Titel Hemmavan
Registrerad 2009-04-07
Inlägg 207
Titel Veteran
Registrerad 2009-09-11
Inlägg 814
Titel Frågvis
Registrerad 2009-05-15
Inlägg 12
Titel Rikskändis
Registrerad 2006-11-20
Inlägg 10 034
Gör dom stor grej över att det är "gratis" eller?
Titel Proffs
Registrerad 2007-07-30
Inlägg 2 388
Mackzzor skrev:
Tankar nu men går slött!
Testa byt till någon US-region i Steam Download Region. Får 1,2MB/s från Seattle just nu.
Titel Veteran
Registrerad 2006-05-21
Inlägg 1 092
bjosarn skrev:
Nu ska vi inte vara sån
Titel Proffs
Registrerad 2007-07-30
Inlägg 2 388
bjosarn skrev:
Nej.
Titel Veteran
Registrerad 2005-11-24
Inlägg 1 145
Snabb fråga, hur stor är hela denna DLC?
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-07-01
Inlägg 124
bjosarn skrev:
Gnäll.
Titel Proffs
Registrerad 2007-07-30
Inlägg 2 388
StrongBad skrev:
Snabb fråga, hur stor är hela denna DLC?
Cirka 3GB.
Titel Stammis
Registrerad 2003-02-08
Inlägg 466
Och ni som provat - hur ser det ut? Är det värt tiden och hårddiskutrymmet att tanka hem och installera? Märker ni någon prestandaminskning?
Titel Stammis
Registrerad 2008-02-13
Inlägg 355
Hur står sig denna DLC mot textur-moddarna som redan finns?
Titel Pelletsbud
Registrerad 2009-04-09
Inlägg 1 476
Laddar hem just nu
Titel Frågvis
Registrerad 2011-10-26
Inlägg 26
kräver detta att spelet är patchat? har inte patchat spelet en enda gång tror jag
Titel Veteran
Registrerad 2006-08-14
Inlägg 1 080
Inte för vara vara negativ, men varför gjordes inte detta från början? Detta borde ha varit med från början inte komma 2 månader efter spelets release.... men iaf.
Dessutom: Det har funnits högupplösta texturer mer än en månad tillbaka, utvecklat av fans/moddare (vet inte om det stavas så?) så poängen med dessa vet jag inte (om nu inte Betesha har lagt till något nytt eller allt i ett paket).
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-03-30
Inlägg 144
Om någon hittar jämförande skärmdumpar så posta gärna länken.
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-03-30
Inlägg 144
magma skrev:
Inte för vara vara negativ, men varför gjordes inte detta från början? Detta borde ha varit med från början inte komma 2 månader efter spelets release.... men iaf.
Dessutom: Det har funnits högupplösta texturer mer än en månad tillbaka, utvecklat av fans/moddare (vet inte om det stavas så?) så poängen med dessa vet jag inte (om nu inte Betesha har lagt till något nytt eller allt i ett paket).
Personligen har jag fått intrycket att de texturmoddar som finns antingen är okompletta eller ändrar den grafiska stilen för mycket.
Titel Veteran
Registrerad 2006-08-14
Inlägg 1 080
tirim4 skrev:
magma skrev:
Personligen har jag fårr intrycket att de texturmoddar som finns antingen är okompletta eller ändrar den grafiska stilen för mycket.
Hittar ingen sida över de tekniska förändringar som Betesha har tillsatt (mer än texturerna).
Det finns en hel del olika mods som ändra vattnet, miljötexturer, väder, items osv. Med mods från fans har jag fått ett snyggare spel utan bekostad av frameraten.
Får prova denna patch och se hur frameraten står sig.
Titel Rikskändis
Registrerad 2004-07-30
Inlägg 9 788
Kan inte se någon stor skilnad med eller utan texture packetet.
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-03-30
Inlägg 144
magma skrev:
tirim4 skrev:
magma skrev:
Personligen har jag fårr intrycket att de texturmoddar som finns antingen är okompletta eller ändrar den grafiska stilen för mycket.
Hittar ingen sida över de tekniska förändringar som Betesha har tillsatt (mer än texturerna).
Det finns en hel del olika mods som ändra vattnet, miljötexturer, väder, items osv. Med mods från fans har jag fått ett snyggare spel utan bekostad av frameraten.
Får prova denna patch och se hur frameraten står sig.
Du har visserligen rätt att jag idag spelar ett bra mycket snyggare spel med de moddar jag har än det som släpptes 11.11.11. Dock så är det ju skönt att ha alla texturmoddar sammlade i ett pack. Hittade dock lite screens från DLCt nu och det är ju inte direkt någon dramatisk förändring så håller mig nog också till mods för tillfället. Väntar dock på en universal texturmod som Qarls till Oblivion.
Titel Frågvis
Registrerad 2010-11-21
Inlägg 13
Märkte faktiskt ingen större skillnad om jag ska vara ärlig förutom att mina loading screens blev kanske 2 sekunder längre.
Titel Intresserad
Registrerad 2011-05-07
Inlägg 82
Bra, nu ser det bättre ut än Super Mario för NES.
Titel Intresserad
Registrerad 2011-02-09
Inlägg 63
Titel Skribent
Registrerad 2008-08-28
Inlägg 3 489
Duke Nukem skrev:
Ska jag vara helt ärlig kan jag knappt se skillnad på de tre...
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 8 064
Duke Nukem skrev:
Knappt någon skillnad på vanilla och deras DLC.
Har de ökat upplösningen på vapen, kläder och sådant också, eller?
Edit: Creation Kit, yayyyy!
Titel Proffs
Registrerad 2004-03-17
Inlägg 1 916
Titel Storröjare
Registrerad 2010-05-12
Inlägg 2 545
För er som tvekar, jag rekommenderar det ej. 3.2gb ~ att ladda ned och installera, knappast värt det för den lilla skillnaden som blir - och detta kommer en entusiast.
bjosarn skrev:
Ja det gör dem, vilket uppenbarligen är fel. Naturligtvis ska detta vara gratis
Titel Storröjare
Registrerad 2010-05-12
Inlägg 2 545
Tybalt skrev:
Duke Nukem skrev:

ja, vapnen och utrustning har också förbättrad upplösning, samma sak där dock, ingen större skillnad på textures.
Titel Intresserad
Registrerad 2011-02-09
Inlägg 63
raefzm88 skrev:
Tybalt skrev:
Duke Nukem skrev:

ja, vapnen och utrustning har också förbättrad upplösning, samma sak där dock, ingen större skillnad på textures.
http://i.imgur.com/I3HsR.jpg
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-12-04
Inlägg 151
Verkar som Steam är överbelastat går inte att ladda ner alls just nu.
Dax att bygga in en Torren klient i Steam tycker jag!
Edit: Byt Download regin så går det fotrare! Stod helt still när jag hade Sverige . Bytte till Tyskland (Berlin) och fick 5MB/sec