FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
73mpl4R
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 862

Bättre sent än aldrig. :)

Jozo
Titel Storröjare
Registrerad 2006-06-11
Inlägg 3 931

Snart kan vi räkna hårstråna i Marios mustasch ;)

Bojkott
Titel Proffs
Registrerad 2008-02-13
Inlägg 1 490

Nintendo i HD, äntligen!! :heart:

swordy
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-02-28
Inlägg 231

för mig dom flesta 3:e part spel skulle köra 1080p native medans nintendo sa deras första gäng lir skulle köra 720p native? fast man kan inte lita på allt man läser ^^

robbis
Titel Stammis
Registrerad 2006-05-11
Inlägg 392

Bojkott skrev:

HD är inte allt, Nintendo spel blir tyvärr inte bättre av HD! Senast dom gjorde nåt bra var väl att ta Tetris licensen till första GB! Sen dess har dom ju släppt samma skit till alla konsoller dom gett ut! Nej, jag sa upp vänskapen med Nintendo efter Snes

Sebastian Lind
Titel Skribent
Registrerad 2008-08-28
Inlägg 3 696

swordy skrev:
för mig dom flesta 3:e part spel skulle köra 1080p native medans nintendo sa deras första gäng lir skulle köra 720p native? fast man kan inte lita på allt man läser ^^

Vi är chockade allesammans! :O

Hipshot
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 1 999
Sebastian Lind
Titel Skribent
Registrerad 2008-08-28
Inlägg 3 696

robbis skrev:
Bojkott skrev:

HD är inte allt, Nintendo spel blir tyvärr inte bättre av HD! Senast dom gjorde nåt bra var väl att ta Tetris licensen till första GB! Sen dess har dom ju släppt samma skit till alla konsoller dom gett ut! Nej, jag sa upp vänskapen med Nintendo efter Snes

Fin historia, då vet vi!

DAoG
Titel Veteran
Registrerad 2008-12-02
Inlägg 841

Hipshot skrev:
2002

Ja, för HDTV's var vardag då :P.
1080p är inte ens en standard nu 2012 på spel. snarare 640-720p.

eddie_m
Titel Frågvis
Registrerad 2012-09-04
Inlägg 41

När 2d-spel på PS3 och 360 kan vara 1080p (som Rayman Origins), så förväntar man sig väl att en konsol med 7 år nyare hårdvara ska klara samma sak?

Pålis
Titel Stammis
Registrerad 2011-09-14
Inlägg 581

eddie_m skrev:
När 2d-spel på PS3 och 360 kan vara 1080p (som Rayman Origins), så förväntar man sig väl att en konsol med 7 år nyare hårdvara ska klara samma sak?

Ny hårdvara är väl att ta i, Wii u är väl bara en aning hottare än ps3, och det är väl ingen större bedrift så många år efter ps3´ans release.

Bojkott
Titel Proffs
Registrerad 2008-02-13
Inlägg 1 490

robbis skrev:
Bojkott skrev:

Grafik kanske inte är allt, men har du en HDTV och kör ett spel som inte är i HD så ser det förjävligt ut. Jag bryr mig inte om Mario kommer i 2 miljoner polygoner eller om han är i mysigaste 8-bitars grafik, jag vill kunna se vad jag spelar.

Preath
Titel Veteran
Registrerad 2009-08-02
Inlägg 731

Jozo skrev:
Snart kan vi räkna hårstråna i Marios mustasch ;)

hahaha :P mm

Neatherblade
Titel Kändis
Registrerad 2004-07-30
Inlägg 7 500

eddie_m skrev:

Dock är väl dom flesta 1080p spel till 360 uppskalad.

Skjuludde
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-11-20
Inlägg 298

FZ, I am disappoint.
Var ar alla kobilder och milking-kommentarer?

theborg
Titel Frågvis
Registrerad 2007-01-26
Inlägg 17

Det har länge gått att köra Mario i 1080p genom diverse emulatorer (Tex Mario Galaxy i Dolphin Emu )!

John.Blund
Titel Intresserad
Registrerad 2010-04-28
Inlägg 82

robbis skrev:
Bojkott skrev:

Var har du varit under alla år? Nintendo i den värld jag lever i har skyfflat ut mängder av bra spel som t.ex. Mariospelen, Mariokart, Zelda, Metroid, F-Zero m.m.

robbis
Titel Stammis
Registrerad 2006-05-11
Inlägg 392

John.Blund skrev:
robbis skrev:
Bojkott skrev:

Var har du varit under alla år? Nintendo i den värld jag lever i har skyfflat ut mängder av bra spel som t.ex. Mariospelen, Mariokart, Zelda, Metroid, F-Zero m.m.

Ofta är det en smaksak. Zelda i sin ära! Vad jag menade var att jag är trött på att dom aldrig gör nåt nytt, sen tror dom att jag nöjer mig med en HD version av samma spel som jag spelat sedan begynnelsen! Enligt mig så är inte mario roligt längre! Varken med eller utan HD

nilfisk
Titel Intresserad
Registrerad 2006-05-07
Inlägg 59

@60fps?

nilfisk
Titel Intresserad
Registrerad 2006-05-07
Inlägg 59
John.Blund
Titel Intresserad
Registrerad 2010-04-28
Inlägg 82

robbis skrev:

Ofta är det en smaksak. Zelda i sin ära! Vad jag menade var att jag är trött på att dom aldrig gör nåt nytt, sen tror dom att jag nöjer mig med en HD version av samma spel som jag spelat sedan begynnelsen! Enligt mig så är inte mario roligt längre! Varken med eller utan HD

Personligen tycker jag att Mario blev bättre med wii versionen. Det gick liksom tillbaka till rötterna med de första mariospelen som var riktigt roliga. Tror nog att wii u versionen kommer bli hur kul som helst.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 253 medlemmar online. 3 foruminlägg har postats idag.

FZ