FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Hannu
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-04
Inlägg 3 866

Fov fix till PC så är jag nöjd.

MrPeters
Titel Proffs
Registrerad 2008-02-09
Inlägg 1 619

Hannu, man kan ändra FoV med en enkel config fil ändring :P

Hur som helst, Borderlands var inte så dåligt optimerat till PC men det saknade vissa delar som man ganska enkelt fixade med Borderlands Configuration Tool ;)

Har ganska höga förhoppningar gentemot Borderlands 2 :D

Hannu
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-04
Inlägg 3 866

mrpeters skrev:

Hur som helst, Borderlands var inte så dåligt optimerat till PC men det saknade vissa delar som man ganska enkelt fixade med Borderlands Configuration Tool ;)

Vet, men det fungerar inte när man ansluter till någon annans spel. Endast om du hostar eller spelar SP.

Höglund
Titel Proffs
Registrerad 2007-09-13
Inlägg 1 433

"more guns"

MrPeters
Titel Proffs
Registrerad 2008-02-09
Inlägg 1 619

Hannu skrev:
mrpeters skrev:

Vet, men det fungerar inte när man ansluter till någon annans spel. Endast om du hostar eller spelar SP.

Tror att du kan ha ändrat fel fil då :P
Det finns tre olika filer men med samma namn ^^

Hannu
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-04
Inlägg 3 866

mrpeters skrev:
Hannu skrev:
mrpeters skrev:

Körde med Configuration programmet när jag lirade borderlands.

Typhor
Titel Veteran
Registrerad 2011-03-12
Inlägg 881

Jag vill känslan från första trailern tack, och gameplayet från innan de bytte grafik :)

MrPeters
Titel Proffs
Registrerad 2008-02-09
Inlägg 1 619

Hannu skrev:
mrpeters skrev:
Hannu skrev:
mrpeters skrev:

Ah :S
Finns även att man kan binda FoV till knappar så att man t.ex. klickar på F9 för 70, F10 för 90 och F11 för 110 ;)

Hannu
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-04
Inlägg 3 866

mrpeters skrev:
Hannu skrev:
mrpeters skrev:
Hannu skrev:
[quote="mrpeters"]Hannu, man kan ändra FoV med en enkel config fil ändring :P

Har ganska höga förhoppningar gentemot Borderlands 2 :D[/quote]

Finns även att man kan binda FoV till knappar så att man t.ex. klickar på F9 för 70, F10 för 90 och F11 för 110 ;)

Japp, hade bundet till WASD, men man blev lite åksjuk efter att man sprinta och så. FOVEN hoppade fram och tillbaka. Så nej, det är inget alternativ, därför vill jag ha en FOV fix till Borderlands 2.

tavener
Titel Veteran
Registrerad 2008-04-02
Inlägg 731

Mycke mera levande. Var så jävla ensamt i första, fast att man kunde spela flera.

raefzm88
Titel Storröjare
Registrerad 2010-05-12
Inlägg 2 916

Mindre... tråk? än ettan.

Tack!

Securion
Titel Stammis
Registrerad 2009-04-08
Inlägg 441

Skippa den tecknade grafiken så köper jag det.

Ettbjurn
Titel Intresserad
Registrerad 2009-07-06
Inlägg 67

Securion skrev:
Skippa den tecknade grafiken så köper jag det.

Det är ju vad som gör hela charmen med Borderlands >.<

Zymac
Titel Proffs
Registrerad 2003-04-09
Inlägg 2 263

Musacceleration/smoothing AV, FOV som är i närheten av 90° eller ställbart och menyer som är designade med mus i åtanke. Då blir återbesöket på pandora kanon.

+Vad han under sa :D

Oliveeer
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-10-16
Inlägg 153

In med allt som finns i Borderlands configprogrammet och bort med fpscappet från början så är jag nöjd! Mindre repetitiva uppdrag (dvs färre fetch-quests) hade varit ett roligt plus.

Phobo
Titel Veteran
Registrerad 2004-03-17
Inlägg 1 176

FoV

MrPeters
Titel Proffs
Registrerad 2008-02-09
Inlägg 1 619

Hannu skrev:
mrpeters skrev:
Hannu skrev:
mrpeters skrev:
[quote="Hannu"][quote="mrpeters"]Hannu, man kan ändra FoV med en enkel config fil ändring :P

Har ganska höga förhoppningar gentemot Borderlands 2 :D[/quote]

Vet, men det fungerar inte när man ansluter till någon annans spel. Endast om du hostar eller spelar SP.[/quote]

Japp, hade bundet till WASD, men man blev lite åksjuk efter att man sprinta och så. FOVEN hoppade fram och tillbaka. Så nej, det är inget alternativ, därför vill jag ha en FOV fix till Borderlands 2.

