FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
KlosterKatten
Titel Storröjare
Registrerad 2005-05-27
Inlägg 3 872

Snälla skriv att det är för xbox i titeln, trodde den nya PC patchen hade släppts.

Kopplade spel:
gnu
gnu
Titel Stammis
Registrerad 2006-09-30
Inlägg 330

värsta playstation grafiken!

darkthunder
Titel Stammis
Registrerad 2004-10-23
Inlägg 533

KlosterKatten skrev:
Snälla skriv att det är för xbox i titeln, trodde den nya PC patchen hade släppts.

Står ju i artikel-texten.

Cakefirst
Titel Intresserad
Registrerad 2010-01-27
Inlägg 72

Ni fattar väl att det är menat som ett skämt, det är iaf vad jag antar att personen menar med artikeln. Att konsolen ligger så långt bakom är ju skrattretande haha!

totte1015
Titel Proffs
Registrerad 2008-06-19
Inlägg 1 500

Som en annan sa, skriv för in i helvete att det är till XBOX360

Kanske till och med lägga till ett filter så man kan välja och inte ha konsolnyheter alls? För det intresserar mig inte ett dugg

qrasch
Titel Nykomling
Registrerad 2012-07-16
Inlägg 4

haha, ja för det finns ju inte ett sånt filter....

conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 071

Jag har länge velat ha kategoriikoner vid nyheterna (helst i rubriken) så att man vet vad det är för nyhetstyp och vilken plattform det tillhör.

Jag trodde som många att det var den efterlängtade patchen till PC som släppts i förtid, men det var det inte...

// edit

qrasch skrev:
haha, ja för det finns ju inte ett sånt filter....

Problemet är ju att om MineCraft kommer till både PC och X-box, man har båda plattformarna men man spelar bara MC till PC. Sedan kommer nyheten om MC till X-box, då ser man nyheten till "fel" plattform.

// edit igen

Det går bara att filtrera på en plattform i taget, har man två plattformar så måste man visa alla, eller en i taget, som båda är lite omständigt.

Neatherblade
Titel Kändis
Registrerad 2004-07-30
Inlägg 7 500

totte1015 skrev:
Kanske till och med lägga till ett filter så man kan välja och inte ha konsolnyheter alls? För det intresserar mig inte ett dugg

Det har man kunnat gjort bra länge....

totte1015
Titel Proffs
Registrerad 2008-06-19
Inlägg 1 500

Neatherblade skrev:
totte1015 skrev:

Hur?

Scream112
Titel Stammis
Registrerad 2006-05-06
Inlägg 468

totte1015 skrev:
Neatherblade skrev:
totte1015 skrev:

Hur?

Du ser de där små "flikarna" uppe i högra hörnet utav sidan? Där har du en röd som det står PC på. Klicka på den och VOILA! du ser nu bara nyheter som är relaterade till PC-spel. Den funktionen har funnits väldigt länge här på FZ ;) var så god!

Preath
Titel Veteran
Registrerad 2009-08-02
Inlägg 731

Fan vad folk är lata, att ni inte orkar trycka på filtret själva o välja en plattform i taget... -.- ni ska ta allt för givet idag...

totte1015
Titel Proffs
Registrerad 2008-06-19
Inlägg 1 500

Scream112 skrev:
totte1015 skrev:
Neatherblade skrev:
totte1015 skrev:

Hur?

Du ser de där små "flikarna" uppe i högra hörnet utav sidan? Där har du en röd som det står PC på. Klicka på den och VOILA! du ser nu bara nyheter som är relaterade till PC-spel. Den funktionen har funnits väldigt länge här på FZ ;) var så god!

Jaha den, men jag tänkte mer på en inställning av ett filter så det bara blir PC nyheter varje gång man går in på FZ

Scream112
Titel Stammis
Registrerad 2006-05-06
Inlägg 468

totte1015 skrev:
Scream112 skrev:
totte1015 skrev:
Neatherblade skrev:
[quote="totte1015"]Kanske till och med lägga till ett filter så man kan välja och inte ha konsolnyheter alls? För det intresserar mig inte ett dugg[/quote]

Hur?

Jaha den, men jag tänkte mer på en inställning av ett filter så det bara blir PC nyheter varje gång man går in på FZ

Köper du enbart sportbladet när du bara vill läsa om sporten? Eller måste du inte köpa aftonbladet då den ingår med den? :P Men visst vore det en hygglig funktion att kunna välja i sin profil vad man önskar nyheter till. Men då missar man samtidigt när det ändå är stora intressanta saker som sker.

Själv har jag mina preferenser, men ibland är det ändå skönt att läsa om hur det går för utvecklingsländer, eller när det varit en tsunami någonstans, så känns det bra att även få höra om det, trotts att allt jag egentligen bara vill läsa är sport!

