uchibushi skrev:
Ztreek skrev:
Om inte LoL var en fördummad version av DotA hade jag nog haft mer respekt för spelet.. Men kul för dem.
Det enda med LoL som är kan göra det likt dota 2 är genren, utöver det så är det 2 olika spel så hur kan man då kalla det en fördummad version, LoL har inte ens några kopierade champions med i spelet, visst kan hålla med om att introduktionen är svårare i DOTA2 än i LoL men det är nog det enda som kan göra så att det ses fördummat.
tar i botten inte något spels sida pga jag spelar båda 2 och båda är roliga.
Sett flertal Youtubevideos där folk som spelat LoL flera år testar DotA, hur de förvånas hur mycket mer koll man måste ha på dina motståndare, på kartan, allt som händer på skärmen runt om din hjälte.
Hur alla magier hjältarna har har en större betydelse än i LoL.
En person förklarade att båda spelen är riktigt bra, svåra att lära sig men att DotA har mer djup i hjältarna än vad LoL har, samtidigt som att LoL är LITE LITE pay to win, du måste köpa hjältar, du köper runor som ger dig marginellt övertag.
Hjältar har mer burst skada i DotA, vilket också får dig att tänka igenom dina attacker mycket mer. mana samt hp och mana pool i LoL är större, speciellt manapool. du kan spamma mer skills och överleva mer ganks.
Mer förlåtande om du går in för last hits på creeps osv.
DotA är mer bestraffande i röven om du suger på det. om du dör förlorar du massor av guld.
Vet inte hur meta game är i LoL men du har alla hjältar tillgängliga hela tiden 24/7 i DotA. vilket ger bättre balans enligt mig. har för mig att LoL har ett visst utbud varje vecka på hjältar?
Det jag anser är dåligt med LoL som inte gör det till ett bra E-sport spel är
Ändrat utbud på hjältar vecka efter vecka.
marginellt pay to win, du kan köpa hjältar samt runor som ger dig små små bonusar.
och att säga att du kan köpa hjältar gör det bara nötande, ju mer du spelar ju bättre förmåner inom spelet har du, i DotA börjar alla å slutar alla i samma utgångsläge.
P.S finns säkert saker jag skrivit som kanske inte riktigt stämmer på fläcken. utgår bara ifrån mina kunskaper om båda spelen.
... är fortfarande glad att folk vågar satsa på E-sport och hoppas en dag att de slutar lägga pengar på sporter som ger detta:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZTOM2JilUyw