Annanaz skrev:
BF är väll inte så mjölkat? Bf2 kom väll 04/05 kmr inte ihåg faktiskt

efter det har vi ju BC som var en konsol version (ingen pc där) BF1943 som är ett mer arcade fps lr vad man ska kalla det. och sen har vi BC2 som kom tidigt nu 2010
och biochok finns det väll bara 2 av? 1:an och 2:an
Precis vad jag säger, så har även de serierna släppt 2 spel/konsolgeneration (eller mer), utan att bli söndermjölkade, och detsamma gäller Halo (iaf för tillfället)

2-3 spel + spinoff/expansion medför inte som regel en mjölkning, och en bar serie kan släppa 2-3 spel under en generation och fortfarande vara bra.
Dock så är jag personligen lite rädd för att Halo 4 inte kommer att håla måttet pga utvecklarna :/
Annanaz skrev:
Och den delen känns för mig iaf inte som en mix av dem 2 utan ist bara en tillbaka blick på gammla Halo (1)
Visst, hälsosystemet är som det gamla i Halo 1, med mindre skillnader, och även vissa vapen (pistolen) kan man känna igen. Men, de flesta vapnen från Halo 2/3 finns kvar, även många duals, fast omgjorda att passa ett nyare spel med nya krav.
Dock så tycker jag det är en skön återgång till HP och medpacks, fast med lite regenererande sköld + lite HP regen (fanns ej i Halo 1). Jag är ärligt talat ganska less på att du i de flesta FPS i dag kan gömma dig bakom en sten i 5 sekunder och återfå full HP även om du var halvdöd.

Sen finns det många andra nyheter som gör spelet väldigt intressant.
Annanaz skrev:
och sen att spela på en lättare nivå för att fälja storyn. Är det inte så att man måste spela på legendary för att se alla cut-scens? Jag vet att det var så på Halo3 och om jag inte mins fel även på halo2, Halo (1) hara ingen aning om då jag aldrig körde det på legendary
Visst, spelar du på Legendary brukar du kunan få ta del av något extra, som slutsekvensen efter eftertexterna i Halo 3, men aldrig något som påverkar storyn. Om det vore fallet, finns hur som helst klippen ute på youtube, eller på bonusdisken till Halo 3, där de tidigare spelens filmklipp + lite gameplay klippts ihop till en enda lång story

Sen kan det vara så att vissa repliker också ändras mellan svårighetsgraderna, men som sagt inget som påverkar storyn eller din förmåga att följa med i den som spelare. Oftast är det bara en bonus, en minispoiler för nästa spel.

Själv fick jag dock spela Halo 3 mer än en gång för att ta del av storyn (första omgången ruschade polaren jämt).
Annanaz skrev:
Jag tkr som många andra att dem ska låta spelet få en värdig död sen efter reach.
Halo3 slutade väll med (ifall jag inte mins fel) att kriget var slut och man såg master-chief ställa sig i en typ frysbox o sedan åka mot ngn främande planet? även om jag gärna hade viljat veta vad som hände sen känns det dumt att göra ett spel om det. ska han komma till den där planeten och sedan bara blire krig igen av ngn konstig anledning, säkert med ngn ny ras som finns på planeten, och liksom vart ska det föra en?

Precis, jag tror de flesta kan hålla med dig om just det, även de som är fans (inte fanboys) av serien, dock har MS och 343 bestämt sig för att fortsätta, oh risken för mjölkning, Kinect-spinoffs och liknande är klart större.
Efter Halo 3 har Covenanterna slutet sitt heliga krig, då de saknar religiös ledare, och Flood (zombies) är utplånade. Chief flyter sakta mot en okänd planet, medan Cortana skickat ut en nödsignal.
På planeten kan vad som helst finnas, tidigare försvunna Spartan-III, mer Flood? fler Covenant? en ny fiende?forerunners som byggde Halo-ringarna?
Det enda vi vet är att chief kommer att vara med, och Cortana troligen. Sen om de väljer att utveckla allt från Reach med Forge 2.0 (baneditor), Firefight 2.0, bloom och nya vapen och rymdstrider

, eller om de går tillbaka till Halo 3 återstår att se. Men jag fruktar att något behöver göras så det inte blir ett mjölkat spel i en uttjatad serie. :/