PeTTs0n skrev:
raefzm88 skrev:
För er som tvekar, jag rekommenderar det ej. 3.2gb ~ att ladda ned och installera, knappast värt det för den lilla skillnaden som blir - och detta kommer en entusiast.
bjosarn skrev:
Gör dom stor grej över att det är "gratis" eller?
Ja det gör dem, vilket uppenbarligen är fel. Naturligtvis ska detta vara gratis
Vadå "inte värt det"? Har du inte hårddiskutrymme nog? Inte bandbredd? Eller bara en brist på tålamod att ladda hem och installera det?
Moddar är inofficiella, har ingen relation till den grafiska designutvecklingen som utvecklarna arbetat sig igenom, och ändrar därför den grafiska stilen i 99% av fallen. Även om förbättringen är tämligen subtil är det alla gånger värt det - så länge din dator (med stor sannolikhet VRAM som är det viktiga i detta fall då den enda skillnaden är just mer högupplösta texturer) orkar med det.
Att de gör en stor grej av att det är gratis är skitsnack - för övrigt får de göra hur stor grej av det de vill, det är fortfarande lika gratis, och med andra ord en helt fri uppgradering av ditt spel de bemödat sig med att släppa.
Att hävda att X eller Y borde "varit med vid release" är så mycket dynga att det är rent läskigt - i all dumhet kan man lika gärna hävda att WoW borde innehållit Outland, Northrend och Cataclysm-områdena vid release, eller att expansioner är jävulens påfund. Man kan inte släppa en produkt med noll i innehåll, men man kan inte skita i att släppa det för all framtid för att det ska innehålla mer och mer innehåll heller. Fria uppgraderingar/uppdateringar till spel är bland det roligaste som finns att se, det visar att utvecklarna faktiskt bryr sig om att förbättra (och inte bara fixa) sina spel.
Jag har obegränsad bandbredd, hårddiskutrymme är egentligen inget problem heller, men fortfarande; den tiden det tar att ladda ned detta (Det gick oerhört mycket segare, och jag gör det på 2 datorer) är för lång för att det skall vara värt.
Moddar är inofficiella. Orly? Berätta något jag inte redan vet.. När har jag nämnt något om mods? Jag har inte heller hävdat att något skulle ha varit med vid release (du citerar något som jag ej skrivit, gg ) utan vad jag skrev var att det inte skulle ta betalt för det. Hade de tagit betalt för ett texturepack där skillnaden är så pass MINIMAL att det inte ens är värt utrymmet att installera det, samt det finns mods (fortfarande inofficiella, har aldrig påstått något annat) som gör det bättre så hade inte varit något annat än katastrof. Förmodligen förstår du inte det här, då du blivit indoktrinerad av allt dlc släpp som kommit de senaste tiden. BF och COD map packs etc, kapitalismen har skadat din hjärna. Sorgligt.
Att hävda att WoW borde ha innehållit någon av de senare expansionerna är återigen helt fel. Det är en enorm skillnad på
*expansion
*dlc
*update/patch
Uppenbarligen känner du inte till denna heller, men låt mig tala om för dig (eftersom jag varit med så pass länge och således är betydligt klokare än dig) att en expansion, där innehållet uppnår den gräns att det blir 'erkänt' som en expansion, klassificerat och sålt som ett sådant, är helt okej, det har funnits länge. DLC är en helt annan sak, men de kan även ibland innehålla så pass mycket content att man kan vara beredd att klassificera det som en expansion (detta är dock mycket sällsynt).
Alltså, att du överhuvudtaget jämför WoW's expansioner (som för övrigt inne håller mer content än de flesta spel..) med ett minimalt, till största del dåligt, texturepack tja, det säger en del om din kunskap inom ämnet.
Jag har heller aldrig påstått att man ska släppa ett spel utan innehåll, tvärtom säger jag raka motsatsen (förstår inte hur du kunnat misslyckas så totalt med att citera mig) och jag säger precis det att gratis uppdateringar är en bra sak. Därför så ville jag understryka det genom att skriva vad jag gjorde, att de gör en stor sak av att det är gratis, vilket de gör - överallt på steamstore page så står det FREE DLC, det är fel då det uppenbarligen skall vara gratis. Ett texturepack som kostar pengar skulle inte vara försvarbart.