Om dom nu oroar sig så mycket över försäljningar och omdöme kanske dom ska sluta försöka blocka Halo4 och fanskapat material på youtube? Sjukt jävla lågt av MS, och ett hån mot fansen. Personligen skiter jag i Halo och fattar inte hypen med en konsollshooter med autoaim, men att dissa sina egna fans på det sättet? Något som troligen bidrar till ökad försäljning är ju sjukt dåligt.
"Microsoft Prohibits Gamers From Cashing in on YouTube"
"One particularly interesting point of the newly-revised rules states that advertisements can appear alongside or on the same page as a gameplay clip, but the person who created, edited, and published the work may not profit from it."
http://www.escapistmagazine.com/news/view/120033-Microsoft-Prohibits-Gamers-From-Cashing-in-on-YouTube
Personligen undrar jag hur Microsoft ska kunna stoppa detta?
EULA är inte samma sak som lag och att enforca detta världen runt blir ju omöjligt.
Har ju själv köpt spel efter att just ha kollat på tuben där ja pewdiepie, robbaz o lite amerikaner har visat hur spelet i fråga fungerar, och nu ska MS blocka detta..
Personligen längtar man ju efter en oreglerad kopia av youtube, eller finns det redan?
Spelet är inte släppt och varför ska man tillåta att folk släpper hela kampanjen på Youtube?
"konsollshooter med autoaim" Jag har lirat Halo sedan Halo 1 och det enda spelet som är autoaim är Halo Wars.. knappt det heller.
Dessa pewdiepie, robbaz o lite amerikaner som du nämner.. spelar dom osläppta spel då också? Då skulle dom bli stämda!