Inga hemmaservrar för Battlefield 3

Medlem

Tråkigt men inget som kommer göra att jag struntar i köp.

Medlem

Jättebra av Dice! Faktiskt riktigt bra så vi slipper alla små fascister som skriker och är på andra hur de ska spela, vilka vapen de inte ska använda, sitta stilla för länge på samma ställe mm som om de ägde spelet. Era dagar är räknade. Inte heller kommer vi se sevrar som har bortplockade vapen, kick-per-automatik om nån använder vissa vapen. Ska nog gå och fira med en öl nu så glad blev jag över detta

Medlem

Tkr att det fungerade klockrent till bf2 så förstår inte vrf ni tkr det ska bli så jobbigt till bf3?

Medlem
Skrivet av Quicken:

Själv skulle jag aldrig spela på en orankad server, hela meningen med spelet är ju att skaffa unlocks och medaljer, varför skulle man då vilja slösa tid på nåns garderobs server?

Och här tycker jag att du summerar upp problemet med de stora FPS spelen nuförtiden. De är i mitt tycke allt för mycket fokus på att låsa upp vapen, få tillgång till items och att rent ut sagt grinda sig till medaljer. Vad hände med gameplay och fokuset på att skapa ett spel som faktiskt är roligt i sig?

När ett spel använder sig av fraser som: "BF3 har 10ggr mer unlocks än vad BC2 hade" som ett försäljningsargument är det något som är VÄLDIGT fel. Det är nästan som att de är medvetna om att spelet inte kan stå på sina egna ben utan att använda sig av kryckan kallad unlocks.

Är för övrigt inte förvånad över beslutet men tycker det är riktigt tråkigt.

Medlem
Skrivet av Phyton:

Citat från BFHQ.se

Skrivet av BFHQ.se:

DICE-programmeraren Mikael Kalms postade igår ett inlägg på ökända EA UK-forumet med information om vad vi kommer och inte kommer kunna göra med servermjukvaran i Battlefield 3.

Först och främst så kommer alla rankade serverar att skötas av olika serverföretag runt om i världen, precis som i Battlefield 2. Rankade servrar kommer att vara kopplade till EAs master servrar och all statistik kommer att kunna nås på Battlelog.

När det kommer till de orankade servrarna så verkar DICE ha lyssnat på kritiken från tidigare spel. Här kommer vi kunna ställa in de flesta parametrarna själv, till exempel vilka vapen som ska kunna användas vilket kommer som en positiv nyhet för e-sporten och alla arrangörer av turneringar och ligor. PunkBuster är implementerat och tredjeparts anti-fusk-sidor kommer att kunna kopplas mot Battlefield 3.

Om jag förstår det här rätt så kommer det att finnas privata dedikerade serversupport, bara inte rankade? Som i BF2, men då får ju alla som dom vill. Då är ju allt tjaffs för ingenting.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

*suck* Jag som mest gillar att dra ihop ett gäng polare och köra coop mot ett rejält gäng bottar. Guess those days are over...

Medlem

Där kom det första ( och förhoppningsvis enda) stora jävla missnöjet med spelet...
Detta är ju ett skämt, har aldrig varit några problem i tidigare spel, seriösa kommer alltid att finnas tillgängliga.

Och nu kommer man som klan eller sällskap alltså måsta betala om man vill ha en egen server...Patetiskt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Segas:

Bättre med officiella servrar än småglins hemmasnickrade skitservrar som är uppe när dom själv känner för det.

Du kanske är en person som är "Forever alone", google it.
och har inga vänner, men jag vill gärna ha möjligheten att lägga upp egna servrar på mitt nätverk hemma så att jag kan gibba med mina polare, för Multiplayer gaming, är ganska kasst för att vara ärlig... om det inte är med Polare . då har man garenterat roligt.
Istället för 400 p12or som anklagar en att man fuskar, och springer runt med noobtube hela tiden.
Fun?, I don't think so, kolla bara på Halo 3, jag skulle inte ens spela det online om jag var full, eller om någon gav mig 5 miljoner

Inga hemma servrar = Lan?, forget it.

