FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
PcGamer
Titel Storröjare
Registrerad 2008-10-14
Inlägg 3 012

Killzone var grymt om man bortser från alla de tekniska problem spelet drogs med. KZ 2 var knappast dåligt men något jag iaf störde mig på var hur de tagit efter CoD 4 för att försöka "simulera" förstärkning, jag gillade det inte det spelet och jag tyckte inte att de borde varit med i KZ 2. Det finns bättre sätt att göra ett spel svårare på än att använda sig av den sortens "fusk".

Hur som helst så tycker jag nog överlag bättre om första spelet, tilltalade mig mer än Halo.

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 471

Litet stavfel i texten: "kräva":

"...Jag blev tillfrågad att kräva upp source-koden."

Jag gillade KillZone-spelen, har inte spelat 1:an.

Puscifer
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-08-02
Inlägg 192

Nu blev jag nyfiken.
Skattgömmor i källaren..?

Paddington
Titel Proffs
Registrerad 2011-06-10
Inlägg 1 386

PcGamer skrev:
hur de tagit efter CoD 4 för att försöka "simulera" förstärkning
Vad får det att tro att de gjorde det? För att det respawn tills man nått en viss punkt? Som om det inte gjorts massvis och långt innan CoD4.

HataMoto_
Titel Stammis
Registrerad 2006-07-28
Inlägg 547

spelen är knappt spelbara på någon av konsolerna de gjorts för ... ettan ger 10 fps med lite tur, 2an tycks döda en PS3, 3an klarar biffen lite bättre men inte helt 100 ... mycket underligt att ett spel särskilt skapat och optimerat för en konsol ändå lyckas droppa ner till härliga 10fps i vissa actionscener. Behagligt gameplay är det sista spelen bjuder på, särskilt om man är van vid fps på PC:

supernaut
Titel Veteran
Registrerad 2007-12-23
Inlägg 1 052

heter det inte källkoden på svenska?

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 471

modusoperandi skrev:
heter det inte källkoden på svenska?

Jo :)

PcGamer
Titel Storröjare
Registrerad 2008-10-14
Inlägg 3 012

Paddington skrev:
PcGamer skrev:
hur de tagit efter CoD 4 för att försöka "simulera" förstärkning
Vad får det att tro att de gjorde det? För att det respawn tills man nått en viss punkt? Som om det inte gjorts massvis och långt innan CoD4.

Ja det har gjorts förr men jag kan sätta en poäng på att anledningen till att de använde sig av detta beror på framgångarna med CoD : MW. Första Killzone har inget sånt trams (inte vad jag kan minnas iaf).

Själv anser jag att det är ett dåligt sätt att försvåra ett spel på, hade mycket hellre sett att de använde sig av ett begränsat antal. Samma sak med vapen, fienden har aldrig begränsad ammo, det förstör inlevelsen iaf för mig.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 54 medlemmar online. 2 foruminlägg har postats idag.

FZ