Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Mabec
Titel Stammis
Registrerad 2005-10-04
Inlägg 524

Var på tiden

Slashneed
Titel Proffs
Registrerad 2009-01-22
Inlägg 1 324

Ja jävlar, nu hoppas vi allt på en regning fortsättning på sommaren och en riktigt vidrig höst, för inte fan tänker jag gå ut mer!

Hoppas att de släpper Grim Fandango och Curse of Monkey Island snart också, då slipper jag köpa nya kläder nästa år med!

Titel Stammis
Registrerad 2005-06-25
Inlägg 562

Mycket trevligt.

Titel Storröjare
Registrerad 2005-03-17
Inlägg 3 127

Tog då sin rediga tid innan de fick tummen ur. Hoppas bara på bra priser då så kanske man dubbelköper något av dem för bekvämlighet.

$10 tack.

Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0

Full Throttle??

Titel Stammis
Registrerad 2007-12-08
Inlägg 507

Blir köp direkt när packet är komplett.

Titel Intresserad
Registrerad 2004-08-31
Inlägg 50

omarmuktar skrev:
Full Throttle??

Jaaa, Full Throttle, grymmespel!! :D

Det vore helt klart najjs om de fixa det oxå...

Nosnos
Titel Skribent
Registrerad 2001-12-31
Inlägg 7 371

Vore nice om de kunde släppas till konsoler via deras butiker också... får hoppas de säljer bra så att de satsar på lite nya äventyrsspel :)

[NiS]StarCroW
Titel Stammis
Registrerad 2003-12-08
Inlägg 409

Hade lite flyt för ca, 2 år sedan då jag hittade The dig och Fate of Atlantis(obs fungerar både till AMIGA och PC) för någon tia styck.
Självklara klassiker och The Dig är än idag ett av de spel som sitter kvar i minnet.

Titel Hemmavan
Registrerad 2006-12-12
Inlägg 264

Schysst! många av de där gamla klassikerna är ju sjukt svåra att få igång på de moderna datorerna, antar att de här digitala releaserna funkar iallafall. Ska bli kul och spela monkey island, dark forces och The dig!

Pjotor
Titel Veteran
Registrerad 2009-02-04
Inlägg 992

Loom har jag velat ha hur länge som helst, och nu äntligen...
:)

Combi
Titel Veteran
Registrerad 2006-10-08
Inlägg 1 166

Yes! Republic commando. Får man ta och skaffa ASAP. :D

Titel Hemmavan
Registrerad 2008-07-27
Inlägg 246

Grim Fandango vore ett givet köp, lånade det av en kompis back in the day och blev aldrig klar med det. Lätt värt att köra om och köra färdigt. Skulle nog kunna tänka mig en hel del annat också. Nostalgi för vinsten :-)

Titel Frågvis
Registrerad 2006-08-31
Inlägg 48

Fyfan va epic, The Dig måste ju va bland dom bästa spelen i världshistorien :) många berömda namn bakom det spelet, Steven Spielberg bland annat! vi väntar fortfarande på filmen!

Fletchett
Titel Veteran
Registrerad 2006-05-13
Inlägg 1 053

lyrael skrev:
Schysst! många av de där gamla klassikerna är ju sjukt svåra att få igång på de moderna datorerna, antar att de här digitala releaserna funkar iallafall. Ska bli kul och spela monkey island, dark forces och The dig!

Om du redan äger spelen så behöver du inte köpa dom på nytt för att spela igen. Vill du spela Monkey Island, The Digg eller något annat adventure spel från den tiden så googla "ScummVM". Det är ett program som låter dig köra alla dom spelen utan problem. Bara kopiera över från dina skivor/disketter till rätt mapp och kör det.

Även andra icke adventure spel typ Dark Forces går att få igång. Lite mer klydd men går om man vill. Finns en PC emulator som kör DOS program, heter "DosBOX".

Å alltihopa fungerar på XP/Vista/Win7.

