Markus Persson: "Jag lämnar Mojang"

Robot
Markus Persson: "Jag lämnar Mojang"

Skaparen av Minecraft lämnar företaget efter jätteaffären - ser inte sig själv som en spelutvecklare.

#microsoft, #minecraft


Medlem
Markus Persson: "Jag lämnar Mojang"

Vackert mänsklig. Det är ovanligt och efterlängtat i den här branschen.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Go Notch!

Hela vägen till banken.. ^^

Medlem

Önskar honom lycka till i fortsättningen och ett stort grattis till den framgång han skapat sig själv!

GG!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Säga nej till 17,8 miljarder kr skulle tära på allas psyke

Medlem

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Respekt & Love Notch!

Medlem

Jag förstår inte. Kunde han inte bara ha lämnat företaget om det nu inte handlade om pengarna? Varför kände han att han var tvungen att lämna företaget OCH sälja till Microsoft?

Medlem

Rörande att läsa, hoppas att han får tillbaka lusten att skapa spel. Pengar behöver han inte längre, men spelbranschen behöver honom.

Medlem

Det bästa med allt är väl att nu kommer MC komma till Occulus snart.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

klart som fan det handlar om pengar, inte fan säger man nej till sådant bud.

Medlem
Skrivet av Sahara:

Jag förstår inte. Kunde han inte bara ha lämnat företaget om det nu inte handlade om pengarna? Varför kände han att han var tvungen att lämna företaget OCH sälja till Microsoft?

Gå i pension antar jag

Medlem

Jag vill se en bild på hans kontoutdrag, 10 miljarder efter skatt?

Inaktiv
Skrivet av Sahara:

Jag förstår inte. Kunde han inte bara ha lämnat företaget om det nu inte handlade om pengarna? Varför kände han att han var tvungen att lämna företaget OCH sälja till Microsoft?

FInns lagar för att förhindra pengatvätt och mycket annat som säger att du inte bara får dumpa ägandeskap värt över 12 miljarder gratis på någon, det måste säljas till "marknadsmässiga" priser.

Medlem
Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Go Notch!

Hela vägen till banken.. ^^

Notch på väg till banken.

Om han inte brydde sig om pengarna, varför inte göra det helt open source och låta communityn ta över helt och hållet?

Inaktiv
Skrivet av Sahara:

Jag förstår inte. Kunde han inte bara ha lämnat företaget om det nu inte handlade om pengarna? Varför kände han att han var tvungen att lämna företaget OCH sälja till Microsoft?

Jag skulle då inte tacka nej till 12 miljarder kronor in på banken. Vem bryr sig egentligen? Nu kan han gå hem och börja med nya projekt och skapa nya spel och idéer eller leva livet.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Harry Coma:

Go Notch!

Hela vägen till banken.. ^^

Notch på väg till banken.
http://gifstumblr.com/images/haters-gonna-hate_499.gif

Om han inte brydde sig om pengarna, varför inte göra det helt open source och låta communityn ta över helt och hållet?

Det hade varit ett rejält rövknull mot de andra aktieägarna. Jag tror inte ens att det skulle vara lagligt. Sen kan han ju använda pengarna till välgörenhet.

Medlem

Kan förstå varför han gör det. Även om jag inte gillar hans beslut om att sälja till Microsoft så hoppas jag han får ett relativt trevligt liv utanför allt ståhej som medfördes från Minecrafts succé.
Ha det gött Notch och lev länge.

Medlem

Även om jag inte gillar att dom sålde sig till Microsoft (bara en tidsfråga innan dom pajjar minecraft) så förstår jag Notch och de andra till fullo.

Medlem

"It's not about the money. It's about my sanity."

mm eller hur... han glömde flika in "only" dvs;

It's not only about the money.

Medlem

Starkt avsked. Man kan bara önska honom och de andra lycka till.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Medlem

LONE STARR: "Listen. We're not just doing this for money. We're doing it for a shit load of money!"

Medlem
Skrivet av fluffmajster:

good speed.

Ärthjärna... Menar du "Godspeed", eller?
Average speed.

OnT:
Ingen säger nej till sådana summor.

Medlem

Sluta vara så jävla gnälliga. Tror inte det finns en ända här inne på FZ som skulle tackat nej till ett sådant erbjudande om tillfälle gav sig. Det är lätt för besvikna fans att sitta och tycka en massa och påstå att de själva inte hade sålt, men när MS står där med checken på 18 MILJARDER får du antingen vara rik sedan tidigare eller tappad vid födseln för att inte ta detta erbjudande.

Medlem

Någon som har koll på hur mycket EA köpte DICE för?

Medlem
Skrivet av SVartstol:

Sluta vara så jävla gnälliga. Tror inte det finns en ända här inne på FZ som skulle tackat nej till ett sådant erbjudande om tillfälle gav sig. Det är lätt för besvikna fans att sitta och tycka en massa och påstå att de själva inte hade sålt, men när MS står där med checken på 18 MILJARDER får du antingen vara rik sedan tidigare eller tappad vid födseln för att inte ta detta erbjudande.

Nu var väl "Notch" rik sedan tidigare så det finns kanske något att argumentera i allt detta.
Men tycker ingen kan klandra honom för valet, vi vet ju inte heller hur eller vart dessa miljarder hamnar.

Markus har gjort något fantastiskt och det så tidigt i sitt liv, man får bara hoppas att han nu inte "lägger av" helt och hållet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

k3m
Medlem
Skrivet av StrongBad:

Vackert mänsklig. Det är ovanligt och efterlängtat i den här branschen.

Notch säger att försäljningen inte handlar om pengar utan om hans förstånd. Ändå säljer han till högstbjudande (Microsoft) som han använt som slagpåse under lång tid. Fy fan vilken jäla hycklare du är Notch. Microsoft kommer att våldta ditt livsverk och förstöra för flertalet spelare världen över. Du Notch, hur bra tror du att du kommer att må, efter att du sålt din själ till djävulen själv!?

hummm tänkt lite och min kommentar blir..hellre frisk glad än näthatad en miljard folk som gäller på en om saker..och extra pengar ifickan är inte fel..tror allt notch gjorde det rätta här..gör nu en ny mega hit..:D


signatur

New life, New hope

12
Skriv svar