Vilket spel utan LAN kan du INTE "gibba" med dina "polare" numera? Och håller du dig bara till onlinespel med LAN funktioner lär du fortfarande fastna i Counterstrike ett bra tag framöver...

Hur Många LAN spel gör dom nowadays anyways?
fler och fler företag börjar ju ta bort den möjligheten, eller börja använda GFWL och döda det helt ändå, så du måste vara uppkopplad för att ens spela LAN, t.ex. Lost Planet 2, som har ganska bra Co-Op värde.. men tror man kunde spela det I offline mode.. men är inte hundra...
Dom ända spelen som har LAN läge brukar vara Strategi spel, och det är jag glad över... att sitta och spela ett strategi spel över internet är bara... fel tycker jag, då menar jag mer krävande RTS spel.. som SupCom, och inte Starcraft
hehe
men men, dom borde verkligen allafall ge oss möjligheten att lägga upp servers så vi kan ha bättre koll på vilka som kommer in om vi har ett lan party
så att ingen Random kommer in och förstör, not cool ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

"man vill kunna kontrollera balansen av servrar världen över och samtidigt ge bra support till företagen som driver dem."

Får kunderna driva sina egna servrar så finns ju inget problem. Då är inte EA ansvariga för kvaliteten, mångfalden ökar och det kommer finnas fungerande servrar till alla. Men förstås blir väl RSP:arna mer sugna på att få tag på datan EA samlar in via Origin för att sälja reklam som kommer kräkas ut i spelet till spelarna.

Gå och dö, EA.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Phyton:

Citat från BFHQ.se

Skrivet av BFHQ.se:

DICE-programmeraren Mikael Kalms postade igår ett inlägg på ökända EA UK-forumet med information om vad vi kommer och inte kommer kunna göra med servermjukvaran i Battlefield 3.

Först och främst så kommer alla rankade serverar att skötas av olika serverföretag runt om i världen, precis som i Battlefield 2. Rankade servrar kommer att vara kopplade till EAs master servrar och all statistik kommer att kunna nås på Battlelog.

När det kommer till de orankade servrarna så verkar DICE ha lyssnat på kritiken från tidigare spel. Här kommer vi kunna ställa in de flesta parametrarna själv, till exempel vilka vapen som ska kunna användas vilket kommer som en positiv nyhet för e-sporten och alla arrangörer av turneringar och ligor. PunkBuster är implementerat och tredjeparts anti-fusk-sidor kommer att kunna kopplas mot Battlefield 3.

Om jag förstår det här rätt så kommer det att finnas privata dedikerade serversupport, bara inte rankade? Som i BF2, men då får ju alla som dom vill. Då är ju allt tjaffs för ingenting.

Håller med, sen blir det mindre idiot servrar som blivit hackade till kingdom come. Detta tillsammans med Punkbuster tror jag faktiskt gör det nästan omöjligt för hackare, om dom inte lyckas snärja ett av företagen eller typ jobbar på dom...

Skrivet av PheliCan:

*suck* Jag som mest gillar att dra ihop ett gäng polare och köra coop mot ett rejält gäng bottar. Guess those days are over...

Yes, samma här, suger totalt, ibland vill man bara inte köra tokseriöst utan bara skönlira lite med ett par pers och tokmånga bottar... Inte så kul heller när man inte har någon superlina.

Medlem

Bara jag som tycker kvaliten och omspelsvärdet har sänkts drastiskt med alla begränsningar, på de flesta spelen?

Tråkigt att de flesta spel nuförtiden inte är moddvänliga, inte har LAN-stöd, inget stöd för dedikerade servrar hemma, kräver internet osv.

Går lite off-topic men

Kolla bara på C-S, det var bara två vanliga programmerare som snickrade ihop det, hade det varit idag så hade vi inte haft det spelet, ett av världens största inom e-sporten.

Minecraft t.ex, vad vore det utan mod-stöd och egna servrar. Vad hade deras community varit? Förmodligen inte alls lika bra som det faktiskt är. Tänk er MC-servrar utan plugins. Nu är förvisso spelet ett indiespel, med en mindre budget än stora spelföretag som kanske inte riskerar att förlora lika mycket, men utan alla begränsningar på det spelet visar ändå hur det utvecklar sig.

Jag förstår förvissorligen att det handlar om pengar, få bort pirater etc. Men please, ta inte bort saker som gynnar spelet och dess framgång, såsom moddvänlighet. Låt oss kunna köra en dedikerad moddad server om vi så vill, på hyrda servrar!


signatur

Life is short , play more

Medlem

Man kan ju visst ha egna servrar! Läs texten, man får ju bara pröjsa RSP:en några dollar i månaden så har man admin på den och kan köra de_dust2 24/7 eller motsvarighet

Medlem
Skrivet av ogglord:

Man kan ju visst ha egna servrar! Läs texten, man får ju bara pröjsa RSP:en några dollar i månaden så har man admin på den och kan köra de_dust2 24/7 eller motsvarighet

Kan du köra moddar på servern?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Nog för att jag förstår att moddar är kul och så, men för mig skulle det inte avgöra om jag köper ett spel eller inte iaf. Jag köper ju spelet för att jag gillar det som det är, eller?

Varför köpa ett spel om du är ute efter något annat?

Medlem
Skrivet av zenlai:
Skrivet av Quicken:

Själv skulle jag aldrig spela på en orankad server, hela meningen med spelet är ju att skaffa unlocks och medaljer, varför skulle man då vilja slösa tid på nåns garderobs server?

Och här tycker jag att du summerar upp problemet med de stora FPS spelen nuförtiden. De är i mitt tycke allt för mycket fokus på att låsa upp vapen, få tillgång till items och att rent ut sagt grinda sig till medaljer. Vad hände med gameplay och fokuset på att skapa ett spel som faktiskt är roligt i sig?

När ett spel använder sig av fraser som: "BF3 har 10ggr mer unlocks än vad BC2 hade" som ett försäljningsargument är det något som är VÄLDIGT fel. Det är nästan som att de är medvetna om att spelet inte kan stå på sina egna ben utan att använda sig av kryckan kallad unlocks.

Haha ja, tycker lite synd om folk som springer runt efter unlocks. Om något så är det dom som förstör spelet för alla andra på servern. Såg någon sist jag spelade Team fortress 2 som ENBART försökte döda folk med "taunts" (går tydligen göra i TF2) vilket är i princip omöjligt, bara för att låsa upp en unlock som kräver det. Förstörde hela spelomgången för vårt lag eftersom han inte bidrog någonting.
Finns mängder av liknande trams-"acheivments" och du stöter ofta på folk som jagar dom och förstör för resten av servern. "Can someone please spawn as spy and smoke a cigar so i can snipe you, i'll trade you random weapon from my backpack", <-- Jag skojar inte, ordagrant vad ungen sa och det finns tydligen en sådan unlock.

Annan klassiker är "accumulate 1000 kills with X", vilken jävla bedrift!! Är inte svårt på något sätt, är man normaltbegåvad är det bara spela ett par omgångar så får man ihop det förr eller senare.
Trams alltihop

Medlem

Ja, sådana där troféer förstör för de som vill samarbeta och vinna som ett lag.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Där rök mitt köp.

Medlem
Skrivet av luddev:

Nog för att jag förstår att moddar är kul och så, men för mig skulle det inte avgöra om jag köper ett spel eller inte iaf. Jag köper ju spelet för att jag gillar det som det är, eller?

Varför köpa ett spel om du är ute efter något annat?

Man köper spelet för att man gillar det, och att det är det man är ute efter MEN det ökar livslängden om det senare kommer lite roliga mods.Skalar man bort den delen, så får man mindre för pengarna vilket är lite tråkigt.

Något man kanske inte tänker på i första taget när man köper ett spel, men ändå något som är väldigt bra.


signatur

Life is short , play more

Medlem

Självklart, visa att detta är en seriös satsning på old school hardcore PC gaming (dödliga mängder sarkasm).

Inga egna servrar? Inga moddar? Begränsat antal spelare? Regenererande hälsa? Prestige-liknande funktioner? Inga egentliga klasser utan "one man army"? Mer förbättringar för sniper och förbättrat campande?
Helt seriöst, kan man kalla detta något annat än Call of Battlefield/Battlefield: MW3?
Tycker synd om alla som vägrar lyssna på varningarna och som medvetet köper denna casual-fälla, precis samma skit som CoD fast i snyggare förpackning. Är glad att jag investerar mina pengar i bättre spel, där spelen blir bättre för var ny version inte sämre/mindre/förenklade

Medlem
Skrivet av woho:
Skrivet av zenlai:
Skrivet av Quicken:

Själv skulle jag aldrig spela på en orankad server, hela meningen med spelet är ju att skaffa unlocks och medaljer, varför skulle man då vilja slösa tid på nåns garderobs server?

Och här tycker jag att du summerar upp problemet med de stora FPS spelen nuförtiden. De är i mitt tycke allt för mycket fokus på att låsa upp vapen, få tillgång till items och att rent ut sagt grinda sig till medaljer. Vad hände med gameplay och fokuset på att skapa ett spel som faktiskt är roligt i sig?

När ett spel använder sig av fraser som: "BF3 har 10ggr mer unlocks än vad BC2 hade" som ett försäljningsargument är det något som är VÄLDIGT fel. Det är nästan som att de är medvetna om att spelet inte kan stå på sina egna ben utan att använda sig av kryckan kallad unlocks.

Haha ja, tycker lite synd om folk som springer runt efter unlocks. Om något så är det dom som förstör spelet för alla andra på servern. Såg någon sist jag spelade Team fortress 2 som ENBART försökte döda folk med "taunts" (går tydligen göra i TF2) vilket är i princip omöjligt, bara för att låsa upp en unlock som kräver det. Förstörde hela spelomgången för vårt lag eftersom han inte bidrog någonting.
Finns mängder av liknande trams-"acheivments" och du stöter ofta på folk som jagar dom och förstör för resten av servern. "Can someone please spawn as spy and smoke a cigar so i can snipe you, i'll trade you random weapon from my backpack", <-- Jag skojar inte, ordagrant vad ungen sa och det finns tydligen en sådan unlock.

Annan klassiker är "accumulate 1000 kills with X", vilken jävla bedrift!! Är inte svårt på något sätt, är man normaltbegåvad är det bara spela ett par omgångar så får man ihop det förr eller senare.
Trams alltihop

Nu är det så att jag är numero uno vid slutet av rundan 9 gånger av 10 på dom flesta FPS spel jag spelar online och då har liksom K:D ratio som förut var väldigt viktigt helt förlorat sin glans så att säga, och då ger jakten efter unlock nått att sträva efter, och då menar jag vapen och accessories, medaljer skiter jag helt i.

Medlem

varför ska man inte få ha det då? allvarligt. sortera bort dom på något speciellt sätt men ta inte bort det helt.. men jag antar att det inte går att lira på LAN alls då?

Medlem

Dom bygger ju inte upp en bra hype precis. Den ena dåliga nyheten efter den andra. Först krävs Origin, nu detta. Vad kommer härnäst? Efterblivna DICE/EA.

Medlem
Skrivet av SajCo:
Skrivet av luddev:

Nog för att jag förstår att moddar är kul och så, men för mig skulle det inte avgöra om jag köper ett spel eller inte iaf. Jag köper ju spelet för att jag gillar det som det är, eller?

Varför köpa ett spel om du är ute efter något annat?

Man köper spelet för att man gillar det, och att det är det man är ute efter MEN det ökar livslängden om det senare kommer lite roliga mods.Skalar man bort den delen, så får man mindre för pengarna vilket är lite tråkigt.

Något man kanske inte tänker på i första taget när man köper ett spel, men ändå något som är väldigt bra.

Bra för den skara som vill modda sönder det spelet man köpte från start. ( Ganska knäppt, enl mig. ) Men se då till att ta bort dessa skräpservrar från spelet helt och lägg dess på nån websida eller nått så vi övriga som vill spele spelet utefter vad programerarna bestämt, slipper alla dessa skumma 13-18 åriga servrar med bortplockade vapen, brgänsningar i fan han själv inte kan komma på.

