Tompa skrev:
Men med gamla konsoler borde väl utvecklarna snarare ha lärt sig hur de funkar vid det här laget? Om det du säger stämmer, att spelen är buggigare i dag än förr, tror jag mer det handlar om att de inte ges tillräckligt med utvecklingstid. Spelen blir större, tar längre tid att göra och blir därmed dyrare.
Självklart är utvecklarna duktigare, men när konsolerna är så pass gamla och kraven för bättre grafik och animationer ökar så blir det väldigt hög press, du kräver mer ur burken än vad burken klarar av, detta kan Skyrim ägarna till PS3 intyga. problemet är ju att konsolen är för gammal, minnet räcker inte till.
Självklart ges inte tillräcklig utvecklingstid, det är ju därför många hatar EA , Activision, UbiSoft, de sätter deadlines på spel, de vill också att utvecklarna ska göra DLC innan spelet ens är ute.
Jag förstår att företagen vill ha tillbaka sina pengar fort som de investerade, men att skapa spel är en konst, jag såg nog hellre en försening till på diablo 3 på ca 6 månader än att släppa spelet som de gjorde.
Samma sak med GW2 och BF3, sjukt rushade spel egentligen.. ogillar att företag sätter ett releasedatum 1 år i förväg, det känns mer tryggt för en konsument om de säger "vi släpper spelet när det är rejält testat och bugfixat, vi hör av oss 2-3 månader innan release"