TIPP_X skrev:
En recension kan faktiskt va mer sannings enlig om personen i fråga inte recenserar sin favorit genre, eftersom fanboys ofta tittar förbi spel/filmers svagheter bara för att dom älskar genren eller producenten.
Sålänge man håller sig någorlunda neutral i sitt tycke om genren/typen av spel så nej, då behöver man inte vara speciellt insattt i genren överhuvudtaget.
Tex kan en person som inte är särskilt insatt i fotboll fortfarande tycka att fifa är underhållande (talar faktiskt för mig själv här)
Däremot ska man ju aldrig ge en recension till någon som redan på förhand kommer hata spelet, hela recensionen känns fullständigt meningslös då.
Det märks både i texten och tidigare recensioner att hon inte gillar denna typen av "ploj-spel" med överdrivna sexuella skämt (för killar) och fina kameravinklar under kjolen.
Jag är ledsen men jag kan inte ta denna recensionen på allvar för fem öre.
Jag är förvånad att hon inte fick recensera senaste soul calibur också, (fz funderade garanterat på att ge henne de uppdraget men deras trovärdighet hade stupat något kollosalt om det hade fått skämt betyg med) tjejerna där har ju stora bröst och knappt några kläder på sig.
(usch vad hemskt)
Hädanefter borde det bara vara fula och tjocka kvinnor i spel, gärna med stora tält som kläder.
Och alla killar måste ha ölkagge och skitiga, söndertvättade wife-beater linnen på sig.
Linda Grip skrev:
Hej! Jag vill bara poängtera att jag tycker mycket om oseriösa och fjantiga spel. Men inte detta. Det marknadsförs som udda och roligt "crazy" men är väldigt mainstream.
Att det skulle vara ett "killspel" är ju bara en konstig dagiskommentar. Alla ska väl kunna spela ett spel? Och ska vi börja prata i så trista termer så är detta faktiskt extremt "tjejigt", väldigt mycket Barbie/Starlet.
Det är möjligt, men gillar du sexistiska spel?
Och nej alla spel är inte för alla, hört talas om målgrupp??