Därav väljer jag aldrig bort någon kategori utav nyheter på FZ.se för ibland så är det ändå intressant att läsa vad som händer på andra plattformar än den jag mest föredrar.

darkthunder
Titel Stammis
Registrerad 2004-10-23
Inlägg 533

totte1015 skrev:

Eller så kan du... lägga till http://www.fz.se/plattform/pc som favorit, eller göra som startsida? Bara en tanke.

meat4u
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-09-21
Inlägg 132

Herregud va gnälliga folk är, bara klagar pa andra människor hela tide... *host

Jooh4n
Titel Noob
Registrerad 2011-01-08
Inlägg 23

KlosterKatten skrev:

Allt för att få lite fler tittare på artikeln, börjar adoptera från aftonhoran :)

Bojkott
Titel Proffs
Registrerad 2008-02-13
Inlägg 1 490

Jag tycker FZ ska gå tillbaka till färgade nyhetsrubriker beroende på vilken plattform nyheten är för. Det var mindre förvirrande då.

uberpwnage2.0
Titel Storröjare
Registrerad 2009-08-23
Inlägg 3 124

totte1015 skrev:
Som en annan sa, skriv för in i helvete att det är till XBOX360

Häng inte på en spelsida som tar upp sådant då, håll dig till pcgamer.

EDIT: Samt pröva denna: http://www.fz.se/plattform/pc

uberpwnage2.0
Titel Storröjare
Registrerad 2009-08-23
Inlägg 3 124

Jooh4n skrev:
KlosterKatten skrev:

Allt för att få lite fler tittare på artikeln, börjar adoptera från aftonhoran :)

Annars står det i underrubiken att det gäller 360 versionen. Läs innan du klickar!

Scream112
Titel Stammis
Registrerad 2006-05-06
Inlägg 468

Jooh4n skrev:
KlosterKatten skrev:

Så töntigt inlägg.

ALLA tidningar, tidskrifter, nyhetssidor osv. gör ju på detta vis. är ju inget konstigt, faktiskt fullt naturligt. Att mena på att de härmar aftonbladet är bara trångsynt.

bond12
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-03-06
Inlägg 185

:( trodde först det var en stor patch för pc

conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 071

darkthunder skrev:
totte1015 skrev:

Eller så kan du... lägga till http://www.fz.se/plattform/pc som favorit, eller göra som startsida? Bara en tanke.

Fast som jag skrev i ett tidigare inlägg. Om man har två plattformar då? Då måste man gå in på respektive flik, eller visa alla iaf.

Till FZ-crew:

Det finns ju en inställning i profilen där man anger vilka plattformar man har, varför är inte den kopplad till nyhetssidorna?

eld
eld
Titel Frågvis
Registrerad 2012-04-13
Inlägg 39

Jag tycker titeln är lite för tydlig, den borde vara:

"Massiv patch ute nu."

tänk vad många views och reklamintäkter det hade blivigt!

luftman
Titel Veteran
Registrerad 2010-07-13
Inlägg 944

Skönt att dom tog bort herobrine , började bli så less på att se han överallt

uberpwnage2.0
Titel Storröjare
Registrerad 2009-08-23
Inlägg 3 124

eld skrev:

"Massiv patch ute nu."

ja för då visste ju ingen vilket spel det gällde så alla som var sugan på någon form av patch skulle kolla, bra journalistik där!

conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 071

uberpwnage2.0 skrev:
eld skrev:

"Massiv patch ute nu."

ja för då visste ju ingen vilket spel det gällde så alla som var sugan på någon form av patch skulle kolla, bra journalistik där!

Det var inte så att det var skrivet med glimten i ögat? :P

Tobbe
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-21
Inlägg 1 220

totte1015 skrev:
Scream112 skrev:
totte1015 skrev:
Neatherblade skrev:
[quote="totte1015"]Kanske till och med lägga till ett filter så man kan välja och inte ha konsolnyheter alls? För det intresserar mig inte ett dugg[/quote]

Hur?

FZ HAR påbörjat ett plattformsfilter men de kom nog av sig? (inget plattformsfilter däri)
Hur annars tolkar man detta:

Ditt konto

E-postcenter__Prenumerera på nyhetsbrev och få en översikt över dina bevakade spel, företag och forumtrådar.
______________Ska du på semester? Då kan du tillfälligt stoppa alla utskick så att du inte blir spammad i onödan.

Preferenser__.Ändra vilka plattformar du vill ha information om och andra visningsalternativ.

CliQue-SinneD
Titel Veteran
Registrerad 2008-04-21
Inlägg 644

Skit i att skriva vilken plattform det är till och ffa vilket spel det är, så kan folk få tro vad de vill innan de klickar på fliken, jösses vad trafiken skulle öka. Win!

conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 071

Tobbe skrev:
FZ HAR påbörjat ett plattformsfilter men de kom nog av sig? (inget plattformsfilter däri)
Hur annars tolkar man detta:

Ditt konto

E-postcenter__Prenumerera på nyhetsbrev och få en översikt över dina bevakade spel, företag och forumtrådar.
______________Ska du på semester? Då kan du tillfälligt stoppa alla utskick så att du inte blir spammad i onödan.

Preferenser__.Ändra vilka plattformar du vill ha information om och andra visningsalternativ.

Jo, precis. Det var det jag skrev i mitt inlägg ovan.

Steffe@Swec
Titel Veteran
Registrerad 2005-10-16
Inlägg 912

uberpwnage2.0 skrev:
Jooh4n skrev:
KlosterKatten skrev:

Annars står det i underrubiken att det gäller 360 versionen. Läs innan du klickar!

Nu spelar inte just den här frågan någon roll för mig (gillar att se alla nyheter), men kör man med RSS-feeds så syns inte mer än rubriken. För mig åtminstone, det kan mycket väl variera mellan olika RSS-läsare.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 96 medlemmar online. 3 foruminlägg har postats idag.

FZ