Massvarsel hos Avalanche

Medlem
Massvarsel hos Avalanche

Tråkigt , men som sagt, sådant som händer i världen.

Medlem

Måste vara den tiden på året. Känns som att det knappt är annat än varslande till höger och vänster..

Medlem

spelutveckling är ju inom den branschen, när det är lågkonjunktur så varslas det.

Medlem
Medlem

Trist, verkar vara så inom alla jobb just nu


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Nötterna på AMS har det bra nu väl.

Medlem

Väntar på att dom kommer säga att detta delvis var piratkopieringens fel

Inaktiv

Det här gör mig ledsen, jag hoppas dem hittar andra bra jobb tillsvidare och att Avalanche "börjar om på nytt"!

Medlem

Lyxkonsumtion som spel kommer säkert få det knivigare nu när lågkonjunkturen är i antågande. Tråkigt då många mindre företag kommer få det svårare att klara sig.

Medlem

Statistiskt så är väl dock spelbranschen förvånansvärt stark relativt till andra medier under sämre säsonger? Har jag bestämt för mig det talats om några gånger.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Statistiskt så är väl dock spelbranschen förvånansvärt stark relativt till andra medier under sämre säsonger? Har jag bestämt för mig det talats om några gånger.

Stämmer till viss del. Detaljhandeln visar på ökning under lågkonjunktur (konstigt nog). Trenden borde peka åt andra hållet. Några teorier är att folk "tröst-handlar" produkter. Och eftersom spelindustrin faller under nöjesbranschen så torde väl nämnda teori bekräftas.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

Trist... =/


signatur
Medlem
Skrivet av mini-mus:
Skrivet av Fjornsvavne:

Statistiskt så är väl dock spelbranschen förvånansvärt stark relativt till andra medier under sämre säsonger? Har jag bestämt för mig det talats om några gånger.

Stämmer till viss del. Detaljhandeln visar på ökning under lågkonjunktur (konstigt nog). Trenden borde peka åt andra hållet. Några teorier är att folk "tröst-handlar" produkter. Och eftersom spelindustrin faller under nöjesbranschen så torde väl nämnda teori bekräftas.

Det är väl även så att spelande är i regel ganska så billigt. Är det lågkonjunktur så håller sig folk hemma för att spara pengar och då kan man spela spel för att fördriva tiden.
Detta är visserligen stora spekulationer, men förhoppningsvis så klarar sig spelbranchen bra.

Väldigt synd för Avalanche, hoppas att allt löser sig för de anställda som får gå.

Medlem

Synd, men måste dom så måste dom.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Media Markt anställer och öppnar nya varuhus... ingen påverkan där inte... dock inte samma bransch riktigt

Medlem

De gör skitspel som få vill köpa.

Medlem
Skrivet av pazu:

De gör skitspel som få vill köpa.

Men kom igen, hur kan du döma ett företag på ett spel?

Medlem
Skrivet av zhapp:
Skrivet av pazu:

De gör skitspel som få vill köpa.

Men kom igen, hur kan du döma ett företag på ett spel?

oftast har man bara ett spel/försök på sig att visa vad man går för..

det bevisar bara att köparna/kunderna accepterar inte vilket skit som helst och det skickar ut signaler till de andra att ribban ligger högt.

Då får vi bättre kvalité på spelen.
Bättre 1 bra spel än 10 skitspel.

Medlem

Peppar peppar, håll huvudet kallt så ska ni komma tillbaka starkare Avalanche


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv

Oj! Tur man inte började jobba där då... skulle varit lite surt.
Frågan är om andra speltillverkare följer i deras spår nu.

Så här såg det ut i mitten av månaden (16 Oct på känt spel- forum) Fast kan vara segmenterat beroende på vad man jobbar med speltestare är mycket mindre värda än t.ex. en programmerare. (kan inte tänka mig annat)

Citat:

Vi fortsätter rekrytera senior och junior personal för våra pågående projekt, och har uppdaterat hemsidan med några nya tjänster.

Vi söker framförallt grafiker och animatörer, men har också behov inom flera andra områden, kolla på www.avalanchestudios.se (som är under konstruktion) för mer info.

Vi har extremt låg personalomsättning och jobbar stenhårt på att ha den bästa arbetsmiljön i sverige. Vi jobbar aktivt på att minimera övertiden (samt betala ersättning för all övertid som i värsta fall behövs), vi har träningsmöjligheter med eget fotbollslag, innebandylag, kampsport, samt gratis massage på arbetstid. Vårt nya pingisbord är också uppskattad underhållning, för att inte tala om våra regelbundna ölkvällar! Smile

Välkomna in med era ansökningar!

Snacka om att göra snabba och hårda beslut.

Inaktiv

gjorde ändå skitspel.

Medlem
Skrivet av anon_38597:

gjorde ändå skitspel.

De ha gjort ett spel, och för att vara ett debut spel var det riktigt bra. Tror inte du kan säga något företag som gjort ett svinbra spel på första försöket.

Inaktiv
Skrivet av Prehn:
Skrivet av kraaa:

gjorde ändå skitspel.

De ha gjort ett spel, och för att vara ett debut spel var det riktigt bra. Tror inte du kan säga något företag som gjort ett svinbra spel på första försöket.

Valve där har du ett. De som har gjort Dead Space är väl ett annat.

Redaktör

Valve ja, började på topp och har inte tappat många knop sen dess. #Dead Space däremot, det görs av inte alldeles okända EA.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tompa:

Valve ja, började på topp och har inte tappat många knop sen dess. #Dead Space däremot, det görs av inte alldeles okända EA.

Det är iofs gjort av EA Redwood och inte av EA... Dock hade de gjort andra spel hela 3st så ber om ursäkt. Crytek gjorde Far Cry som var väldigt bra.

Inaktiv
Skrivet av anon_38597:
Skrivet av Tompa:

Valve ja, började på topp och har inte tappat många knop sen dess. #Dead Space däremot, det görs av inte alldeles okända EA.

Det är iofs gjort av EA Redwood och inte av EA... Dock hade de gjort andra spel hela 3st så ber om ursäkt. Crytek gjorde Far Cry som var väldigt bra.

starbreeze "första" spel: http://www.gamespot.com/pc/action/enclave/review.html

stabreeze tredje spel: http://www.gamespot.com/pc/action/chroniclesofriddick/index.h...

nuff said?

Medlem

Men ge upp. Vi snackar om folk som har familj, barn, bostadslån som har förlorat sitt fasta jobb som en blixt från klar himmel. Är det roligt att sparka på dom som ligger ner?


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem
Skrivet av mongi:

Men ge upp. Vi snackar om folk som har familj, barn, bostadslån som har förlorat sitt fasta jobb som en blixt från klar himmel. Är det roligt att sparka på dom som ligger ner?

Håller helt med. Det är 77 personer som ena dagen hade sitt drömjobb och såg framemot att gå dit (nästan) varje dag som nu är ute på gatan. Det är tusen gånger värre än att bli av med sitt jobb på donken.

Medlem
Skrivet av zhapp:
Skrivet av mongi:

Men ge upp. Vi snackar om folk som har familj, barn, bostadslån som har förlorat sitt fasta jobb som en blixt från klar himmel. Är det roligt att sparka på dom som ligger ner?

Håller helt med. Det är 77 personer som ena dagen hade sitt drömjobb och såg framemot att gå dit (nästan) varje dag som nu är ute på gatan. Det är tusen gånger värre än att bli av med sitt jobb på donken.

Dubbelsidigt det där.. att göra spel måste vara drömjobbet för många, att få göra ett SKITSPEL måste däremot vara deras största marddröm.. nu slipper de och kan börja jobba på ett lager eller nått som ger iaf lite respekt

12
Skriv svar