Titel Moderator
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 4 873
Är det inte den vyn alla med rattar vill använda? Är inte det den sortens publik som man vill ska köpa ens spel?
Titel Trähatt
Registrerad 2009-10-15
Inlägg 102
Brukar föredra den vyn när man spelar, känns mycket lättare.
Titel Intresserad
Registrerad 2008-10-19
Inlägg 98
alltså känner ju själv att "cockpit-vy" är den viktigaste biten i ett bil spel :S .. kör alltid med vyn
Titel Stammis
Registrerad 2006-05-27
Inlägg 336
Föredrar huv, "bonnet, hood"- vyn. Så för min del är det ingen katastrof. Många anser att huv-vyn är svårare, men jag tror nog det är en vanesak vad man känner sig bekvämast med.
Titel Stammis
Registrerad 2011-09-14
Inlägg 558
Man känner sig gay när man kör i copckpit.
Titel Redaktör
Registrerad 2001-11-06
Inlägg 4 402
Cockpit snor för mycket utrymme, jag brukar föredra huv-vy.
Titel Veteran
Registrerad 2006-02-07
Inlägg 643
Börjar verkligen bli dags för nya maskiner snart om dom måste skala bort cockpit för att få "mer resurser till utseende, geometri, fysik, ljussättning och annat".
Ingen cockpit vy, inget köp.
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-09-14
Inlägg 263
Jag tycker att han tänker rätt. Jag menar, enbart 5% av alla som spelar GRiD, använder sig av cockpit-vyn. Hallå?! Jag skulle göra exakt samma sak som vad de gör - skippa det som används minst.
Titel Stammis
Registrerad 2006-08-19
Inlägg 502
Titel Veteran
Registrerad 2007-07-07
Inlägg 661
huv-vy föredrar jag själv, så det stämmer säkert att många föredrar andra vinklar än cockpit. Dock är jag nästan säker på de som lägger pengar på en ratt vill ha cockpit. Personligen tycker jag det tar upp för mycket bildyta.
Titel Storröjare
Registrerad 2008-10-14
Inlägg 2 967
Spelet kommer dock fortfarande erbjuda själva vyn, anledningen till att de tar bort inredningen av bilen beror säkerligen på att de vill kunna få med mer grafiska detaljer som de annars fått skippa till konsol. Alltså kommer det nog bli som huv-vyn men utan att man ser något från själva bilen samt att man kommer få se från ett högre perspektiv och en högre FoV.
Spelet ska dock inte släppas förrän nästa år så det är mycket möjligt att de kanske under denna tid kommer lägga till dessa detaljer inför pc versionens release.
Titel Proffs
Registrerad 2007-09-16
Inlägg 1 272
Kör själv alltid i cockpit-vy men sätter man det som standard i Multiplayer börjar det stora gnället. Folk ser ingenting, rutan spricker och de ser absolut ingenting, motorhuven går upp och se blir blinda. Så jag förstår att de slopar det. 95% och 99,9 % av onlinespelarna hatar cockpit-vy. Själv älskar jag cockpit-vy.
Gillade att Dirt 3 hade sitt haardccore läge med cockpit-vy alla hjälpmedel avslagna och ingen virtuell karta. Fast om man hamnade i en bil med minimal ruta så var det inte roligt eftersom man bara såg 10% av spelet.
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-03-14
Inlägg 154
Spelar typ en tredjedel med cockpitvy och resten med bakom/över och huvvy.
Rätt synd att dom skippar det imo.
Titel Intresserad
Registrerad 2012-02-21
Inlägg 53
Vilken jävla miss, inget köp här inte.
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-11-07
Inlägg 156
Inga större problem för min del. Kan vara kul att köra med det ibland för att få lite mer utmaning men i 98% av fallen kör jag huv-vy.
Titel Redaktör
Registrerad 2001-11-06
Inlägg 4 402
stormense skrev:
Gillade att Dirt 3 hade sitt haardccore läge med cockpit-vy alla hjälpmedel avslagna och ingen virtuell karta. Fast om man hamnade i en bil med minimal ruta så var det inte roligt eftersom man bara såg 10% av spelet.
Problemet med cockpit-vyn är att den inte alls är som att köra bil på riktigt. Stolpar, huv och annat som skymmer sikten, skymmer den statiskt. I en bilstol vrider man skallen och flyttar sig, då är dessa problem inget problem. Därför tycker jag huv-vy känns mer naturligt, även om den kanske visar lite för mycket.
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-03-21
Inlägg 171
jävligt synd
när man använder cockpit-vy känner man sig som en riktig boss
Titel Veteran
Registrerad 2011-01-29
Inlägg 1 045
Fyfan vad körda i skallarna dem är.
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-19
Inlägg 0
Mig gör det inget, kör med hood eller inget alls
Titel Stammis
Registrerad 2007-12-08
Inlägg 302
Ges mer utrymme över till annat? Kan det vara konsollerna som sätter begränsningar än en gång...
Titel Stammis
Registrerad 2006-05-23
Inlägg 357
HUV-vy för min del också...cockpit ser fräsigt ut, men är sämre.
Titel Veteran
Registrerad 2006-09-12
Inlägg 1 045
Jag gillar cockpit vyn av den enkelhet att det är så man ser set när man sitter i en bil, iaf stockcar-stil. Sen vet jag inte varför, men är det bara jag som känner att responsen är bättre i det vyläget?
Titel Veteran
Registrerad 2009-08-02
Inlägg 729
Jag gillar att sitta i bilen när ja kör, måste vara läskigt att få sådana här kallade "utomkroppsliga" utflykter.
Seriöst, så tycker jag att de borde behålla vyn.
Titel Frågvis
Registrerad 2011-02-19
Inlägg 48
När jag spelar för att vinna använder jag sällan den vyn, men när det gäller för skojs skull eller bara för att det känns mer realistiskt så använder jag det flitigt. Riktigt synd att de skippar det, GRID är definitivt en av mina favorit racingspel, xbox 360 har ju Forza annars hade jag gått över.
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 248
Man märker tydligt att fz:s community inte ingick i undersökningen då det snarare verkar som att 95% här endast använder cockpit-vyn.
Skämt å sidor så tycker jag att det var en tråkig nyhet då jag gillar vyn även om jag faktiskt använder den ytterst sällan, blev dock mäkta besviken när jag igår upptäckte att vyn inte stod att finna i gta iv, sjukt mysigt hade det vart, speciellt när det regnar :/
Titel Hemmavan
Registrerad 2005-10-21
Inlägg 147
Självklart ska de vara cockpitvy! Skräp! Allt ska bli lite casual.
Titel Frågvis
Registrerad 2007-09-10
Inlägg 21
Skojar dom eller? Det är ju med cockpit vy bilspel ska spelas! All hype bara försvan nu.. Puckon!
Titel Veteran
Registrerad 2007-09-15
Inlägg 747
Kör alltid i bilen när jag spelar bilspel. Det är inte bara lättare att köra utan ger också bättre insikt på vart bilen är på väg än utanför bilen.
Titel Storröjare
Registrerad 2006-05-31
Inlägg 3 584
Kan man förvänta sig något annat av en arkadracer utvecklad av casualgamers.
Titel Noob
Registrerad 2011-11-16
Inlägg 6
Codemasters, jag trodde på er...
Inte änns kul... D;