Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0
Så vadå, spelet går inte installera alls? Roliga laddningstider från hårddisk när spelet kunde avlastas på den betydligt kvickare hårddisken.
Titel Stammis
Registrerad 2006-09-07
Inlägg 419
PLix ändra det till HDD... Vi har redan haft den här diskussionen ett flertal gånger på FZ; HD = High-def, inte hårddisk
.
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-12-06
Inlägg 228
du förstår ju vad dom menar med HD, vilket är huvudsaken enligt mig, eller?
Titel Stammis
Registrerad 2006-09-07
Inlägg 419
Simon: Ja, jag förstår det. Men det är några sekunder jag tänker "wtf, vad har de skrivit nu?".
För att undgå förvirring är det mycket bättre att de använder en akronym som inte är synonym med ett annat teknologi-relaterat ämne...
Titel Kändis
Registrerad 2001-12-19
Inlägg 5 842
mjo jag trodde först ingen HD upplösning eller nåt.
Titel Skribent
Registrerad 2008-08-28
Inlägg 3 489
Eriand skrev:
PLix ändra det till HDD... Vi har redan haft den här diskussionen ett flertal gånger på FZ; HD = High-def, inte hårddisk

.
Yes, vi hade precis samma diskussion i en tidigare nyhet och vi har inte för avsikt att ändra på något denna gången heller.
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 603
Eh, the "language add-on"? Men varför, bara för att man kan fylla en skiva med massa "extra" så kanske det inte behövs. Fansen vill ha det gamla och beprövade.
Titel Stammis
Registrerad 2007-09-01
Inlägg 304
Jag förstod ingenting (varför skulle det inte vara HD upplösning i God of War 3? Och vaddå "installation"?), förkortningen för hårddisk är HDD så vitt jag vet vilket står för "hard disk drive". Vanligtvis kommer man inte på egna förkortningar om det redan finns en sådan.
Titel Stammis
Registrerad 2006-10-18
Inlägg 444
Trodde lätt det handlade om nånting med hi def när jag såg titeln på artikeln
Titel Proffs
Registrerad 2007-04-13
Inlägg 1 777
Så spelet ligger på 40Gb?
Tur att man har en 250Gb. 
Eller fattade jag fel...? :S
Titel Nykomling
Registrerad 2006-09-29
Inlägg 6
Mr.Waterboy skrev:
Så spelet ligger på 40Gb?
Tur att man har en 250Gb.

Eller fattade jag fel...? :S
Spelet fyller skivan med 40gb (vilket är rätt mycket?), det kvittar hur stor hårddisk du har på själva playstationet.
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-05-28
Inlägg 258
Krävs det ingen installation eller finns det ingen möjlighet till det? Viktig skillnad 
Tycker inte rubriken kan misstolkas.
Titel Frågvis
Registrerad 2007-08-21
Inlägg 28
Silverfish skrev:
Jag förstod ingenting (varför skulle det inte vara HD upplösning i God of War 3? Och vaddå "installation"?), förkortningen för hårddisk är HDD så vitt jag vet vilket står för "hard disk drive". Vanligtvis kommer man inte på egna förkortningar om det redan finns en sådan.
Måste faktiskt instämma här, undrade vad sjutton som menades först med. Att kalla en HDD för HD är om inte väldigt udda; väldigt konfunderande då HDD och HD betyder helt skilda saker.
Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0
elimsen skrev:
Krävs det ingen installation eller finns det ingen möjlighet till det? Viktig skillnad
Instämmer. Det bör inte behövas överdrivet mycket hjärnaktivitet och läsförståelse för att koppla sammanhanget.
Men visst, lika bra att ändra kanske? HD brukar ju vara förkortning på både Harley Davidson och Högsta Domstolen..
Titel Proffs
Registrerad 2006-12-12
Inlägg 1 465
HD = HårdDisk
HU = Högupplöst
Är ju på svenska! 
-----
Värsta med PS3an e fan att installera varenda spel, på Xboxen har man ju iallafall ett val att sätta igång ett spel på 5s men med dvdläsaren som gör oljud. På PS3an får man vänta i 30min innan man kan sätta igång och spela en snabb runda, om man inte redan har spelet installerat på hårddisken.
Titel Proffs
Registrerad 2003-01-27
Inlägg 2 143
elimsen skrev:
Jupp, jag vill kunna installera alla mina PS3-spel, och på så sätt ge skivläsaren mindre belastning då den inte behöver läsa därifrån hela tiden. Jag är mer rädd att lasern i PS3an ska braka ihop än YLOD. Sony har ingen speciellt bra historia när det gäller lasern i varken PS1an eller PS2an.
Och håller med om att rubriken inte kan misstolkas.
Titel Nykomling
Registrerad 2005-12-17
Inlägg 6
Varför inte bara skriva "installation". Att det är till hårddisken är ju underförstått.
"Ingen installation för God of War III"
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-02-08
Inlägg 259
Håkan skrev:
HD = HårdDisk
HU = Högupplöst
Är ju på svenska!
HarDDrive/HårDDisk har samma förkortning på engelska och svenska
Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0
jlarss skrev:
Håkan skrev:
HD = HårdDisk
HU = Högupplöst
Är ju på svenska!
HarDDrive/HårDDisk har samma förkortning på engelska och svenska

