlägg 11
Erfarenhet är väll helt ok, men att plocka med sig data som modeller och statistik känns inte ok. Kul om man har en liten studie med några anställda som man gett lön i några år. Innan release säger alla upp sig tar med sig allt arbete dom gjort och släpper spelet under ett annat namn och personen som betalat lönerna får inte ett öre. Skulle vara förödande för spelbranchen.
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-05-06
Inlägg 152
Preed skrev:
Har dom stulit erfarenheten dom fått på sitt tidigare arbete?

läs hela artikeln så ser du följande :
För tre år sedan fälldes vissa Bluehole-anställda i domstol i Sydkorea för att ha stulit affärshemligheter från Ncsoft, men överklagan pågår.
åker dom dit på det så blir det tuffa straff, finns ett par exempel på det inom industri mm,, exakt vilka kommer jag inte ihåg på rak arm såhär,men det går säkert googla fram ngt
Titel Proffs
Registrerad 2004-02-25
Inlägg 2 077
Varför inte bara skriva NCsoft istället för "Guild Wars-utgivarna"? NCsoft är tämligen kända sen långt tillbaka med mängder av titlar.
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-09-11
Inlägg 162
Tera kommer ha bättre pvp än GW2. GW2 har förstört sin pvp och gjort det till ett "minigame"..
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-08-26
Inlägg 240
Dreako skrev:
Tera kommer ha bättre pvp än GW2. GW2 har förstört sin pvp och gjort det till ett "minigame"..

Tänker du på 4v4 deathmatch? Det finns fler typer av PvP i GW2 än det.
Titel Stammis
Registrerad 2008-12-11
Inlägg 514
Herregud. NCsoft är inte utgivarna till Guild Wars. NCsoft West är.
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-07-24
Inlägg 157
Tera is not even close of what you guys at ArenaNet has come up with these years. Tera will fall before GW2 is released and it's really not necessary to spend energy and time on sueing Bluehole for such a crappy game they've made..
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-11-15
Inlägg 292
Tera ser ändå ut som ett riktigt skitspel så.
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-05-06
Inlägg 152
lolBEEF skrev:
ncsoft är ägare utav ncsoft west som är ett dotterbolag,, vilket i praktiken innebär att det är samma företag
och ncsoft är visst utgivare av guild wars sk" publisher" på engelska
arenanet är spelutvecklare utav guildwars,, men dom är oxå ett dotterbolag till ncsoft..
one big happy family, with many brothers and sisters .-P
ps: klicka på länken och kika på bilden,, var står det ncsoft west??
https://secure.ncsoft.com/cgi-bin/Store.pl?dnv=33
37286919&action=viewItem&item_id=49&language=en
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-05-06
Inlägg 152
Skelögd skrev:
Tera ser ändå ut som ett riktigt skitspel så.
du är ju skelögd,,ser inte allt ut som skit då? :-P "joke*
Titel Stammis
Registrerad 2008-12-11
Inlägg 514
roftg skrev:
lolBEEF skrev:
ncsoft är ägare utav ncsoft west som är ett dotterbolag,, vilket i praktiken innebär att det är samma företag
och ncsoft är visst utgivare av guild wars sk" publisher" på engelska
arenanet är spelutvecklare utav guildwars,, men dom är oxå ett dotterbolag till ncsoft..
one big happy family, with many brothers and sisters .-P
West styrs av de stora namnen hos Anet. NCsoft har egentligen inget att säga om NCsoft West då de sköter sig själva, även om de ägs av NCsoft, då de är ett aktiebolag.
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-10-07
Inlägg 234
Är det bara jag som ständigt läser "butthole" studios?? Det blir fan aldrig rätt när jag läser företagsnamnet. :/
Titel Veteran
Registrerad 2008-05-10
Inlägg 806
Tera har en sån jobbigt ful japaniserad art direction att en domstolsprocess mot spelets release är mycket välkommen.
Titel Nykomling
Registrerad 2009-05-26
Inlägg 6
Åh vad tråkigt jag som längtat efter Tera i nåt år. Hoppas de inte blir nåt av de hela
Titel Stammis
Registrerad 2010-07-09
Inlägg 344
Alltid ska det hända något ^^
Titel Stammis
Registrerad 2011-02-27
Inlägg 396
Längtar efter Tera !!!!
Gillar människor som klagar på att spelet suger, när det inte ens har släppts lol ?
Förfan väx upp människor -.-"
Titel Stammis
Registrerad 2008-12-11
Inlägg 514
red_laces skrev:
Är det bara jag som ständigt läser "butthole" studios?? Det blir fan aldrig rätt när jag läser företagsnamnet. :/
Haha vafan, nu läser jag det också som Butthole. Fan ta dig.
Titel Proffs
Registrerad 2007-12-10
Inlägg 1 294
Fan, är det nått vi inte behöver nu så är det en beef mellan GW2 & Tera.. låt det vara en beef mellan LIneage3 & Tera vilket låter rimligare, EFTERSOM de inte beskylls för att ha stuilt något från Guild Wars 2. Sluta lek Aftonbladet & Expressen Sebastian!
Titel Stammis
Registrerad 2010-07-09
Inlägg 344
toast skrev:
Fan, är det nått vi inte behöver nu så är det en beef mellan GW2 & Tera.. låt det vara en beef mellan LIneage3 & Tera vilket låter rimligare, EFTERSOM de inte beskylls för att ha stuilt något från Guild Wars 2. Sluta lek Aftonbladet & Expressen Sebastian!
+1
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 603
Kollar man på "Teras" - videos är det uppenbart att de sneglat mer än lite på GW. Inte konstigt att jag trodde det var samma art director.
Titel Proffs
Registrerad 2008-04-15
Inlägg 1 452
walter_iego skrev:
Kollar man på "Teras" - videos är det uppenbart att de sneglat mer än lite på GW. Inte konstigt att jag trodde det var samma art director.
Nej nu har du fått det om bakfoten. Det är Lineage 3 det handlar om.
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 603
Titel Frågvis
Registrerad 2006-09-28
Inlägg 19
Vad många utvecklare inte riktigt fattar (och desvärre många spelare också) att det finns inget som heter Copyright, det heter "Copy IT RIGHT"; ta det bästa från alla olika spel och smälta in det i ett. Det här handlar bara om att NcSoft inser att Tera kan bli en bättre produkt än deras egna, därav stämningarna.
Titel Proffs
Registrerad 2007-12-10
Inlägg 1 294
Dreako skrev:

vadå minigame? World vs World vs World, 3 servrar pittade mot varandra man kan spela endast i PvP om man vill, alla levlar och skippa PVEn nästan totalt.. så vad är det för minigame du pratar om? att valet finns att köra 5 vs 5 siege matcher Också? finns riktiga pvpminigames i spelet med, som barbrawls etc, men det är nåt annat det, som förströelse i main städerna.
Titel Storröjare
Registrerad 2004-08-17
Inlägg 2 857
Jag blir tokig, leave Tera alone!
Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2008-05-14
Inlägg 822
Jag ser ingen som helst skillnad i grafiken för alla asiatiska MMORPGn som släpps idag. Alla borde stämma varandra.