Puddy skrev:
Du får ursäkta varför jag inte specifierade vad som var så roligt. Var fullt upptagen med att skratta. Ska försöka hålla mig.
Hur omogen för man vara egentligen...
Citat:
Hur är spelet intellektuellt? För att en pretentiös fransman stått vid rodret? För att spelet har en image som "vuxet"?
Och herregud... "ignorant"? Spelskaparna skapar demon för att ge spelaren, och potentiella köparen, ett hum om spelet. Är deras fel om det skiter sig.
För att man ägnar sig åt tänkande och analys av olika ting. Det kommer uppstå en hel del diskussioner av detta spel. Tex jämlikhet, likgiltighet, rädsla, uppoffring, kärlek, tilltro,omsorg och rättvisa/orättvisa,. För att bara nämna några teman. Något du ser ut att vara för omogen för att vara intresserad av.
De som är insatta i hur demon kan vara så är det inte ofta man får en tillräckligt god bild av spelet efter en stunds spelande. Många gånger behöver man gräva ned sig i ett spel för att förstå dess kvalité. Det är där diskussioner, previews, recensioner, filmer, trailers kommer in. Men även strävan att få uppleva spel som öppnar upp nya genrer i spelindustrin.
Citat:
Kul att det blir mycket djupare av att QTE kallas för nått annat. Tjiho! Hahahahaha... på ett djupare plan!
Om du inte ser skillnaden så är det inte mitt problem. Du har uppenbarligen problem att se en evolution i hur man kan interagera i ett spel.
Puddy skrev:
Wow. Blivande hype-machine här kanske?
Lägg ned din tönt. Jag berättar hur spelet fungerar. Det är bara simpel fakta.
Puddy skrev:
Tycker väldigt många spel har schjysstare manus än Heavy Rain; och väldigt många har mycket bättre voice acting. Anledningen till att folk tolererar andra spels svaga story är för att... det finns ändå ett spel att spela. Inte en interaktiv film.
Här ser man att du desperat försöker motbevisa mig fast jag inte skrivit att spelet har världens bästa manus. Jag skrev att spelet har ett manus som har en kvalité som är högre en medel: n på de spelmanus som finns idag. Sedan hur pass bra, ja det får jag bedöma när väl spelet har släppts.
Citat:
Mm, en interaktiv b-film är spel för vuxna...
Hur det klassas rent kvalitetsmässigt är en sak. Men det kan fortfarande vara ett spel med vuxna teman.