Känn dig som hemma i Resident Evil 7

Robot
Känn dig som hemma i Resident Evil 7

Ny kort trailer från Baker-familjen.

#resident-evil-7, #i


Medlem
Känn dig som hemma i Resident Evil 7

Resident Evil 7 och Mass Effect:Andromeda, två spel jag ser fram emot nu. Trodde aldrig jag skulle säga det.

Medlem

Ingen av de gamla RE karaktärerna är tillbaka? zombies? virus? Enda som är klassiskt RE är pusslen?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Ingen av de gamla RE karaktärerna är tillbaka? zombies? virus? Enda som är klassiskt RE är pusslen?

För RE6 var ju så himla bra.... Ett spel som innehöll allt du nämnde.
Bra beslut å ändrar riktning på serien enligt mig.

Medlem
Skrivet av Divion:
Skrivet av Remus:

Ingen av de gamla RE karaktärerna är tillbaka? zombies? virus? Enda som är klassiskt RE är pusslen?

För RE6 var ju så himla bra.... Ett spel som innehöll allt du nämnde.
Bra beslut å ändrar riktning på serien enligt mig.

Gå tillbaka till RE0-RE3+CV?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Fler spelserier borde våga byta ut sina karaktärer. Det finns en gräns på hur mycket du kan utveckla en karaktär innan de inte längre är intressanta i sin genre. Alternativt kan du reboota samma karaktär flera gånger med det blir *snark* för mig.
Älskar mycket i Deus Ex till exempel men är sååååå trött på Adam Jensen. Nytt spel i samma värld, i samma globala story,men med en ny karaktär tack.

Jag ÄLSKAR Commander Shepard men är glad att nästa Mass Effect har nya karaktärer.

Jag tröttnade på Resident Evil efter 2an. Nu känner jag för att prova igen.

Medlem
Skrivet av Divion:
Skrivet av Remus:

Ingen av de gamla RE karaktärerna är tillbaka? zombies? virus? Enda som är klassiskt RE är pusslen?

För RE6 var ju så himla bra.... Ett spel som innehöll allt du nämnde.
Bra beslut å ändrar riktning på serien enligt mig.

Typ så. Spelet är mer i resident evil rötterna än vad 5 och 6 har varit. Resident evil handlar väl igentligen bara om biovapen som gör olika saker. Exempelvis hade du parasiter i 1an och liknande. Det jag associerar resident evil med är survival horror. Lite ammo så man måste vara sparsam och pussel. Detta fanns inte alls i re5 och re6 typ. Vilket re7 har mycket utav. Sure från början var det zombies nästan bara men det hade även parasiter och andra mutationer också.

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av Divion:
Skrivet av Remus:

Ingen av de gamla RE karaktärerna är tillbaka? zombies? virus? Enda som är klassiskt RE är pusslen?

För RE6 var ju så himla bra.... Ett spel som innehöll allt du nämnde.
Bra beslut å ändrar riktning på serien enligt mig.

Gå tillbaka till RE0-RE3+CV?

Varför använda gamla uttjatade karaktärer?
Bra att dom gör något nytt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ska bli kul att få sätta tänderna i Resident Evil 7. Köpte en förboknings nyckel på Kinguin för 295:- till Steam. Väntar ivrigt på att nyckeln ska dimpa ner i min e-post...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Brukar säga de, förboka inget. Men däremot så ser jag fram emot detta liret. Provat demot några ggr nu och det är så bra.

Medlem

helt såld på spelet när jag suttit å lirat igenom demot flera flera gånger. dock hoppas jag att dom får till mer av RES känslan, och att det har kopplingar ofc till umbrella å storyn är inte enbart bara att du är fast i ett litet hus å ska ta dig ut, och det skulle lika gärna kunna heta "Huset som ingen kom ut från" som titel annars.

Medlem

Bara synd att spelet inte kommer stödja 21:9 formatet. WSFG kommer säkert med en fix men tycker det är trist då det är en FPS spel ändå

Medlem
Skrivet av Natrium:

helt såld på spelet när jag suttit å lirat igenom demot flera flera gånger. dock hoppas jag att dom får till mer av RES känslan, och att det har kopplingar ofc till umbrella å storyn är inte enbart bara att du är fast i ett litet hus å ska ta dig ut, och det skulle lika gärna kunna heta "Huset som ingen kom ut från" som titel annars.

Jag tror det kommer röra sig kring en nyframkallad sträng av viruset från 6an, som i sin tur är en ny sträng från 5ans virus, som är en ny sträng från 4ans Las Plagas Sample som Ada stjäl i slutet. Så liiiite koppling mellan spelen har det varit sen 4an även om man önskar mer


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Natrium:

helt såld på spelet när jag suttit å lirat igenom demot flera flera gånger. dock hoppas jag att dom får till mer av RES känslan, och att det har kopplingar ofc till umbrella å storyn är inte enbart bara att du är fast i ett litet hus å ska ta dig ut, och det skulle lika gärna kunna heta "Huset som ingen kom ut från" som titel annars.

Jag tror det kommer röra sig kring en nyframkallad sträng av viruset från 6an, som i sin tur är en ny sträng från 5ans virus, som är en ny sträng från 4ans Las Plagas Sample som Ada stjäl i slutet. Så liiiite koppling mellan spelen har det varit sen 4an även om man önskar mer

ja precis, jag hoppas det kommer få en bra story å dom lutar inte enbart mot att hype om skräck. och som jag sa, gå runt i en stuga fly därifrån och sen är det klart, du lyckas fly grattis =D

Medlem

Håller med. Jag har för mig att man är i en närliggande stad en snabbis i spelets början, hoppas man flyr huset en bit innan spelet slutar, tar sig till staden och upptäcker att familjen följt efter och fortsätter jakten. Blir nog svårt att göra stor spelplan om bara huset och tomten är med, tvivlar starkt på att Bakers gömmer ett triljondollars labb under källaren


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Håller med. Jag har för mig att man är i en närliggande stad en snabbis i spelets början, hoppas man flyr huset en bit innan spelet slutar, tar sig till staden och upptäcker att familjen följt efter och fortsätter jakten. Blir nog svårt att göra stor spelplan om bara huset och tomten är med, tvivlar starkt på att Bakers gömmer ett triljondollars labb under källaren

ja precis, man får hoppas ^^ Hade inte sagt nej till en sån där spökig atmosfär i ett större ställe, typ mansion som i resident evil 1 heller =D

1
Skriv svar