L.A. Noire var fjolårets bästsäljande nya spel

Inaktiv

Provade det men tyckte det var sådär, förhören är rena gissningsleken.
Dessutom så saknar det fungerande sparsystem, vilket leder till att jag måste spela om 30 minuter varenda gång det kraschar.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Ett av de bästa spelen förra året, trots att valen man gör inte påverkar grunden i varje fall. Men huvudsaken är att det KÄNNS som att de gör det. Dock finns det inte mycket som gör att man spelar det en gång till (om man inte bara MÅSTE fråga rätt frågor och hitta alla ledtrådar).

Har aldrig haft problem att det kraschat, aldrig någonsin. Dock så är problemet att det är inget man kan sätta sig ner och spela i 15 minuter och sen tro att man kan plocka upp på samma ställe nästa gång man startar spelet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av neonille:
Skrivet av DarkZide8:

ångrar att jag köpte det. Alldeles för likt en tv-serie, (fast skillnaden är att tv-serier är bättre för då behöver man inte stå ut med kassa buggar och man kan äta samtidigt). Vill definitivt inte det ska bli någon trend inom gaming.

Aldrig stött på en enda bugg is spelet. Även om det finns så jämför man med vissa andra (*host* Skyrim *host*) så är det ju rena himmelriket

Och varför tycker du att det liknar en tv-serie???

Asbra spel. 10/10 Mycket synd om Team Bondi dock....

Fanns en bugg på det "avsnittet" med luffaren, sjömannen, etc där man skulle hitta en bil och förfölja den. Det var typ en känd bugg att den ibland inte dök upp och det hände mig tre gånger på raken. Fick läsa i en gamefaq vad man skulle göra för att minska chansen att stöta på den. Sen det dära med folk som ställer sig i trappor och står ivägen och därefter aldrig flyttar sig...
Så jävla trist och jobbigt.

Jag upplever spelet mer som en tv-serie eftersom det är ett väldigt gameplay-fattigt spel och sen när det väl har gameplay är det inte ens särskilt bra gameplay heller (det här är min åsikt nu, gillar du gameplayet i spelet så är det väl för dig) och den större delen av spelet lyssnar man bara på dialog, ser cutscenes, ställer frågor etc. Sen det faktum att alla karaktärerna ser ut som välkända skådisar (de är ju modellerade efter dem) får det bara att kännas ännu mer som en tv-serie. Jag verkligen började klia på mitt huvud och ställde mig frågan: "Om nu 3D-modellerna ska se ut som skådisarna och spelet vara såhär gameplay-fattigt, varför kunde de inte bara ha tagit en video-kamera och filmat skådisarna istället?"

Men du behöver inte ta det på bara mitt ord om att det känns som en tv-serie. Ta och kolla på några avsnitt Mad Men (där Aron Staton/Cole Phelps är med) och spela sen en episod L.A. Noire så kan du nog inte sluta tänka "tv-serie" heller när du spelar spelet.

Folk tycker olika. Så enkelt är det..
Jag tror det hela bottnar i om man gillar spel som är story fokuserade eller spel som inte är det.

Jag får inte ut något av att döda 500 terrorister jag inte ens känner eller spendera 8h timmar på att bara gå runt och skjuta på folk. Jag kommer aldrig se tjusningen i det.

Jag vill ha handling. Om någon dör vill jag känna något eller åtminstone veta personen namn.

Nu har inte du sagt det men jag vet många som säger att LA noire är väldigt enformigt.
Detta är helt främmande för mig och låter helt sjukt i mina öron.
La noire innehåller biljakter, förhör, actionmoment, tänkande, handling m.m.

Battlefield, cod och många andra shooters är ju oehört enformiga jämfört med detta. Trots det hör man aldrig folk säga att COD är enformigt. Det enda gameplayet som finns är att du ska centrera din skärm och trycka på en knapp. Är inte det mer enformigt?????

Att spelet upplevs som en tv-serie kan jag förstå...men är det något negativt??

Ur min synvikel...absolut inte.

Jag hoppas verkligen att det görs mer story fokuserade spel i framtiden alias Heavy rain, LA noire.

Är så trött på hjärndöda skräpspel med urkass handling. Även om det finns buggar och lite halvdana gameplay så är storyn i La noire helt oslagbar.....om du har spelat hela spelet då villsäga...

Grejen är ju den att jag gillar story, men när jag letar efter bra stories så håller jag mig inte bara till tv-spel, utan utforskar filmer och böcker också

Jag hade inte haft något emot att spelet känns som en tv-serie om det hade haft bra gameplay, men det har det inte. Det har riktigt fattigt gameplay. De gameplay-momenten du nämner var inget vidare att hänga i granen även om de var varierande (ska jag vara ärlig upplevde jag inte dem som varierande heller)

Så när allting är kvar att uppskatta är en story så... läser jag en bok istället eller ser en film/tv-serie. Det är därför det är negativt att spelet känns som en tv-serie. Jag är ganska trött på alla spelutvecklare som känner mindervärdeskomplex gentemot filmregissörer etc. Om spel ska ha en chans att stå ut som en egen konstform så måste det värna om det som gör spel till spel.

Om du gillar spel med bra story och är trött på skjuta 500 terrorister så rekommenderar jag Silent Hill-spelen och Deadly Premonition till Xbox360. Det är spel som både är bra som spel och har bra story och enligt mig utnyttjar det faktum att de är spel för att berätta en bra story.

Jag kan dock ge LA Noire lite beröm för att det fick "peka och klicka"-äventyrs-spel att kännas logiskt för en gång skull, fast trots det tycker jag det är mer utmanande tänkande i Sam & Max och Monkey Island-spelen.

Medlem

Jag begriper inte hur det gick till. Ett deckarspel med noll krav på hjärnverksamhet. Alldeles för lätt och förhören är bara fåniga. Men nu för tiden verkar folk inte vilja tänka utan spelen ska vara så lätta som möjligt.

Medlem

Jag köpte det på Steamrean och jag måste säga att jag såhär i efterhand nog skulle ha avstått från köpet. Det var lite kul de första uppdragen men sedan blev det repetitivt jävligt fort och jag ledsnade ur ganska snart därefter. Det tog mig 24 timmar speltid att ta mig igenom storyn och jag skulle påstå att 20 av de timmarna inte var särskilt roliga. Jag håller med i stort sett om allt som PC Gamer sade i sin recension och även med betygt (64% om jag inte minns fel). Varför spelade jag igenom det hela? Jo, jag var lite nyfiken på storyn samt att jag har lite OCD när det gäller spel, börjar jag spela så måste jag spela igenom det oavsett om jag tycker det är skit eller inte.

Även om ansiktstekniken var imponerande vid första anblick så tappade det sin charm när jag började syna det närmare och insåg hur de hade gjort dvs. de hade bara gjort en enkel mesh av skådespelarnas ansikte, filmat av det och klistrat på texturen vilket gjorde att det såg lite muppat ut på ett sätt. Jag tänker mest på munnen då det blir väldigt konstig i meshen eftersom den är så lågupplöst. Dessutom var inte spelet direkt anpassat för 1080p och rent grafiskt var det ingen höjdare i övrigt heller med riktigt dålig ljussättning oftast, tråkiga texturer osv.

Jag rekommenderar inte det här spelet helt enkelt.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

12
Skriv svar