Medlem
Skrivet av Quicken:
Skrivet av woho:
Skrivet av zenlai:
Skrivet av Quicken:

Själv skulle jag aldrig spela på en orankad server, hela meningen med spelet är ju att skaffa unlocks och medaljer, varför skulle man då vilja slösa tid på nåns garderobs server?

Och här tycker jag att du summerar upp problemet med de stora FPS spelen nuförtiden. De är i mitt tycke allt för mycket fokus på att låsa upp vapen, få tillgång till items och att rent ut sagt grinda sig till medaljer. Vad hände med gameplay och fokuset på att skapa ett spel som faktiskt är roligt i sig?

När ett spel använder sig av fraser som: "BF3 har 10ggr mer unlocks än vad BC2 hade" som ett försäljningsargument är det något som är VÄLDIGT fel. Det är nästan som att de är medvetna om att spelet inte kan stå på sina egna ben utan att använda sig av kryckan kallad unlocks.

Haha ja, tycker lite synd om folk som springer runt efter unlocks. Om något så är det dom som förstör spelet för alla andra på servern. Såg någon sist jag spelade Team fortress 2 som ENBART försökte döda folk med "taunts" (går tydligen göra i TF2) vilket är i princip omöjligt, bara för att låsa upp en unlock som kräver det. Förstörde hela spelomgången för vårt lag eftersom han inte bidrog någonting.
Finns mängder av liknande trams-"acheivments" och du stöter ofta på folk som jagar dom och förstör för resten av servern. "Can someone please spawn as spy and smoke a cigar so i can snipe you, i'll trade you random weapon from my backpack", <-- Jag skojar inte, ordagrant vad ungen sa och det finns tydligen en sådan unlock.

Annan klassiker är "accumulate 1000 kills with X", vilken jävla bedrift!! Är inte svårt på något sätt, är man normaltbegåvad är det bara spela ett par omgångar så får man ihop det förr eller senare.
Trams alltihop

Nu är det så att jag är numero uno vid slutet av rundan 9 gånger av 10 på dom flesta FPS spel jag spelar online och då har liksom K:D ratio som förut var väldigt viktigt helt förlorat sin glans så att säga, och då ger jakten efter unlock nått att sträva efter, och då menar jag vapen och accessories, medaljer skiter jag helt i.

Det är just när personer hellre vill ligga högst på listan, låsa upp obskyr trofé, eller få bra K/D-ratio istället för att arbeta som ett lag för att vinna omgången som jag blir lite grinig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av SajCo:
Skrivet av luddev:

Nog för att jag förstår att moddar är kul och så, men för mig skulle det inte avgöra om jag köper ett spel eller inte iaf. Jag köper ju spelet för att jag gillar det som det är, eller?

Varför köpa ett spel om du är ute efter något annat?

Man köper spelet för att man gillar det, och att det är det man är ute efter MEN det ökar livslängden om det senare kommer lite roliga mods.Skalar man bort den delen, så får man mindre för pengarna vilket är lite tråkigt.

Något man kanske inte tänker på i första taget när man köper ett spel, men ändå något som är väldigt bra.

Även om man gillar ett spel så kan det bli bättre med moddar. Titta på ArmA-serien t.ex. Det släpps mängder med extramaterial, vapen, fordon, och annat. Spelutvecklarna är jätteglada över detta.

I SC2 finns många moddar som förändrar spelet. Är detta dåligt? Måste man ogilla SC2 bara för att man vill modda det?

Jag tycker helt klart att mod-stöd är ett säljargument.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av ghost79:
Skrivet av SajCo:
Skrivet av luddev:

Nog för att jag förstår att moddar är kul och så, men för mig skulle det inte avgöra om jag köper ett spel eller inte iaf. Jag köper ju spelet för att jag gillar det som det är, eller?

Varför köpa ett spel om du är ute efter något annat?

Man köper spelet för att man gillar det, och att det är det man är ute efter MEN det ökar livslängden om det senare kommer lite roliga mods.Skalar man bort den delen, så får man mindre för pengarna vilket är lite tråkigt.

Något man kanske inte tänker på i första taget när man köper ett spel, men ändå något som är väldigt bra.

Bra för den skara som vill modda sönder det spelet man köpte från start. ( Ganska knäppt, enl mig. ) Men se då till att ta bort dessa skräpservrar från spelet helt och lägg dess på nån websida eller nått så vi övriga som vill spele spelet utefter vad programerarna bestämt, slipper alla dessa skumma 13-18 åriga servrar med bortplockade vapen, brgänsningar i fan han själv inte kan komma på.

Märks att du inte vet vad du pratar om, för det första så är det väldigt sällan man kan se modifierade spel i orginalspelets serverlista. (Nu snackar vi helmodifierat) Annars brukar det finnas bra filter för det, du tar rosa elefanter utifrån luft just nu.

Att det skulle vara knäppt att modda sönder ett spel, skulle vara att kalla alla cs spelare knäppa för att de inte spelar halflife 1 istället. Det är ju trots allt ett av de största e-sport spelen, så de funkade ju tydligen bra för programmerarna att vara lite "Knäppa".


signatur

Life is short , play more

Medlem

Utvecklingen fortsätter gå baklänges och det hejas på av folk som tydligen tycker att valfrihet är av ondo. Sorgligt så det förslår.

Medlem
Skrivet av Quicken:
Skrivet av woho:
Skrivet av zenlai:
Skrivet av Quicken:

Själv skulle jag aldrig spela på en orankad server, hela meningen med spelet är ju att skaffa unlocks och medaljer, varför skulle man då vilja slösa tid på nåns garderobs server?

Och här tycker jag att du summerar upp problemet med de stora FPS spelen nuförtiden. De är i mitt tycke allt för mycket fokus på att låsa upp vapen, få tillgång till items och att rent ut sagt grinda sig till medaljer. Vad hände med gameplay och fokuset på att skapa ett spel som faktiskt är roligt i sig?

När ett spel använder sig av fraser som: "BF3 har 10ggr mer unlocks än vad BC2 hade" som ett försäljningsargument är det något som är VÄLDIGT fel. Det är nästan som att de är medvetna om att spelet inte kan stå på sina egna ben utan att använda sig av kryckan kallad unlocks.

Haha ja, tycker lite synd om folk som springer runt efter unlocks. Om något så är det dom som förstör spelet för alla andra på servern. Såg någon sist jag spelade Team fortress 2 som ENBART försökte döda folk med "taunts" (går tydligen göra i TF2) vilket är i princip omöjligt, bara för att låsa upp en unlock som kräver det. Förstörde hela spelomgången för vårt lag eftersom han inte bidrog någonting.
Finns mängder av liknande trams-"acheivments" och du stöter ofta på folk som jagar dom och förstör för resten av servern. "Can someone please spawn as spy and smoke a cigar so i can snipe you, i'll trade you random weapon from my backpack", <-- Jag skojar inte, ordagrant vad ungen sa och det finns tydligen en sådan unlock.

Annan klassiker är "accumulate 1000 kills with X", vilken jävla bedrift!! Är inte svårt på något sätt, är man normaltbegåvad är det bara spela ett par omgångar så får man ihop det förr eller senare.
Trams alltihop

Nu är det så att jag är numero uno vid slutet av rundan 9 gånger av 10 på dom flesta FPS spel jag spelar online och då har liksom K:D ratio som förut var väldigt viktigt helt förlorat sin glans så att säga, och då ger jakten efter unlock nått att sträva efter, och då menar jag vapen och accessories, medaljer skiter jag helt i.

Var inte ett påhopp på dig personligen utan bara ett konstaterande att det är så överlag. Och måste säga att det känns väl lite som att spelet har misslyckats om det är så? Det ska väl vara roligt att spela fast man är bäst hela tiden? Låter på din post, kan ha missförstått självklart, som att det enda du gör när du spelar är att grinda. Är det verkligen syftet med ett FPS?

Medlem

ska du lira public så får du vara beredd på sånt. det har jag lärt mig sen dom år jag lirade CS. och jag ser det inte som ett problem, var sköj med wc3 modden i CS ibland och så ska man lira seriöst så är det server med lösenord som gäller!

gillar frihet mer än regler!

Skriv svar