modusoperandi skrev:
skräckklassikern Buffy? haha, är inte det nån random tvserie för tonåringar eller yngre?
tack för varningen.
Buffy är absolut en serie för tonåringar, men det är absolut ingen random serie.
Visst, du som är vuxen kanske föredrar Twilight Zone, Twin Peaks, The Walking dead, etc (det gör jag också). Men Buffy försökte aldrig vara en sådan serie. Buffy är, som du säger, en serie för tonåringar, så det är inte den typen av skräck man som vuxen förväntar sig.
Och random vet jag inte riktigt om man kan kalla serien för. Den har vunnit en Hugo, varit nominerad för Nebula flera gånger och vunnit IHG International Horror Guild) för bästa skräck-serie, den gick sju säsonger och många i ensemblen fick en kickstart i karriären med hjälp av serien(Seth Green som spelar Joker i Mass Effect, Alyson Hannigan som spelar Lily i HIMYM etc).
Jag skyddar inte seriens integritet på något sätt, jag säger bara att den inte är så "random" som du påstår, då serien uppenbarligen har kult-status och uppskattas av dess målgrupp.
Vad jag vill komma fram till är att bara för att något inte är gjort med dig som målgrupp betyder det inte att produkten i sig är "random".