L.A. Noire var fjolårets bästsäljande nya spel

Robot
L.A. Noire var fjolårets bästsäljande nya spel

Med nästan fem miljoner sålda exemplar var Team Bondis polisdrama klart mest framgångsrika nya varumärket i USA.

#team-bondi, #take-two, #red-dead-redemption, #nba-2k12, #rockstar, #grand-theft-auto-v


Medlem
L.A. Noire var fjolårets bästsäljande nya spel

Jag är då en av dom som har det

Medlem

ångrar att jag köpte det. Alldeles för likt en tv-serie, (fast skillnaden är att tv-serier är bättre för då behöver man inte stå ut med kassa buggar och man kan äta samtidigt). Vill definitivt inte det ska bli någon trend inom gaming.

Medlem

Var det värt pengarna? ... har haft beslutsångest väldigt länge nu >.<

Skrivet av rewoX:

Var det värt pengarna? ... har haft beslutsångest väldigt länge nu >.<

Beror ju helt på vad du är ute efter, så klart. Det är inget GTA, direkt. För mig var det ett av förra årets allra, allra bästa spel.

Medlem

Jag gillade det som fan även om det finns gott om utrymme för förbättringar. Det enda tråkiga är väl att det inte finns så stor anledning att spela igenom det mer än en gång.


signatur
Inaktiv

Lätt värt, så sjukt braaaaa

edit: lagom surt att skapa en bestseller och sen gå i konkurs

Medlem
Skrivet av rewoX:

Var det värt pengarna? ... har haft beslutsångest väldigt länge nu >.<

235 kr är det definitivt värt.

Inaktiv
Skrivet av DarkZide8:

ångrar att jag köpte det. Alldeles för likt en tv-serie, (fast skillnaden är att tv-serier är bättre för då behöver man inte stå ut med kassa buggar och man kan äta samtidigt). Vill definitivt inte det ska bli någon trend inom gaming.

Aldrig stött på en enda bugg is spelet. Även om det finns så jämför man med vissa andra (*host* Skyrim *host*) så är det ju rena himmelriket

Och varför tycker du att det liknar en tv-serie???

Asbra spel. 10/10 Mycket synd om Team Bondi dock....

Medlem

Goty 2011 enligt mig


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av rewoX:

Var det värt pengarna? ... har haft beslutsångest väldigt länge nu >.<

Skulle inte rekommendera det om du är ute efter ett GTA-spel, men är du ute efter ett typ "pek och klick- äventyrsspel" men med shooter element så rekommenderar jag det varmt

Medlem

även bästsäljande på tradera, ebay m.fl. när man insett hur jävla tråkigt, repetitvt och DÅLIGT många delar var (typ bilkörning och actionscener...)

Inaktiv

Tyckte tyvärr inte om en enda aspekt av La Noire utom ljud och musik.
Spelet är snustorrt tråkigt att spela - oavsett om du skjuter, jagar tjuvar till fots, jagar dem i bil, förhör folk eller letar efter ledtrådar så gör du det halvsovande. Ett genuint bottennapp.

Medlem

Spelet bara cementerade att Rockstar tillhör dem så är absolut(!!!!) sämst på att konvertera spel till pc! Får inte ens upp huvudmenyn, arrrhhgggg :evil:


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

INTERAKTIV FILM skulle jag vilja kalla detta...

Beroende på vad man förväntar sig så kan det vara oerhört bra eller riktigt dåligt.

Medlem

Vadå interaktiv film... gå o köp o spela Heavy Rain och kom tbx o skriv här sedan ^^

Medlem
Skrivet av marhed:

Vadå interaktiv film... gå o köp o spela Heavy Rain och kom tbx o skriv här sedan ^^

Har ingen PS3:a tyvärr.

Medlem

Är det bara jag som tycker det är gris svårt att välja rätt förhörs alternativ


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv
Skrivet av Hymer:

Är det bara jag som tycker det är gris svårt att välja rätt förhörs alternativ

Det ka n vara riktigt svårt ja...titta på ansiktsuttrycken. Flackar dom med blicken är det ett starkt tecken på att dom ljuger.

Tänk också på att en del personer är väldigt bra på att ljuga....

...och som tack lade de ned spelstudion. Otacksam är världens lön.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Mortalis:

även bästsäljande på tradera, ebay m.fl. när man insett hur jävla tråkigt, repetitvt och DÅLIGT många delar var (typ bilkörning och actionscener...)

Mitt i prick!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

och utvecklarna fick sparken, säger en del om dagens spelbransch. CoD MW12 och FF 27 tack
Nyskapande spel med story och rejäl budget? Usch!

Medlem

Vill ha en fortsättning. Nuuuu!.....

Medlem

Älskade L.A. Noire, hur bäst som hellst.

Tänker fortsätta hoppas på ett Miami Vice Noire. (Vore fan nästan drömspelet själv)


signatur

// Bacon <3

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

och utvecklarna fick sparken, säger en del om dagens spelbransch. CoD MW12 och FF 27 tack
Nyskapande spel med story och rejäl budget? Usch!

Så sant...och så fruktansvärt sorgligt att man får ångest.

Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av DarkZide8:

ångrar att jag köpte det. Alldeles för likt en tv-serie, (fast skillnaden är att tv-serier är bättre för då behöver man inte stå ut med kassa buggar och man kan äta samtidigt). Vill definitivt inte det ska bli någon trend inom gaming.

Aldrig stött på en enda bugg is spelet. Även om det finns så jämför man med vissa andra (*host* Skyrim *host*) så är det ju rena himmelriket

Och varför tycker du att det liknar en tv-serie???