Ok ^^
Håller med att alla PC spel borde ha Options i liknande med Deus Ex.

chrillemeter
Titel Stammis
Registrerad 2006-12-01
Inlägg 515

Välstekt med bea tack.

Tybalt
Titel Kändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 7 161

Ja, FoV är viktigt.
Standardinställningar för grafik.
Se till att man kan rulla med mushjulet i menyer.
Dra och släpp av prylar i inventory.
Fönster som man kan lägga sida vid sida och storleksändra som man vill, så man slipper flippa fram och tillbaks mellan karta, inventory, quests och skills. Vi har faktiskt mus att styra med. Vi kan träffa rätt när vi klickar.

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 452

Dinosaurier...

Sapiens
Titel Stammis
Registrerad 2009-08-09
Inlägg 369

walter_iego skrev:
Dinosaurier...

och jetpacks och lazers

OH YEAH!

http://2.bp.blogspot.com/_MvrxhPSMnQg/SwoDhLcJb-I/AAAAAAAAAZ8/jU2EUXnGBU4/s1600/Awesome.jpg

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 452

Jag var lite dum, men jag tror Gearbox har en ganska bra uppfattning om vad som fungerar eller inte...

rewoX
Titel Stammis
Registrerad 2010-01-19
Inlägg 429

med extra ost

Sapiens
Titel Stammis
Registrerad 2009-08-09
Inlägg 369

walter_iego skrev:
Jag var lite dum, men jag tror Gearbox har en ganska bra uppfattning om vad som fungerar eller inte...

Det trodde jag också tills dem släppte DNF.

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 452

Ouch, jo, det har du rätt i. Jag köpte det av någon anledning och kan inte komma på några skäl varför jag ska kasta bort värdefull tid med att avsluta det...

Center_Gravity
Titel Nykomling
Registrerad 2011-05-25
Inlägg 8

Ett bra slut kanske =) och roligare missions, för många idiot grejer i förra.. speciellt clap-trap expansionen nått av det sämsta jag spelat..

Kaleid
Titel Veteran
Registrerad 2003-07-24
Inlägg 1 066

Kommer knappast att spela det, men fiender som dyker upp tillbaka automatiskt är väldigt tröttande, som f.ö. Far Cry 2 och Dead Island lider av.

jonis
Titel Proffs
Registrerad 2004-02-25
Inlägg 2 137

Skippa GameSpy och lägg in fullt stöd för Steam Works/Cloud istället! Förhoppningsvis rätar de även ut buggen med sommartid/vintertid och inställningar.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-23
Inlägg 0

Sapiens skrev:
walter_iego skrev:

Har DNF och kan då säga jag ser inget fel med det liret. Dom har fixat så multiplayer funkar bättre samt singleplayer med. Du är lik alla dessa COD hatare. En sak sker och man blir hatisk mot ett helt företag. Folk gnäller över DNF men ingen har riktigt svarat på VAD problemet sitter i med det spelet. Utan man får bara se en massa gråtande personer. Särskilt 15 åringar eller yngre som knappt lirat dom äldre varianterna. Förklara istället på ett riktigt noggrant sätt vad du hatar med liret?

Tybalt
Titel Kändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 7 161

qun0 skrev:
Sapiens skrev:
walter_iego skrev:

Har DNF och kan då säga jag ser inget fel med det liret. Dom har fixat så multiplayer funkar bättre samt singleplayer med. Du är lik alla dessa COD hatare. En sak sker och man blir hatisk mot ett helt företag. Folk gnäller över DNF men ingen har riktigt svarat på VAD problemet sitter i med det spelet. Utan man får bara se en massa gråtande personer. Särskilt 15 åringar eller yngre som knappt lirat dom äldre varianterna. Förklara istället på ett riktigt noggrant sätt vad du hatar med liret?

Jag trodde det var just de som gillade originalspelet som var besvikna på det nya.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 63 medlemmar online. 6 foruminlägg har postats idag.

FZ