Aresz skrev:
Ztreek skrev:
Känner mig rädd för GTA V som PC spelare, med tanke hur GTA IV var på optimierings fronten lär knappt en dator kunna starta GTA V :/
Folk laggar på 7900 kort.
mmm samma här :/ om det blir samma som med GTA IV så lär inte världens snabbaste kort räcka till heller, för det var väl sjukt dåligt optimerat? Själv så klarade jag mig undan det o inhandlade en 360 just för GTA, men det var längesedan nu.
GTA V kör jag på PC, men kommer jag få lida mig framåt i 20fps eller nåt?
köpte mitt GTA IV till 360 på release, såg dock på Steam-rean att spelet + exp fanns för ca 80kr, köpte det, förvånad som jag var kunde jag köra på high settings, (max och very high är typ omöjligt..)
Min FPS varierar GROVT mellan 20-80fps, går jag in i en byggnad ligger jag på 120, går jag ut ur byggnaden drar de snabbt ner till 18 fps i 2-3 sec, sen upp till ca 30-40, kommer aldrig upp över 50 utomhus, när jag kör ett fordon kan de drar ner till 25.
Detta är på ett 6950 kort, 2gb, i5 2500k processor samt 8gb RAM, man tycker ju att ett spel som släpptes våren 2008 inte borde vara en match för en dator som denna, kör ju liksom BF3 maxat på 35-40fps :/ maxat kör jag GTA IV med 20-40
P.S stått i kö till Rockstar Support i 3 veckor nu, frågar om det går att få någon hjälp med spelet.