Sergey skrev:
Och för att vara lite mer on topic:
Bryr mig inte det minsta om hundar. Om något tycker jag det kommer kännas helt fel. Visst hade det varit passande för ett SP spel där man oftast är ensam och roamar världen ensam och länge med en kompanjon som kan hjälpa en upptäcka zombies genom att skälla/morra när man kommer nära, eller om man campar och hunden känner på att någon är nära.
Även om jag håller med dig till viss del så tror jag faktiskt att det kan fungera om antalet hundar i spelet hålls lågt och om det finns olika hundmodeller.
Citat:
Nej, fixa istället alla buggar, det är inte direkt så att det finns så lite av dem. Jag förstår att skaparen är riktigt ivrig på att få implementera alla sina idéer i spelet (har sett intervjuer med honom, han har i princip oändligt av dem), klart det är tråkigt att hålla på att felsöka något i kanske flera dagar och bara fixa någon bugg, i jämförelse på att få skapa någon ny funktion, men så är det som en spelutvecklare, det måste skaparen inse.
Nej, du måste inse att alpha-fasen i spel och mjukvara handlar om just att lägga till features. Först i beta-fasen slipar man buggarna.
Citat:
Förövrigt är det uppenbart att han i princip slutat stödja modden redan för er som inte köpt det än.
Det där däremot är rent skitsnack. Orsaken till att inget nytt har kommit är just för att han varit på spelmässor och lagt sin mesta tid på att nätverka och bygga upp förtroende för en standalone (marketing).