FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Lolflakes
Titel Stammis
Registrerad 2009-02-13
Inlägg 598

Första Command & Conquer till pc/psone var väl enbart singelplayer? Då går man inte tillbaka till rötterna?

Redstar
Titel Veteran
Registrerad 2007-03-01
Inlägg 657

Vilka rötter, era nötter? Man blir fan bara trötter. Bara man kan köra skirmish så är jag nöjd, det har mer eller mindre alltid varit det man kört.

Leffe-Bengan
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-06-22
Inlägg 143

Var det inte singleplayer kampanjerna som gjorde de första spelen fantastiska?

Ztreek
Titel Proffs
Registrerad 2011-07-20
Inlägg 1 475

http://www.youtube.com/watch?v=pV1vodHcqkM
http://www.youtube.com/watch?v=bJX9AGe5m8w&feature=related

Detta är C&C.. inget Pay 2 win, bara ren skicklighet å bra musik får dig att vinna.

Harpa
Titel Skribent
Registrerad 2005-03-30
Inlägg 1 442

Vad är snacket om "nya" C&C? Jag menar, det enda som nämns i PCG-källan är väl att Generals 2 inte kommer ha enspelarkampanj. Blev lite förvirrad där innan jag läste PCG-texten.

Visst att Generals inte hade lika stort fokus på singeplayer, men jag uppskattade trots det dess kampanj. Om de skulle släppa de tidigare spelserierna utan enspelarkampanj, då hade det nog tagit hus i mitt RTS-helvete.

EDIT: "Instead, "co-operative and competitive" skirmishes will serve as the core, with more modes to be added later based on community feedback".

Blir dock intressant med kooperativa fajter, eller om det bara är vanliga kamper mot bottar. Frostbite 2 kan nog bädda för en intressant grund också.

Fr0gg0.
Titel Veteran
Registrerad 2006-06-05
Inlägg 601

Haha, ja jävlar.. rötterna.

FUtech
Titel Stammis
Registrerad 2007-11-14
Inlägg 550

Det som har gjort c&c roligt genom åren, speciellt "Generals" har varit att köra co-op med polaren mot resten AI spelare. Att efter en hektisk spel session mot alla odds slutligen ta hem vinsten.
Finns dessa möjligheter kvar behövs inget extra lull! :)

pewpew
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-02-27
Inlägg 126

va i helvete håller dem på med? jag var astaggad på att köpa spelet men nu tänker ja fan inte spela det

conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 063

Jag kan inte minnas att jag hade "en ziljon" enheter i C&C när jag spelade det.

Aresz
Titel Proffs
Registrerad 2002-03-03
Inlägg 2 365

"– Studion vill verkligen gå tillbaka till rötterna av det som gjorde Command & Conquer så fantastiskt."

MEN ERMAGHERD CUT THE CRAP

Fredrik Eriksson
Titel Skribent
Registrerad 2010-08-27
Inlägg 1 391

Harpa skrev:
Vad är snacket om "nya" C&C? Jag menar, det enda som nämns i PCG-källan är väl att Generals 2 inte kommer ha enspelarkampanj. Blev lite förvirrad där innan jag läste PCG-texten.

Det är snarare brittiska PCG som tycks förvirrade.

Generals 2 har blivit en del av nya Command & Counqer, ett free-to-play-spel. I princip finns det inget som heter Generals 2 längre, vilket är ************ tråkigt.

Harpa
Titel Skribent
Registrerad 2005-03-30
Inlägg 1 442

Fredrik Eriksson skrev:
Harpa skrev:

Det är snarare brittiska PCG som tycks förvirrade.

Generals 2 har blivit en del av nya Command & Counqer, ett free-to-play-spel. I princip finns det inget som heter Generals 2 längre, vilket är ************ tråkigt.

Ah, gotcha!

Det vill säga, allt eftersom släpper de kanske bara en ny kampanj, en ny whatever. C&C blir helt enkelt en free-to-play-portfolio som de fyller på med de delar av C&C-universumet de tror kan bringa in mest pengar (och som den talföra delen av communityn uppger att de vill ha, vilket inte nödvändigtvis behöver vara samma sak).

Det är dock ändå förvirrande i och med att ursprungstillkännagivandet gällde ju Generals 2.

Jag behöver en kopp kaffe.

Wintermist
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-07-22
Inlägg 160

AH, det är ju surt. Jag spelar mest kampanjer, och aldrig mot andra spelare. Gärna MED spelare mot datorn dock. Väntar på Tiberium-releasen, det har alltid varit min favorit.

FeGro
Titel Frågvis
Registrerad 2008-09-02
Inlägg 36

Som sagt, tack och hej leverpastej ;)

ELF
ELF
Titel Stammis
Registrerad 2012-04-20
Inlägg 361

Ztreek skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=pV1vodHcqkM
http://www.youtube.com/watch?v=bJX9AGe5m8w&feature=related

Detta är C&C.. inget Pay 2 win, bara ren skicklighet å bra musik får dig att vinna.

Mm, C&C Red Alert. Det lade man ned många timmar på som barn. Enda samlingsboxen jag någonsin har haft är till C&C Red Alert. Fick den i present och den innehöll spelet, musiken och en t-shirt :).

Charstone
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-05-07
Inlägg 299

Ska bli kul och se vad dem hittar på. :)

Raid25
Titel Stammis
Registrerad 2004-01-08
Inlägg 523

Den här "Van Caneghem" verkar prata i nattmössan. Har han ens spelat orginal C&C?

Horniak
Titel Stammis
Registrerad 2007-12-08
Inlägg 302

Lolflakes skrev:
Första Command & Conquer till pc/psone var väl enbart singelplayer? Då går man inte tillbaka till rötterna?

Där har du fel, hade multiplayer både via LAN och modem.

Hipshot
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 1 982

Raid25 skrev:
Den här "Van Caneghem" verkar prata i nattmössan. Har han ens spelat orginal C&C?

För er som inte vet så är Jon van Caneghem han som skapade bland annat, Might and Magic och Heroes of Might and Magic. Han är gammal som fan i gemet, men det betyder inte att detta kommer bli bra alls.

aT1C
Titel Spelar på easy
Registrerad 2009-05-31
Inlägg 181

suckar stort ....

showerguy
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-14
Inlägg 4 451

För i helvete.. trodde på det här spelet först men nu blir jag bara deprimerad!

Atlas Tasume
Titel Stammis
Registrerad 2011-08-29
Inlägg 345

Kan inte EA bara lägga ner necrofil-idéerna?

Köp/Stöd inte EA's skrot! Kom till ModDB och spana in moddar så som TIberium Essence istället!

Hammer
Titel Veteran
Registrerad 2002-02-05
Inlägg 881

Command & Conquer är spel gjorda av Westwood, alla andra spel som råkar ha namnet Command & Conquer är inte riktiga Command & Conquer spel utan bara bleka kopior imo.

oDIRTDIVERo
Titel Stammis
Registrerad 2012-02-21
Inlägg 469

Vadå rötterna? Det har ju ALLTID funnits solokampanj i C&C...

ace84
Titel Proffs
Registrerad 2005-12-06
Inlägg 1 869

Fort köp alla exemplar av command &conquer the first decade innan dem tar slut!!!
Jag blev völdigt skeptiskt först när jag hörde nyheten men om coop fortfarande kommer finnas kvar så tror jag att jag kommer vara glad ändå.
Känns lite som att dem gör det mer multiplayer fokuserat för att locka E-sport folket och dem som fortfarande lirar generals + tiberium wars / kanes wrath online att bli sugna på att skaffa nya c&c'et.

Naraccas
Titel Proffs
Registrerad 2006-07-01
Inlägg 1 234

Rötterna?

Har de ens spelat första Command & Conquer?

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 453

Den enda "roten" är ju namnet och kanske spelvärlden, allt annat är deras variant på vad de tror gamers vill ha. Då tänker jag på affärsmodellen, inte själva spelet.

purjo
Titel Veteran
Registrerad 2008-08-14
Inlägg 1 124

Inget single player? I am so out!

FL3JM
Titel Veteran
Registrerad 2007-02-03
Inlägg 669

Jag fattar ingenting.

Caedmon
Titel Proffs
Registrerad 2010-10-31
Inlägg 1 239

Leffe-Bengan skrev:
Var det inte singleplayer kampanjerna som gjorde de första spelen fantastiska?

jo, faktiskt. dom verkar va helt blåsta, :)

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 321 medlemmar online. 10 foruminlägg har postats idag.

FZ