Asbra spel. 10/10 Mycket synd om Team Bondi dock....

Fanns en bugg på det "avsnittet" med luffaren, sjömannen, etc där man skulle hitta en bil och förfölja den. Det var typ en känd bugg att den ibland inte dök upp och det hände mig tre gånger på raken. Fick läsa i en gamefaq vad man skulle göra för att minska chansen att stöta på den. Sen det dära med folk som ställer sig i trappor och står ivägen och därefter aldrig flyttar sig...
Så jävla trist och jobbigt.

Jag upplever spelet mer som en tv-serie eftersom det är ett väldigt gameplay-fattigt spel och sen när det väl har gameplay är det inte ens särskilt bra gameplay heller (det här är min åsikt nu, gillar du gameplayet i spelet så är det väl för dig) och den större delen av spelet lyssnar man bara på dialog, ser cutscenes, ställer frågor etc. Sen det faktum att alla karaktärerna ser ut som välkända skådisar (de är ju modellerade efter dem) får det bara att kännas ännu mer som en tv-serie. Jag verkligen började klia på mitt huvud och ställde mig frågan: "Om nu 3D-modellerna ska se ut som skådisarna och spelet vara såhär gameplay-fattigt, varför kunde de inte bara ha tagit en video-kamera och filmat skådisarna istället?"

Men du behöver inte ta det på bara mitt ord om att det känns som en tv-serie. Ta och kolla på några avsnitt Mad Men (där Aron Staton/Cole Phelps är med) och spela sen en episod L.A. Noire så kan du nog inte sluta tänka "tv-serie" heller när du spelar spelet.

Skribent

Hur gick det med Team Bondi egentligen? Vill ha för mig att jag läst om att de var nära att gå i konkurs.

Inaktiv
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av neonille:
Skrivet av DarkZide8:

ångrar att jag köpte det. Alldeles för likt en tv-serie, (fast skillnaden är att tv-serier är bättre för då behöver man inte stå ut med kassa buggar och man kan äta samtidigt). Vill definitivt inte det ska bli någon trend inom gaming.

Aldrig stött på en enda bugg is spelet. Även om det finns så jämför man med vissa andra (*host* Skyrim *host*) så är det ju rena himmelriket

Och varför tycker du att det liknar en tv-serie???

Asbra spel. 10/10 Mycket synd om Team Bondi dock....

Fanns en bugg på det "avsnittet" med luffaren, sjömannen, etc där man skulle hitta en bil och förfölja den. Det var typ en känd bugg att den ibland inte dök upp och det hände mig tre gånger på raken. Fick läsa i en gamefaq vad man skulle göra för att minska chansen att stöta på den. Sen det dära med folk som ställer sig i trappor och står ivägen och därefter aldrig flyttar sig...
Så jävla trist och jobbigt.

Jag upplever spelet mer som en tv-serie eftersom det är ett väldigt gameplay-fattigt spel och sen när det väl har gameplay är det inte ens särskilt bra gameplay heller (det här är min åsikt nu, gillar du gameplayet i spelet så är det väl för dig) och den större delen av spelet lyssnar man bara på dialog, ser cutscenes, ställer frågor etc. Sen det faktum att alla karaktärerna ser ut som välkända skådisar (de är ju modellerade efter dem) får det bara att kännas ännu mer som en tv-serie. Jag verkligen började klia på mitt huvud och ställde mig frågan: "Om nu 3D-modellerna ska se ut som skådisarna och spelet vara såhär gameplay-fattigt, varför kunde de inte bara ha tagit en video-kamera och filmat skådisarna istället?"

Men du behöver inte ta det på bara mitt ord om att det känns som en tv-serie. Ta och kolla på några avsnitt Mad Men (där Aron Staton/Cole Phelps är med) och spela sen en episod L.A. Noire så kan du nog inte sluta tänka "tv-serie" heller när du spelar spelet.

Folk tycker olika. Så enkelt är det..
Jag tror det hela bottnar i om man gillar spel som är story fokuserade eller spel som inte är det.

Jag får inte ut något av att döda 500 terrorister jag inte ens känner eller spendera 8h timmar på att bara gå runt och skjuta på folk. Jag kommer aldrig se tjusningen i det.

Jag vill ha handling. Om någon dör vill jag känna något eller åtminstone veta personen namn.

Nu har inte du sagt det men jag vet många som säger att LA noire är väldigt enformigt.
Detta är helt främmande för mig och låter helt sjukt i mina öron.
La noire innehåller biljakter, förhör, actionmoment, tänkande, handling m.m.

Battlefield, cod och många andra shooters är ju oehört enformiga jämfört med detta. Trots det hör man aldrig folk säga att COD är enformigt. Det enda gameplayet som finns är att du ska centrera din skärm och trycka på en knapp. Är inte det mer enformigt?????

Att spelet upplevs som en tv-serie kan jag förstå...men är det något negativt??

Ur min synvikel...absolut inte.

Jag hoppas verkligen att det görs mer story fokuserade spel i framtiden alias Heavy rain, LA noire.

Är så trött på hjärndöda skräpspel med urkass handling. Även om det finns buggar och lite halvdana gameplay så är storyn i La noire helt oslagbar.....om du har spelat hela spelet då villsäga...

Medlem

Lätt värt pengarna, en utav mina favorit spel 2011, och nu kan man köpa complete edition med extra missions

Medlem

"Grattis! Ni gjorde spelet som sålde bäst under 2011. Synd bara att ni gick i konkurs..."

12
Skriv svar