Securion skrev:
Alla som har en militär bakgrund vet varför det heter "Warfighter", och det är väl det som är lite av hela grejen kanske att döpa det till just det......
Hur många visste vad "Tier One" betydde av er småpojkar?

Tihi.
Alla som har militär bakgrund, vilket BS. Säkert många värnpliktiga och yrkesofficer/militärer som inte har en aning vad Tier 1 och Warfighter innebär, vi tillhör den svenska armén, inte den amerikanska. Upplys då gärna oss i den ovetande pöbeln istället för att spela elitist/MÖP.
r3lev4nt skrev:
asdfg skrev:
Det är berättigat att gnälla på en undertitel som "Warfighter", så dålig att man märker att de inte ens anstränger sig längre, tycker det är mer komiskt än ngt att reta upp sig över.
Jag tycker det är berättigat att gnälla på ett användarnamn som asdfg. Så dåligt att man märker att du inte ens anstränger dig när det är det namn som representerar dig på forumet. Vakna till.
Men jag försöker inte lansera en multimillondollarprodukt med mitt nick.
r3lev4nt skrev:
Nu får ni för fan skärpa er. Om ni inte gillar namnet, so be it. Men det är ett MYCKET logiskt namn i sammanhanget, och som Securion nämnde här ovan, har en mycket stark koppling till militära styrkor och specifika operationer. Då förra spelet baserades på verkliga operationer, kan mycket väl detta bygga på Operation Warfighter.
Vadå bygga på Operation Warfighter? det är ju ett "rehabprogram" om jag ska gå efter dina länkar.
r3lev4nt skrev:
Folk gnäller bara så jävla mycket för att de inte vet hur realism ser ut, och tror att CoD är någon form av realistisk skildring.
Du kallar du MoH för realism, tillåt mig att skratta! ARMA är realism.
r3lev4nt skrev:
Warfighter är inte bara taget för att man är i ett krig som fighter, utan det har en långt större betydelse än så. Innan ni börjar gnälla, gör någon form av research på namnet. FZ's nivå sjunker dagligen numera med folk som bara gnäller, gnäller, gnäller, och det spelar inte ens någon roll vad det handlar om.
Säg att BF3 hade använt Steam så hade alla gnällt på att de blev tvingade till steam. När BF3 använde origin och battlelog så gnällde alla på det. Hade BF3 använt något annat helt eget så hade alla gnällt på det. Sluta. Klaga! Så jäkla tröttsamt att kommentarsektionen på FZ börjar se ut som youtube. FZ var en plats man gick till förr för att slippa allt troll, all idioti och alla whiners. Numera börjar det luta åt tvärt om.
1. Läs:
http://www.militaryhomefront.dod.mil/pls/psgprod/f?p=MHF:HOME2:0::::SID,TID:20.40.500.450.0.0.0.0.0,20.40.500.0.0.0.0.0.0
2. Betänk kopplingen och den underliggande meningen av Warfighter som undertitel till spelet.
3. Betänk vilket intryck ni ger på forumet.
Vidare läsning om OWF in action.
http://www.mysanantonio.com/news/local_news/article/Warriors-new-skills-in-Operation-Warfighter-2424234.php
Visst kan man se deras 2 spel som en hyllning till de som för krig i Afghan mm. Cynikern i mig godtar inte det. Vad är det för sorts hyllning att släppa ut generic military shooter no.100 egentligen med killstreaks? Tycker synd om dem att de blir hyllade med den här osmakliga smörjan. Utnyttja alla 1000-tals soldaters/familjers lidande för att sälja några extra exemplar. Ska de gå ut med att hedra de stridande så har de en jävla skyldighet att göra ett bra spel som reflekterar konflikten som den är.
Vill man se hyllningar till konflikten i Afghan så se Restrepo och Armadillo (vet att det är danskar men samma konflikt). Generation Kill gjorde rätt för sig och gjorde en tv-serie som var så nära verkligheten som möjligt.
Jag är medveten att det är svårare att skildra realism i spelform/spelmekaniskt sätt men tycker det är fel av utvecklaren att hylla soldater/veteraner genom att klistra på en undertitel på deras mediokra fps för att tjäna några extra $. Jag ser det mer som ett hån mot alla inblandade i konflikten.
Nu fick du ett matnyttigt inlägg, hoppas det lever upp till din standard. Vet att det innehåller mycket gnäll och inte är särskilt positivt men det här är vad du får.