Titel Hemmavan
Registrerad 2006-06-25
Inlägg 273
mycket trevligt. MM9 var svårt men skoj
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 1 503
Mm, retro, the way it's meant to be played on consoles.
Titel Storröjare
Registrerad 2007-10-29
Inlägg 3 899
Varför förstöra spelet genom att släppa det till Wii?
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 1 503
Ja, man skall släppa det till Nintendo, som back in the old days.
Titel Veteran
Registrerad 2007-06-20
Inlägg 633
Titel Rikskändis
Registrerad 2004-07-30
Inlägg 9 788
Trevligt med mer 8-bit Mega Man
Titel Proffs
Registrerad 2003-01-27
Inlägg 2 143
Önskar de kunde släppa de äldre Mega Man på PSN igen. Spelade ofta Mega Man 1-3 hos dåvarande bästa polaren, men nu var det länge sedan jag spelade dom. Mega Man X på PSN vore trevligt också.
Titel Intresserad
Registrerad 2006-07-14
Inlägg 70
Kazutoyo skrev:
Önskar de kunde släppa de äldre Mega Man på PSN igen. Spelade ofta Mega Man 1-3 hos dåvarande bästa polaren, men nu var det länge sedan jag spelade dom. Mega Man X på PSN vore trevligt också.
har du en ps3a som kan spela ps2 spel finns ju
http://en.wikipedia.org/wiki/Mega_Man_Anniversary
_Collection och
http://en.wikipedia.org/wiki/Mega_Man_X_Collection
Titel Rikskändis
Registrerad 2006-11-20
Inlägg 10 034
Varför vill man spela "retrospel" på nya konsoler?
Skaffa the real stuff!
Titel Storröjare
Registrerad 2007-10-29
Inlägg 3 899
bjosarn skrev:
Skaffa the real stuff!
Gärna! Säg till när Mega Man 9 släpps till SNES eller NES.
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 1 503
bjosarn skrev:
Skaffa the real stuff!
Retrospel är det enda man kan spela på de nya konsollerna ju...
Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2005-08-05
Inlägg 794
Släpp det till NES ffs! Bryr mig väl inte så mycket.. 9:an kändes väldigt baklänges... Varken slide eller charge (gillar trean å fyran bäst, haha, flaming överflödigt, jag vet att alla andra älskar tvåan).
Titel Stammis
Registrerad 2006-05-04
Inlägg 566
Är det här bara för wiiware eller kommer det också till DSiware?
Titel Stammis
Registrerad 2008-02-04
Inlägg 557
Megaman Zero serien till GBA är utan tvekan den bästa serien av megamanspel. Synd att den dog. Men jag har inget emot en uppföljare till vanliga. För er som vill ha det till gamla konsoler. NEJ, ni vill inte blåsa i videokassetterna igen och för er som vill ha fler "megaman 2" spel: okej det var kul men gief slide (inte ladda vapenskit) (rush kom inteförren i 3:an så 9:an måste vara en hybrid:S).
Titel Veteran
Registrerad 2005-09-07
Inlägg 1 028
Drunken_monkey_boxer skrev:
Är ganska säker att rush var med redan i tvåan, eftersom jag körde igenom det rätt nyligen. Antar att du inte äger en DS om du tror att Megaman zero serien dog ut.
Rush kom i trean. I tvåan hade man ITEM-1 (svävarplattformar), ITEM-2 (jetsläde som bara åker rakt fram) och ITEM-3 (plattform som klättrar upp och ner på väggar).
Grundläggande NES-allmänbildning för fan.
Titel Stammis
Registrerad 2008-02-04
Inlägg 557
Drunken_monkey_boxer skrev:
Är ganska säker att rush var med redan i tvåan, eftersom jag körde igenom det rätt nyligen. Antar att du inte äger en DS om du tror att Megaman zero serien dog ut.
Posten efter din har rätt (rush finns INTE i Mega Man 2) och jo den (Mega Man Zero serien) dog ut (förhoppningsvid kommer något någon gång). Sant att det är samma värld men inte samma huvudperson. Det vore som att säga att Mega Man X är samma som Mega Man Zero, vilket inte är sant (Mega Man Zero tar vid efter Mega Man X men det är inte samma serie). Det är en ny franchise (Mega Man ZX series som är varianten till DS,
http://en.wikipedia.org/wiki/Megaman_Zero#Mega_Ma
n_ZX_series) och saknar samma känsla men det är sant, jag äger inte en DS och oftast är jag glad för det.