Perequin
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-08-03
Inlägg 260

Shit the dig och indiana jones. Gotte! Som sagts innan. Nu är det bara resten som saknas.
Grim fandango och Full Throttle...Har ju skorna som matchar iaf.
Kanske dags att pula ihop ett par the Dig-dojor nu också. :D

Wilfer88
Titel Galen kyckling
Registrerad 2004-11-15
Inlägg 1 185

Ett Republic Commando man kan köra online och på nydatorn låter fint. Tummen upp för denna nyhet om de nu har bra priser. Mer Star Wars titlar vore fint det med.

Zrix
Titel Hemmavan
Registrerad 2005-12-12
Inlägg 222

"Star Wars Republic Commando"

Najs! Ruskigt kul spel, har länge velat komma över det "ärligt" så att säga, och steam är ju bara en bonus.

Titel Intresserad
Registrerad 2008-05-21
Inlägg 58

ScummVm är det enda som gäller, nostalgi på högsta nivå. Fick ju plugga in 3,5 disken igen för att kunna kopiera över lite originalfiler.. NOSTALGI

tsk
Titel Frågvis
Registrerad 2007-10-15
Inlägg 22

Som några andra skriver....VART är Full Throttle?!

troligtvis det bästa spelet i sin tid :) Ett självklart köp när det trillar in på Steam!

tsk
Titel Frågvis
Registrerad 2007-10-15
Inlägg 22

Perequin: vart har du fått tag i dessa AP-grymmaskor!?

Titel Stammis
Registrerad 2007-12-08
Inlägg 429

Kul att de släpper lite gamla spel så man kan spela dem på nya datorer! Och så är det ju så svårt att få tag i många äldre spel i orginal nu för tiden. Hade världens flyt i Belgien förra året. Var där på semester och hittade ett starwars-pack med de fem bästa Starwarsspelen genom tiderna:
Knights of the old republic
Republic Commando
Jedi Accademy
Battlefront
14 dagars trial för Galaxies!

Alla spelen fungerade utmärkt på min xp, och även på min vista.

Priset? 15 euro!!! Nog det bästa spelköpet i mitt liv.

Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0

"Star Wars Starfighter"

Var det vackraste spel jag hade sett när det kom :)

Men min dator orkade aldrig med det då :/

bossefraise
Titel Storröjare
Registrerad 2004-02-25
Inlägg 3 411

tsk skrev:
Perequin: vart har du fått tag i dessa AP-grymmaskor!?

Tryckt/målat själv? Skulle jag gissa på i alla fall...

Titel Proffs
Registrerad 2005-06-03
Inlägg 1 981

Loom,,, så himmla skönt spel :)

Jag hoppas det här verkligen nytänder äventyrsgenren och att vi får se uppföljare på en massa spel (Läste tex en artikel om Full Throttle, att det var nära att bli en uppföljare, men att det aldrig blev grönt ljus och sedan rann allt ut i sanden)

Vore också riktigt grymt om någon pamp får upp ögonen för Sierras spel och ny-släpper alla Quest spelen (och alla övriga Sierra spel) anpassade till dagens datorer så man får chans att lira Space Quest III igen.
Har även alltid velat spela Quest For Glory serien..

Slashneed
Titel Proffs
Registrerad 2009-01-22
Inlägg 1 324

Perequin skrev:
Shit the dig och indiana jones. Gotte! Som sagts innan. Nu är det bara resten som saknas.
Grim fandango och Full Throttle...Har ju skorna som matchar iaf.
Kanske dags att pula ihop ett par the Dig-dojor nu också. :D

You sir, are one classy gent!

Oneone
Titel Proffs
Registrerad 2006-09-07
Inlägg 1 617

Republic Commando e ju så jävla grymt :)

Dabrinko
Titel Best of the forum
Registrerad 2002-11-20
Inlägg 30 573

Kompatibla med nya datorer, hoppas jag.

Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0

Det känns som fel tjänst att släppa spelen på, GOG är ju deras naturliga hem (även om det kanske skulle behövas ett namnbyte till Great Old Games). Dessutom har dom visat sig vara duktiga på att få gamla spel att fungera bra på nya maskiner.

Titel Proffs
Registrerad 2007-04-13
Inlägg 1 777

Äntligen kommer det till Steam. Inte för att jag vet nåt om priserna men dem kanske även släpper en demo utav SW Battlefront II som man kan ladda ner gratis. :D

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 505 medlemmar online. 13 foruminlägg har postats idag.

FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter