Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Ankh
Titel Storröjare
Registrerad 2002-12-29
Inlägg 3 473

va fan?? Det var oväntat. Lite dumt kanske i tider som detta?

Titel Kändis
Registrerad 2005-10-26
Inlägg 6 093

Han var ju det ansikte man ofta såg i samband med WiC. :/

SWEBarb
Titel Kändis
Registrerad 2001-12-19
Inlägg 5 842

fan va tråkigt :( varför sålde dom sig till ubisoft bläääää

kvistböj
Titel Proffs
Registrerad 2002-07-02
Inlägg 2 021

Kan förstå att man inte vill vara en sellout.

URK
Titel Proffs
Registrerad 2003-08-25
Inlägg 2 057

han får säkert ett antal pengar att han säger upp sig sedan blir han chef över nåt annat.

Dvorak
Titel Proffs
Registrerad 2006-08-24
Inlägg 2 101

Riktigt synd, man känner sig lite orolig (oavsett vad han säger) för Massive om grundaren känner att han måste hoppa av. Jag önskar Martin däremot all lycka och hoppas att han öppnar någon ny studio som kan växa fram.

Hockey Stick
Titel Kändis
Registrerad 2006-03-19
Inlägg 5 311

Synd :(

Fast bra initiativ. Låt världen höra hur Ubisoft suger... även om han inte säger det rakt ut.

Titel Storröjare
Registrerad 2008-02-23
Inlägg 3 550

Dom har väll inte lika mycket frihet nu då Ubisoft äger dom så man förstår att han tröttnade.

Titel Frågvis
Registrerad 2006-12-18
Inlägg 14

Slutar? fnys, själv har man frustrerat letat jobb i flera månader :/

Titel Stammis
Registrerad 2007-05-05
Inlägg 586

En gång i tiden var Ubisoft hur bra som helst. Nu blir de bara sämre och sämre.

Titel Proffs
Registrerad 2007-04-14
Inlägg 1 758

Hmph. Han letar efter kvalitets spel, det har inte Ubisoft.

Assassins Creed sög ju verkligen, kunde bli något men Ubisoft slopade chansen.

Inkompetent
Titel Proffs
Registrerad 2007-10-15
Inlägg 1 432

Ubisoft... Jaha, då var ju det dödsdomen för att Massive Enterntainment ska producera kvalitetsspel som World in Conflict och Ground Control.

Titel Storröjare
Registrerad 2005-05-12
Inlägg 3 103

Ingen nyhett är komplett utan ogenomtänkta, korkade kommentarer om hur de sålt sig, och hur världen kommer att gå under :)

chiili
Titel Intresserad
Registrerad 2008-10-21
Inlägg 77

Inte kul! :(

Inkompetent
Titel Proffs
Registrerad 2007-10-15
Inlägg 1 432

Jag kan definitivt förstå att de sålt till Ubisoft. För ekonomisk trygghet är det för de flesta företag tvunget att förr eller senare ansluta sig till en utgivare.

Jag står dock fast vid att jag tror det är spiken i kistan för kvalitetsspel från Massive. De kommer varken få den tid eller pengar som krävs av Ubisoft för att göra klart något, utan det kommer sluta med halvfärdiga, krystade produkter där Ubisoft ger upp allt vad kvalitet heter för förtjänst, utan någon som helst yrkesstolthet, vilket kommer gå ut över utvecklarna, i det här fallet Massive Enterntainment.

Ovanstående tycker jag är väldigt synd för ett företag med så fin repertoar som Massive, men i slutändan antar jag att "okej produkter och stabil framtid" är bättre för de anställda och företaget som helhet än "innovativitet och brilljans som kanske säljer, eller kanske inte".

Titel Proffs
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 1 503

Nästa spel från Massive kommer bergis ha något med Tom Clancy att göra, eller någon annan form av as dålig irak/mexiko -anti-terror whatever stämpel... Ubi gör ju inget annat verkar det som.

asdfg
Titel Proffs
Registrerad 2004-12-12
Inlägg 2 207

Tråkigt för Massive men bra att det fortfarande finns personer med integritet i spelbranschen i alla fall.

Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0

Jag tror inte ni ska vara så hastiga på att dra slutsatser. Är inte på långa vägar säker på det faktiskt betyder mindre frihet för Massive, kanske tvärtom.

Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0

Tyvärr ganska väntar. Får se om fler ifrån Massive kommer att följa efter.

Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0

Inte alls oväntat. Ingen passar i ett franskägt företag. Canadicker är också speciella på sitt lite halvfranska sätt. återstår att se vad som händer med massive, de har gjort bra ifrån sig.

Blizzard kan gå och kamma sig. Skrotföretag! Våga vägra Vivendi... bläh

rudeboystig
Titel Stammis
Registrerad 2007-12-20
Inlägg 465

Pstar skrev:
Inte alls oväntat. Ingen passar i ett franskägt företag. Canadicker är också speciella på sitt lite halvfranska sätt. återstår att se vad som händer med massive, de har gjort bra ifrån sig.

Blizzard kan gå och kamma sig. Skrotföretag! Våga vägra Vivendi... bläh

Är du medveten om att Vivendi (som ägde Massive 2003 - 08) också är franskt? :P

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 505 medlemmar online. 13 foruminlägg har postats idag.

FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter