Cybrus7 skrev:
Är du riktigt dum eller?
Nej, men jag börjar undrar om du är det som inleder en diskussion på det sättet.
Cybrus7 skrev:
Att säga att chopper inte har några argument bara förstärker faktumet att du antagligen lever i ett inbillat universum - det är ju DU som inte har några argument över huvud taget!
Med samma logik innebär det att du inte har några argument överhuvudtaget heller.
Cybrus7 skrev:
Om du verkligen inte vill betala för spelet, håll dig bara borta från det i stället för att spotta ytterligare på dem som verkligen lagt ner sin tid på spelet. Måste jag påminna dig om att det inte är utvecklarnas fel, utan snarare producenternas?
Att visa att du är en skitstövel och rent av kriminell i samma veva är knappast särskilt smart. Att ladda ner gratis är att stjäla, och att du inte verkar ha förstått det än är bara patetiskt. Att säga att de inte tjänar mindre på det om man laddar ner det gratis än om man inte skaffar det alls är så långt ifrån sanningen som man kan komma. Har man inte skaffat det alls, har utvecklarna, som du säger, inte tjänat några pengar på det. Men om man laddar ner det gratis, har utvecklarna faktiskt förlorat pengar. Då blir man som nerladdare egentligen skyldig utvecklarna deras väl förtjänta pengar, men eftersom man är så otroligt egoistisk och nonschalant kommer dem som förtjänar pengarna aldrig att få se röken av dem igen.
Det där går inte ihop alls. För det första, att ladda ner gratis är inte det samma som stöld. Ring närmsta advokat så får du det bekräftat.
För det andra så innebär inte en nerladdad kopia nödvändigtvis förlorad inkomst. Den inkomst som går förlorad i det här fallet gör det redan vid ett stadie innan själva piratkopieringsskedet. Anledningen att jag inte tänker köpa spelet beror på att de kommer tvinga in mig i Origin annars. I
detta skede bestämde jag mig för att inte köpa det. Oavsett vad jag gör efter det, ifall jag jonglerar med 3 bollar, balanserar en penna på näsan, eller laddar ner spelet illegalt så påverkar det inte pengaflödet till EA/Bioware alls. Om inte spelet landar på ett fildelningsnätverk så bryr jag mig inte. Jag kommer ändå inte betala för spelet.
Cybrus7 skrev:
Vakna upp. Vi lever i en värld där varje sak har sitt pris, och där man får leva med det som kommer med. Det var, som sagt, ett dåligt val av EA, men snälla. Det är inte orsak nog för att bara ignorera det hårda jobb som de som faktiskt lagt ner sin tid i spelet gjort. Och särskilt inte för att stjäla.
Antingen kan man ställa sig på alla fyra likt en förlorare, eller så gör man något åt saken.