Nej. Hard Disk Drive (HDD).
http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_disk_drive
Titel Storröjare
Registrerad 2001-11-28
Inlägg 3 433
Kazutoyo skrev:
elimsen skrev:
Jupp, jag vill kunna installera alla mina PS3-spel, och på så sätt ge skivläsaren mindre belastning då den inte behöver läsa därifrån hela tiden. Jag är mer rädd att lasern i PS3an ska braka ihop än YLOD. Sony har ingen speciellt bra historia när det gäller lasern i varken PS1an eller PS2an.
Och håller med om att rubriken inte kan misstolkas.
Lasern har ju brakat ihop i en hel del ps3or redan. Främst på de första 60gb-versionerna.
Skulle faktiskt även jag vilja installera åtminstonde en del utav spelen på hårddisken.
Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0
Titel Stammis
Registrerad 2006-09-28
Inlägg 303
Känns som aftonbladets rubriksättare börjat jobba på FZ.
Titel Storröjare
Registrerad 2006-07-03
Inlägg 4 223
"Ingen installation krävs för God of War III" hade i mina ögon varit en bättre rubrik för den nuvarande misstolkas lätt på två punkter.
Titel Frågvis
Registrerad 2002-10-07
Inlägg 32
Tolkade också HD som High Definition i nyhetsrubriken. Å andra sidan var det det som gjorde att jag klickade på den.
Titel Intresserad
Registrerad 2005-11-09
Inlägg 84
HD är en bra förkortning av HårdDisk.
Alternativet (på svenska) skulle väl i så fall bli HDE (HårdDiskEnhet)
Om HDD skulle användas som förkortning så får man isåfall skriva hela nyheten på engelska.
Titel Veteran
Registrerad 2006-09-25
Inlägg 819
Men vaffan. Lär bli vansinniga laddningstider. En annan har ju vant sig vid SSD precis
Titel LAN-ätare
Registrerad 2008-05-14
Inlägg 74
HDD kan man ju utläsa som Hard Disk Drive. På engelska.
Vad skulle ovanstående förkortning då bli på svenska? Hård Disk + ???
Tycker förkortningen HD funkar bra och förstår inte att folk kan bli så upprörda över nåt som man ändå fattar om man tänker på i vilken kontext det används.
Titel Stammis
Registrerad 2007-09-11
Inlägg 542
Haha, jag som undrade varför de tagit bort High definition, lol.
Nej ni får sluta läsa aftonbladet samtidigt som ni skriver rubriker här.
Titel Stammis
Registrerad 2008-09-25
Inlägg 327
Trodde att handlade om inget stöd för HD=High definition. Det är rätt korkat att hitta på egna förkortningar och säger att det är rätt.
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-03-07
Inlägg 183